مردم کشورهای مختلف چه چیزهایی برای صبحانه می خورند؟ (بخش سوم)




 

صبحانه در کشورهای مختلف

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

مردم کشورهای مختلف چه چیزهایی برای صبحانه می خورند؟ (بخش سوم)

 

 

- آلمان

 

در آلمان سوسیس ها از اهمیت خاصی در صبحانه برخوردار هستند که در سرزمین سوسیس اصلا تعجبی ندارد که چنین باشد. اگر با بلیط هواپیما و بلیط خارجی به آلمان سفر کردید صبحانه ی سنتی این کشور به نام fruhstuck را امتحان کنید.

 

در این صبحانه انواع سویس ها و محصولات پروتئینی دیگر، انواع پنیر، نان و رول، میوه های تازه، تخم مرغ آب پز و انواع چاشنی ها و طعم دهنده ها نظیر مرباهای خوشمزه ی خانگی به چشم می خورد. آلمانی ها معمولا صبحانه های مفصلی را برای خود تدارک می بینند.

 

 

- برزیل

 

یکی از رایج ترین صبحانه هایی که برزیلی ها می خورند رول پنیری pao de queijo است که طعم لذیذی دارد. یکی از معروف ترین نان های این کشور bolo de fuba می باشد که آن را از آرد ذرت تهیه می کنند. بافت این نان شباهت زیادی به کیک دارد یعنی بافتی مرطوب و کرمی مانند دارد.

 

برای درست کردن این نان از پودر نارگیل و پنیر پارمزان استفاده می کنند و آن را به شکل کیک و برش زده سرو می کنند. اگر زمانی با بلیط هواپیما ارزان و بلیط خارجی به برزیل سفر کردید می توانید این نان را نه تنها برای صبحانه بلکه برای عصرانه نیز میل کنید.

 

 

- تونس

 

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که عاشق غذاهای شور و پر ادویه هستند حتما با بلیط هواپیما و بلیط خارجی به تونس سفر کرده و از خوردن lablabi لذت ببرید. Lablabi نوعی سوپ نخود است که در آن ادویه های زیادی ریخته می شود و در این کشور به عنوان صبحانه میل می کنند. برخی برای غلسظ تر کردن آن از نوعی نان ترد استفاده می کنند.

 

برای خوردن این سوپ می توانید از لیمو استفاده کنید. براثی درست کردن این سوپ و خوشمزه تر کردن آن روش های زیادی وجود دارد مثلا بعضی ها آن را با بافت خامه ای به همراه ماست و روغن زیتون تهیه می کنند. اهالی تونس این سوپ را با تخم مرغ میل می کنند به همین علت باریشان غذای کامل و سیر کننده ای است که باعث می شود انرژی لازم باری انجام فعالیت هایشان در طول روز را داشته باشند.

 

 

- بلغارستان

 

اگر با بلیط هواپیما و بلیط خارجی چارتر به بلغارستان سفر کرده باشید می دانید که رایج ترین صبحانه ی این کشور Popara نام دارد که از یک سنت قدیمی پیروی می کند. این سنت قدیمی استفاده از باقی مانده ی غذاهای قبل برای تهیه صبحانه است. کودکان بلغارستانی علاقه زیادی به این صبحانه دارند و یکی از خوراکی های محبوبشان محسوب می شود.

 

این صبحانه هم ویژگی های پوره و هم ویژگی های نان را دارد. معمولا برای تهیه ی آن از شیر، تکه های نان، پنیر سیرن، کره، شکر و ... استفاده می کنند. پنیر سیرن یک نوع پنیر شبیه به پنیر فتا است با این تفاوت که نسبت به آن بافت نرم تری دارد. برای تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی می توانید به آژانس هواپیمایی سام سیر مراجعه کنید.

 

 

- ترکیه

 

صبحانه در ترکیه از تنوع زیادی برخوردار است اما صبحانه ی سنتی این کشور Kahvalti نام دارد. نان سیمیت که گرد است و مغزهای خوراکی دارد و نان پیده که مسطح است و با پنیر فتا یا سایر پنیرها، زیتون، حلوا و عسل سرو می شود جزو رایج ترین نان های موجود در کشور ترکیه هستند.

 

یکی از محبوب ترین صبحانه ها که گردشگرانی که با بلیط هواپیما و بلیط خارجی به ترکیه می روند به آن علاقه دارند تخم مرغ سرخ شده با تکه هایی از سوسیس طعم دار شده با سیر، فلفل قرمز، سماق و زیره می باشد.



نظرتان را بنویسید







منو