آشنایی با نکاتی در خصوص استفاده از ویلچر در هواپیماها (بخش دوم)




 

استفاده از ویلچر در هواپیما

 

پرواز خارچی سام سیر

 

 

آشنایی با نکاتی در خصوص استفاده از ویلچر در هواپیماها

 

از دیگر مواردی که در طول انجام چنین سفرهایی باید توسط شما مورد توجه قرار گیرد توجه به نحوه دسترسی به وعدههای غذاییتان در طول سفر میباشد. در صورتی که از پروازهای ترانزیتی استفاده میکنید باید خودتان برای خوردن وعدههای غذایی به رستوران مراجعه کنید زیرا افرادی که در بخش خدمات هواپیما مشغول به فعالیت هستند هیچ گونه وظیفهای در قبال بردن شما به رستوران نخواهند داشت.

 

با توجه به این موضوع بهتر است در زمان استفاده از ویلچر در هواپیماها به فکر وعدههای غذایی خود نیز باشید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. از بهترین راهکارهایی که میتوان در این خصوص انجام داد آماده کردن بسته غذایی در منزل و قبل از انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی میباشد.

 

 

اقدامات مورد نیاز در فرودگاه

 

 

یکی از نکاتی که مهم است در هنگام انجام سفر هوایی در صورت داشتن شرایط خاص انجام دهید رفتن به فرودگاه زودتر از زمانی که دیگر مسافران عادی به آن مراجعه میکنند. این موضوع در زمانی که سفر شما در تعطیلات صورت میگیرد از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. در صورتی که زودتر وارد فرودگاه شوید میتوانید اقداماتی چون دادن چمدانها و ... را به راحتی و در زمان کمتری انجام دهید.

 

نکته قابل توجه در رابطه با این موضوع آن است که در برخی از شرکتها افرادی که از ویلچر استفاده میکنند سریع‏تر از بقیه مسافران چک این خواهند شد اما این موضوع در برخی دیگر از شرکتها عملی نخواهد شد و در صورت که دیر وارد فرودگاه شوید با ازدحام جمعیت مواجه خواهید شد و کار برای شما کمی سخت میشود.

 

در صورتی که قصد دارید در هنگام سفر از ویلچر استفاده کنید بهتر است به فردی که مسئولیت شما را برعهده گرفته است اقداماتی را که میتوانید انجام دهید و آنهایی را که نمیتوانید انجام دهید را به وی بگویید و آن شخص را در جریان این گونه اقدامات خود قرار دهید. در صورتی که امکان ایستادن برای شما وجود داشته باشد به احتمال زیاد باید خودتان از دروازه امنیتی عبور کنید.

 

در صورتی که توانایی ایستادن ندارید یک مامور خصوصی مسئولیت بررسی و کنترل لوازم شما را برعهده خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که در تمامی مواقع ویلچری که از آن در حال استفاده هستید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

در صورتی که با ویلچر خودتان با خرید بلیط هواپیما وارد فرودگاه شدید انتظار داشته باشید که ویلچر را در باجه سوار شدن بررسی کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از شرکتهای هواپیمایی اجازه نخواهند داد تا مسافران ویلچر خودشان را در طول پرواز خارج یا پرواز داخلی به همراه داشته باشند. در صورتی که قصد دارید از ویلچرتان استفاده نمایید باید آن را بسته بندی کرده و در قسمت بار تحویل دهید. از نکاتی که در خصوص استفاده از ویلچر قابل توجه میباشد آن است که بعد از اتمام پرواز خارجی ارزان قیمت  یا پرواز داخلی انعامی را به مسئول ویلچر خود بدهید.

 

 

بین پروازها

 

 

زمانی که با انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به مقصد مورد نظرتان منتقل شدید بهترین اقدامی که میتوانید انجام دهید آن است که روی صندلی خود منتظر بمانید تا مسافران حاضر در هواپیما این وسیله نقلیه را ترک کنند. مسئول ویلچر در این هنگام منتظر شما میباشد و شما را برای انجام پرواز داخلی یا پرواز خارجی بعدی به مکان مورد نظر منتقل خواهد کرد. در صورتی که در سالن ترانزیت قرار دارید و احساس میکنید که نیاز است از دستشویی استفاده نمایید بهتر است این موضوع را به مسئول خود اطلاع دهید.

 

برای مشاهده قیمت پرواز های داخلی می توانید وارد لینک  پرواز-خارجی-داخلی/دانستنی-های-سفر/https://samseir.com/1194/Blog شوید.

 

 

در فرودگاه مقصد

 

 

در فرودگاه مقصد فردی منتظر شما خواهد بود تا از پرواز خارجی یا پرواز داخلی پیاده شوید بعد از خارج شدن شما از هواپیما این فرد شما را به سمت محل تحویل چمدانها خواهد برد و در صورتی که به دستشویی احتیاج داشته باشید شما را به آن محل منتقل میکند. در پایان این فرد شما را به سمت تاکسی و یا دیگر وسایل نقلیه مورد نظرتان منتقل خواهد کرد.

 

 

اجازه اسکورت

 

 

زمانی که شما توسط همراهتان وارد فرودگاه میشوید همراهتان میتواند درخواست اجازه اسکورت دهد. دریافت این اجازه به این معنا میباشد که این فرد میتواند شما را تا هواپیما همراهی کند و بعد از قرار گرفتن شما در هواپیما از فرودگاه خارج شود. توجه داشته باشید که این قانون تنها در برخی از شرکتهای هواپیمایی قابلیت اجرا دارد و در برخی دیگر خیر.



نظرتان را بنویسید







منو