با جاذبه های توریستی کیپ تاون آشنا شوید. (بخش اول)




 

جاذبه های توریستی آفریقای جنوبی

 

تور آفریقای جنوبی سام سیر

 

با جاذبه های توریستی کیپ تاون آشنا شوید. (بخش اول)

 

هر ساله گردشگران زیادی از همه جای دنیا با تور آفریقای جنوبی و گرفتن یک بلیط هواپیما برای دیدن طبیعت بکر، باغ های زیبا، سواحل خاص و اسکله های شلوغ به کیپ تاون که شهر مادر آفریقای جنوبی است سفر می کنند.

 

لقب شهر مادر به این دلیل به کیپ تاون داده شده است که دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و هم چنین پایتخت این کشور می باشد از همین رو یکی مهم ترین شهرهای این کشور است.

 

به دلیل علاقه زیادی که توریست ها به این منطقه دارند تصمیم گرفتیم در این مطلب از جاذبه های توریستی کیپ تاون صحبت کنیم تا اگر زمانی به آنجا سفر کردید با جاذبه های آن آشنا باشید.

 

 

- قلعه امید نیک (Castle of Good Hope)

 

در سال 1666 قلعه ای به شکل ستاره پنج پر در کیپ تاون ساخته شد. نام این قلعه را امید نیک یا Castle of Good Hope گذاشته اند و جزو قدیمی ترین ساختمان های آفریقای جنوبی است.

 

قلعه امید نیک امروزه به موزه مردم شناسی کیپ تاون تبدیل شده و مرکزی برای نمایش آثار هنری و رویدادهای فرهنگی می باشد که توریست های زیادی زمانی که با تور آفریقای جنوبی ارزان قیمت و بلیط هواپیما به آنجا سف می کنند از این ساختمان دیدن می کنند.

 

 

- دماغه امید نیک (Cape of Good Hope)

 

در پایان کیپ پنینسولا یعنی جنوب غربی ترین منطقه ی قاره آفریقا داخل پارک ملی کوه تیبل دماغه ای به نام امید نیک یا Cape of Good Hope قرار گرفته است که گردشگران زیادی با تور آفریقای جنوبی و بلیط هواپیما از آن دیدن می کنند.

 

در این دماغه می توانید مناظر جذاب، تخته سنگ های بزرگ و چشم اندازهای شگفت انگیزی از اقیانوس را مشاهده کنید. یکی دیگر از جاذبه های این دماغه وجود گونه های مختلف و فوق العاده گیاهی و جانوری است.

 

 

- کمپانی گاردن (Company’s Garden)

 

کمپانی گاردن تکیل شده از چندین موزه، مکان فرهنگی و انواع گیاهان و درختان و در مرکز شهر کیپ تاون در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد. در سال 1650 به منظور پرورش میوه و سبزیجات برای سربازان نیروی دریایی آلمان اقدام به ساخت این باغ کردند.

 

این مجموعه دارای جاذبه های زیادی است به همین دلیل گردشگرانی که با تور آفریقای جنوبی و بلیط هواپیما آفریقای جنوبی به کیپ تاون آمده اند از این مجموعه دیدن می کنند.

 

از جمله جاذبه های کمپانی گاردن می توان به موزه پلانتاریوم، کلیسای جامع سنت جورج، خانه های پارلمان، خانه های بردگان، کتابخانه ملی آفریقای جنوبی، گالری ملی آفریقای جنوبی و پرستشگاه بزرگ یهودیان اشاره کرد.

 

 

- ساحل مویزنبرگ (Muizenberg Beach)

 

یکی از بهترین ساحل های شهر کیپ تاون ساحل مویزنبرگ است که برای کسانی که به موج سواری و یادگیری ورزش های آبی علاقه دارند مکان بسیار مناسبی است.

 

یکی از دیدنی های این ساحل خانه ی سسیل هودز است که در سال 1902 ساخته شده است. اگر با تور آفریقای جنوبی و بلیط هواپیما به کیپ تاون سفر کردید حتما روزی را در کنار این ساحل سپری کنید.

 

 

- باغ ملی گیاه شناسی کریستن بوش (Kirstenbosch National Botanical Garden)

 

این باغ چیزی نزدیک به 5 هزار نوع گیاه دارد به همین دلیل باغ ملی گیاه شناسی کریستن بوش جزو بزرگترین موزه های گیاه شناسی در تمام جهان محسوب می شود.

 

باغ ملی گیاه شناسی کریستن بوش به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسیده و زمانی که از آن بازدید می کنید می توانید انوع مجسمه های آفریقایی و باغ های متعددی که در اینجا وجود دارد را نیز ببینید.

 

در این باغ ملی یک مسیر پیاده روی به مسافت 130 متر از باغ کریستن بوش تا کوه تیبل وجود دارد که جزو یکی از جاذبه های این باغ ملی گیاه شناسی محسوب می شود. در این باغ کنسرت ها و سینماهای فضای باز نیز برگزار می شود. گردشگران زیادی هر ساله با تور آفریقای جنوبی و خرید بلیط هواپیما از این باغ دیدن می کنند.



نظرتان را بنویسید







منو