واقعیت های جالب درباره ی سفرهای هوایی (بخش اول)




 

واقعیت های سفر هوایی

 

پرواز خارجی سام سیر

 

واقعیت های جالب درباره ی سفرهای هوایی (بخش اول)

 

واقعیت ها و مطالب جالبی درباره سفرهای هوایی طولانی وجود دارد که ممکن است خیلی ها آن را ندانند و یا درباره این موارد در ذهنشان سوال هایی باشد. پرواز خارجی طولانی برای بیشتر مسافرانی که با بلیط هواپیما در حال سفر هستند بسیار خسته کننده و حتی برای برخی افراد عذاب آور است.

 

در اکثر هواپیماهایی که امروزه با آن ها سفر می کنند امکاناتی برای رفاه مسافران وجود دارد که بیشتر به خاطر پروازهای طولانی مدت در نظر گرفته شده اند. به جز هواپیماها خود شرکت های هواپیمایی نیز کارهایی را برای رو به رویی با مشکلات اینگونه پرواز خارجی در نظر می گیرند.

 

سفرهای هوایی طولانی مدت می تواند مشکلات زیادی را برای مسافرانی که بلیط هواپیما خریده اند و کادر پرواز ایجاد کند. در این مطلب سعی داریم واقعیت ها و مطالب جالبی را در این مورد با شما در میان بگذاریم تا به اطلاعاتتان افزوده شود.

 

دانستن این مطالب به شما کمک می کند زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما چارتر را داشتید با آگاهی بیشتر و بدون استرس سوار هواپیما شوید و از پرواز خود لذت ببرید.

 

 

- اتاق خواب مخفی در هواپیماها

 

در اکثر هواپیماها یک اتاق خواب مخفی کوچک وجود دارد که مخصوص استراحت خدمه ی پرواز است. مهمانداران هواپیما می توانند در این اتاق استراحت کنند، مطالعه کنند و یا برای دور شدن از مسافران پرخاشگر و یا عصبی که با خرید بلیط هواپیما در حال سپری کردن یک پرواز خارجی طولانی هستند برای مدتی دور بمانند.

 

برای ورود به این اتاق باید از درب ساده ای که کنار درب کابین خلبان قرار گرفته است استفاده کنند. جالب است بدانید بعضی از این اتاق ها دارای تخت خواب های تاشو و حتی یک حمام کوچک برای در کردن خستگی کادر پرواز هستند.

 

 

- سفر با حیوانات عجیب و غریب

 

تا امروز عجیب ترین حیوانی که در طول یک پرواز خارجی طولانی انتقال داده شده است کرگدن می باشد. باید بدانید اینکه در قسمت حمل بار هواپیما آن هم در پروازهای طولانی حیوانات خانگی وجود داشته باشند امر بسیار طبیعی و عادی است به طوری که انتقال هزاران قلاده سگ و گربه برای شرکت های هواپیمایی بزرگ یک کار بسیار معمول است. یکی از این شرکت های هواپیمایی شرکت کانتاس است که سالانه 65 هزار حیوان خانگی را جا به جا می کند.

 

حال گاهی اوقات ممکن است زمانی که با بلیط هواپیما در حال سفر هستید تعداد زیادی حیوانات عجیب با شما همسفر شوند که ممکن است در طول پرواز خارجی صدای آن ها را بشنوید. همانطور که گفتیم عجیب ترین حیوانی که تا کنون جا به جا شده است کرگدن بوده است.

 

 

- تعویض وسایل مورد استفاده در سرو غذا

 

شرکت های هواپیمایی معروف در هر کدام از پرواز خارجی های طولانی مدت خود تعداد زیادی از وسایلی که برای سرو غذا استفاده می شود را عوض می کنند. مثلا شرکت هواپیمایی کانتاس در هر کدام از پروازهای طولانی خود 70 چرخ دستی حمل غذا، 2500 لیوان و 5000 قاشق و چنگال را عوض می کند که رقم بسیار بالایی است.

 

 

- بی نظمی به خاطر تاخیر مسافران

 

تا به حال به این فکر کرده اید که اگر مسافری که بلیط هواپیما خریده است بارها و چمدان های خود را تحویل فرودگاه بدهد اما هنگامی که هواپیما قصد پرواز دارد خود را به آن نرساند چه اتفاقی می افتد؟

 

حتما فکر میکنید هواپیما پرواز می کند و بارهای شخص را نیز با خود می برد اما اشتباه فکر می کنید چون در چنین شرایطی شرکت هواپیمایی وظیفه دارد بارهای مسافر را دوباره به او تحویل دهد به همین دلیل تاخیر یک مسافر باعث ایجاد بی نظمی در هواپیما می شود. شرکت هواپیمایی کانتاس برای جلوگیری از این اتفاق یک ربع قبل از پرواز به دنبال بارهای مسافر غایب می گردد تا از بی نظمی جلوگیری کند.



نظرتان را بنویسید







منو