زیبا ترین پل های موجود در جهان با ساختاری عجیب (بخش سوم)




 

زیباترین پل های جهان

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با زیبا ترین پل های موجود در جهان با ساختاری عجیب

 

 

سالانه افراد زیادی هستند که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به مسافرت می روند و از تماشای جاذبه های گردشگری مقصد لذت می برند. ممکن است یکی از جاذبه های گردشگری موجود در کشور ها پل ها با ساختار های عجیب باشند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با زیباترین و عجیب ترین پل های جهان آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

 

پل پونت دوگارد (Pont du Gard Aqueduct)در فرانسه

 

یکی از پل های زیبای جهان پل پونت دوگارد واقع در فرانسه می باشد. جالب است بدانید که این پل جزو قدیمی ترین پل های این فهرست می باشد و بدون شک می توان عنوان پل شگفت انگیز را به آن داد. این پل زیبا  قدیمی یادبودی از بنای رومی است که در سال اول میلادی ساخته شده است. هدف اصلی ساخت این پل آب رسانی به شهر نایمز بود و هر یک از این 3 مجرای آب، ارتفاعی 50 متری دارند. این پل بسیار زیبا و دیدنی از سنگ های آهکی زرد رنگ ساخته شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. این پل بر روی روخانه گارد قرار دارد و دارای مناطری زیبا از رودخانه می باشد.

 

پل پونت دوگارد به وسیله دولت فرانسه در سال 1840، به عنوان یک عمارت تاریخی بسیار مهم اعلام شد و همین طور در سال 1985 به فهرست میراث فرهنگی یونسکو افزوده شد. بنابراین اگر روزی خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی انجام دادید و به این کشور سفر کردید حتما از این پل زیبا و تاریخی که در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است، دیدن کنید تا نهایت لذت را تحربه کنید.

 

 

پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge)در ایالات متحده آمریکا

 

 

یکی دیگر از پل های زیبا ی جهان پل گلدن گیت است. ابن پل زیبا جزو یکی از پل های مشهور جهان محسوب می شود که در سال 1937 افتتاح شده است. جالب است بدانید که این پل معلق می باشد و شمال ایالات کالیفرنیا را به سان فرانسیسکو وصل می کند. نکته ی دیگری که درباره این پل وجود دارد این است که این پل به دلیل مهندسی و طراحی خاص معروف نشده است بلکه به دلیل خودکشی بیش از 1700 نفر در سال 1937 از روی پل معروف شده است. بعد بروز این اتفاقات پروژه ای 2 ساله ایجاد شد تا در اطراف این پل قیمت پیاده رو حفاظتی آهنی ساخته شود تا از میزان خودکشی کم شود. رنگ این پل زیبا نارنجی رو به قرمز است ولی به نارنجی بین المللی معروف می باشد. بنابراین اگر خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی انجام داده اید و به این مقصد سفر کردید حتما از این پل دیدن کنید.

 

 

پل هارتلند (Hartland Bridge)در کانادا

 

 

یکی دیگر از پل های زیبای جهان پل هارتلند در کانادا است. این پل زیبا در سال 1901 افتتاح شد و در سال 1980 به وسیله سایت ملی تاریخ به عنوان طولانی ترین پل سرپوشیده جهان معرفی شد. این پل سرپوشیده ی طرفه می باشد و طولی به اندازه 390 متر دارد. در سال 1995 تمبر پستی کانادایی به خاطر این پل چاپ و صادر شد. اگر خرید بلیط هواپیما داخلی یا رزرو بلیط خارجی برای کانادا انجام دادید حتما از این پل دیدن کنید.

 

جالب است بدانید که برای این پل بارها حوادثی مثل آتش سوزی، فروریختن و ... اتفاق افتاده استف اما با این حال امروزه جزو یکی از جاذبه های گردشگری کانادا و جهان محسوب شده است که شما می توانید با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به مقصد  کانادا به این منطقه سفر کنید و از تماشای این پل زیبا لذت ببرید.

 

 

پل اشیما اوهاشی (Eshima Ohashi)در ژاپن

 

 

یکی دیگر از پل های خارق العاده جهان پل اشیما اوهاشی است که در چین واقع شده است. وقتی به تصاویر این پل نگاه کنیم به دلیل شیب تندی که دارد بیشتر شبیه به ترن هوایی می ماند تا پل. این پل دارای طولی به اندازه 7.1 کیلومتر و ارتفاعی به اندازه 44 متر دارد که سومین پل بزرگ جهان محسوب می شود. همچنین این پل دارای شیب تندی 5.1 درصدی در یک طرف و در طرف دیگری شیب 6.1 درصدی دارد. این پل عجیب دارای ساختاری پیچیده و باور نکردنی دارد. این چل عجیب شهر های ماتوسوئه در استان شیمانه و ساکای میناتو در استان توتوری را به هم وصل می کند.

 

بنابراین اگر خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به این مقصد را تهیه کردید حتما از این پل زیبا با یاختاری عجیب دیدن کنید.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو