سیستم حمل و نقل عمومی در شهر پاریس(بخش دوم)




 

حمل و نقل پاریس

 

بلیط تک سام سیر

 

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی در شهر پاریس

 


پاریس را به جرات میتوان یکی از بهترین شهرهای گردشگری در جهان دانست که همه ساله افراد زیادی با استفاده از تور فرانسه برای دیدن جاذبههای گردشگری موجود در آن به این شهر سفر میکنند. با توجه به میزان رفت و آمد در این شهر و همچنین جمعیتی که در آن سکونت دارند نیاز است که در آن سیستم حمل و نقل قوی وجود داشته باشد. در ادامه به بررسی انواع مختلفی سیستم حمل و نقل در شهر پاریس خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد دارید با استفاده از بلیط ارزان هواپیما به این شهر سفر کنید با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

اتوبوس شهری

 

اتوبوس شهری یکی از وسایل نقلیه عمومی است که در شهر پاریس به تعداد زیادی از آن وجود دارد و افراد زیادی از آن برای جابجا در سطح شهر از آن استفاده خواهند کرد. اما این وسیله نقلیه از نظر گردشگرانی که با استفاده از بلیط داخلی به این شهر سفر کردهاند وسیله چندان مناسبی برای جابجایی در این شهر به حساب نمیاید. در صورتی که در طول سفرتان به این شهر با آگاهی از اتوبوسهای موجود در آن استفاده نمایید میتوانید علاوهبر رسیدن به مقصدتان از جاذبههای موجود در سطح این شهر نیز دیدن بعمل آورید. در این شهر حدود 60 خط اتوبوس وجود دارد که در صورت استفاده از اتوبوس درست میتوانید به هر نقطه از این شهر که تمایل دارید منتقل شوید.

 

در صورتی که با استفاده از تور فرانسه به این شهر سفر کردید حتما از جاذبه های گردشگری تور فرانسه دیدن کنید و همین طور اتوبوسهایی را مشاهده خواهید کرد که دارای یک عدد دو رقمی میباشند. در واقع این اعداد نشان دهنده مسیری است که این اتوبوسها آن را طی میکنند. با توجه به اعداد در نظر گرفته شده برای هر اتوبوس مسافران میتوانند از مبدا و مقصد آن آگاه شوند. نکته دیگری که در رابطه با این وسایل نقلیه وجود دارد ایستگاه آنها میباشد. ایستگاه اتوبوس در شهر پاریس به شکلی طراحی شدهاند که کامل قابل مشاهده باشند. در هر ایستگاه مسافران و گردشگرانی که با استفاده از بلیط خارجی به این منطقه سفر کردهاند میتوانند نقشه مسیر را به شکلی کامل مشاهده کنند. علاوهبر نقشه در تمامی ایستگاههای موجود در سطح شهر پاریس زمان بندی رسیدن اتوبوسها به آن ایستگاه وجود دارد. همچنین در آنها از صفحه نمایشی نیز استفاده شده است که زمان ورود اتوبوس به ایستگاه را اعلام میکند.

 

 

قطار RER

 

 

در صورتی که با استفاده از بلیط ارزان هواپیما به این شهر سفر کردید برای جابجایی در سطح شهر میتوانید از این نوع قطارها نیز استفاده نمایید. این نوع قطارها که به شکلی منطقهای در حال فعالیت هستند دارای 5 خط مجزا بوده که در صورت سفر به این با استفاده از تور فرانسه میتوانید از آنها استفاده نمایید. این قطارها برای جابجایی مسافران بین دو فرودگاه اصلی در شهر پاریس و مقاصد بیرون شهر مانند کاخ ورسای و دیزنی لند در نظر گرفته شدهاند. در صورتی که تمایل داشتید در طول سفرتان به پاریس با استفاده از بلیط ارزان هواپیما برای جابجایی در سطح شهر نیز میتوانید از این نوع وسیله نقلیه استفاده نمایید اما استفاده از مترو و یا اتوبوس برای شما راحتتر خواهد بود.

 

این نوع قطارها برای حمل و نقل به حومه شهر در نظر گرفته شده است که ر صورت تمایل میتوانید از آنها استفاده نمایید. در صورتی که با بلیط تک داخلی یا خارجی  به این شهر استفاده کردید میتوانید با استفاده از این نوع قطارها به مرکز شهر و بلعکس منتقل شوید. زمان بندی حرکت این نوع قطارها با مترو متفاوت بوده و برای آن که از آن استفاده کنید باید زمان بیشتری را منتظر آنها باشید. علاوهبر این قیمت بلیط این قطارها از مترو بیشتر میباشد.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو