واقعیت های جالب درباره ی سفرهای هوایی (بخش سوم)




 

واقعیت های سفر هوایی

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

واقعیت های جالب درباره ی سفرهای هوایی (بخش سوم)

 

 

- نظافت دستشویی هواپیما در فواصل زمانی بسیار کوتاه

 

یکی از مطالب جالبی که باید درباره ی سفرهای طولانی با هواپیما بدانید این است که دستشویی هواپیما هر نیم ساعت یک بار تمیز شده و لوازم بهداشتی کافی در آن ها قرار داده می شود. اگر قرار است با بلیط هواپیما و بلیط خارجی به سفر بروید بهتر است زمانی که داخل هواپیما هستید درست بعد از نظافت به دستشویی بروید.

 

 

- امکان ارتقای کلاس پروازی در حین پرواز

 

یکی از مطالب مهم در سفر با هواپیما این است که بعضی از شرکت های هواپیمایی امکانی را فراهم کرده اند که زماذنی که در حال سفر با بلیط هواپیما و بلیط خارجی هستید می توانید کلاس پروازی خود را ارتقا دهید. برای این کار می توانید از دلایلی مثل مشکلات ایجاد شده ناشی از ارتفاع، بارداری، معیوب بودن صندلی، علاقه به استفاده از سیستم های صوتی و تصویری و ... استفاده کنید.

 

 

- درخواست های عجیب و انجام کارهای غیر معمول توسط مسافران

 

در بعضی از پروازهای طولانی یا حتی غیر طولانی مسافران درخواست های غیر معمولی از مهمانداران و کادر پرواز می کنند. مثلا یکی از درخواست هایی که در سفرهای هوایی گزارش شده است تقاضای ازدواج از سمت مسافری است که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی در حال سفر است. از کارهای عجیب مسافران می توان به قرار دادن کودک در محفظه بار بالای صندلی ها و استفاده از پدهای بهداشتی به جای چشم بند اشاره کرد.

 

 

- ایجاد پدیده های طبیعی خطرناک هنگام پرواز

 

یکی از پدید های طبیعی خطرناک که ممکن است در هر پروازی رخ دهد Wake turbulence است که به فارسی به آن تلاطم پسایه می گویند. تلاطم پسایه به معنی ایجاد آشفتگی در هوا در پشت سر هواپیمایی است که در حال عبور است.

 

این اتفاق بیشتر برای هواپیماهای بزرگ مسافربری رخ می دهد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی و سوار شدن به ایرباس 380a را دارید باید بدانید این اتفاق به دفعات زیادی برای آن رخ می دهد.

 

در صورتی که یک هواپیمای کوچک بخواهد در نزدیکی یک هواپیمای بزرگ پرواز کند احتمال اینکه گرفتار این پدیده شود و در نهایت واژگون شود زیاد است به همین دلیل باید فاصله ی ایمن را با هواپیمای بزرگ حفظ کند.

 

 

- کنترل هواپیما توسط سیستم Autopilot

 

یکی از مطالب جالبی که  قبل از خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی باید بدانید این است که هواپیما در بیشتر مواقع روی سیستم اتو پایلت یا هدایت خودکار قرار دارد و هیچ شرکت هواپیمایی نیز این مسئله را انکار نمی کند. در طول یک سفر هوایی 90 درصد پرواز به وسیله ی سیستم اتو پایلت انجام می شود و خلبان ها فقط موقع ارتفاع گرفتن و فرود کنترل هواپیما را به دست می گیرند. برای اطلاع از بلیط ها و خواندن مطالب بیشتر روی لینک https://samseir.com/ کلیک کنید.

 

 

- عدم تخلیه فاضلاب دستشویی‌ها در طول پرواز

 

باید بدانید در ارتفاع 10668 متری از زمین هیچ راهی برای تخلیه فاضلاب دستشویی هواپیما وجود ندارد. فاضلاب ها پس از اینکه هواپیما فرود آمد تخلیه شده و به یک تانکر منتقل می شوند.

 

 

- تمیز کردن هواپیما و صرفه جویی در هزینه ها

 

یکی از نکته های مهم و جالب این است که هواپیمایی که تمیز باشد سوخت کمتری نیز مصرف می کند. تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که چه چیزی باعث کثیف شدن هواپیما می شود؟ چون در هوا هیچ آلودگی وجود ندارد.

 

برای پاسخ این سوال باید بدانید برخورد حشراتی مثل مگس و پروانه، تکه های لاستیک جدا شده هنگام بلند شدن هواپیما از روی باند یا بالعکس، گازهایی که از موتور آن منتشر می شود و نشتی داشتن روغن هیدرولیک باعث کثیف شدن هواپیما می شوند. برای خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی به نقاط مختلف دنیا به سام سیر مراجعه کنید.



نظرتان را بنویسید







منو