سقوط‎هایی که صنعت حمل و نقل هوایی را دگرگون کرد (بخش اول)




 

سقوط هواپیما

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با سقوط‎هایی که صنعت حمل و نقل هوایی را دگرگون کرد

 

 

بعد از ورود هواپیماها به سیستم حمل و نقل هوایی افراد زیادی تمایل پیدا کردن با خرید بلیط هواپیما از این نوع وسایل نقلیه استفاده نمایند و با آنها و خدماتی که ارائه می‎کنند با بیشترین سرعت ممکن و در کمترین زمان به مقاصد مورد نظرشان منتقل شوند. با توجه به گسترش میزان استفاده از این نوع وسایل نقلیه و همچنین خدمات منحصربفردی که توسط آنها به مسافرانی که قصد داشتند با این نوع وسایل نقلیه به  پرواز داخلی و یا پرواز خارجی بروند سبب شد تا استقبال بسیار خوبی از این نوع وسایل نقلیه به عمل آمد.

 

علاوه‎بر این هواپیماها توانستند لقب امن‎ترین وسایل نقلیه در جهان را به خودشان اختصاص دهند اما این بدین منظور نیست که هیچ گونه حادثه‎ای در این صنعت بوقوع نپیوسته است. در ادامه به برخی از سقوط‎هایی خواهیم پرداخت که بعد از آنها تغییراتی اساسی در این صنعت روی داد. در صورتی که قصد دارید با این سقوط‎ها بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

حادثه سال 1956

 

 

در این سال یکی از بدترین سوانح هوایی روی داد که در آن بسیاری از مسافرانی گه در آنها با خرید بلیط هواپیما چارتری درآن حضور پیدا کرده‎اند جان خود را از دست دادند. در این سانحه یک هواپیما که به شرکت هواپیمایی ترنس ورد تعلق داشت با هواپیمایی از شرکت یونایتد ایرلاینز برخورد می‎کند. این برخورد در بالای منطقه گرند کنیون روی داد که در آن تمامی مسافرانی که با استفاده از این دو هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی را داشتند جان خود را از دست دادند. در این سانحه دلخراش 128 مسافر حضور داشتند. بعد از این که این سانحه با این تعداد تلفات در این صنعت روی داد متخصصان فعال در این زمینه به این نتیجه رسیدند که نیاز است در این صنعت از سیستم مدیریت  و کنترل ترافیک استفاده شود تا دیگر شاهد روخ دادن چنین رویدادهایی در این صنعت نباشند.

 

ایالات متحده اولین کشور بود که اقدام به تاسیس چنین سازمانی کرد و بعد از گذشت دو سال اداره هواپیمایی فدرال فعالیت خود در این زمینه را آغاز نمود. بعد از گذشت چندین سال قوانین حمل و نقل هوایی کشور استرالیا نیز با پیروی از قوانین این سازمان در زمینه کنترل ترافیک اقدامات مهمی انجام داد و با استفاده از این قوانین توانستند امنیت مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما قصد استفاده از این نوع وسایل نقلیه را دارند را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

 

 

حادثه هوایی در سال 1974

 

 

در این سال جهان شاهد یک حادثه هوایی بود که در ان یک هواپیما که به شرکت هواپیمایی ترکیش بود در حین پرواز دچار سانحه می‎شود. این پرواز که با شماره پرواز 981 شناخته می‎شد از شهر پاریس مسافران خود را که قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی ارزان قیمت داشتند را برای رسیدن به مقاصد مورد نظرشان حمل می‎کرد. این هواپیما در حین پرواز و بعد از خارج شدن از شهر پاریس دچار سانحه خواهد شد که در طی آن بخش حمل بار از هواپیما جدا می‎شود. این موضوع سبب شد تا میزان فشار موجود در هواپیما به شکلی چشمگیر کاهش پیدا کند. این موضوع تا آنجا ادامه پیدا کرد که به سقوط هواپیما منجر شد.

 

در این پرواز افراد زیادی حضور داشتند که سلامت تعداد زیادی از آنها با خطری جدی روبرو شد. این حادثه سبب شد در طراحی هواپیماهای نسل بعد دقت بیشتری صورت گیرد و افرادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند این نوع وسایل نقلیه را به شکلی طراحی کنند تا در صورت وقوع چنین حوادثی امکان کنترل فشار موجود در کابین هواپیما بیشتر امکان‎پذیر باشد. در این سانحه تمامی مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما در آن حضور پیدا کرده بودند جان خود را از دست دادند.



نظرتان را بنویسید







منو