آشنایی با بزرگترین هواپیمای جهان (بخش اول)




 

بزرگترین هواپیمای جهان

 

بلیط خارحی سام سیر

 

آشنایی با بزرگترین هواپیمای جهان

 

هواپیما یکی از مهمترین وسایل نقلیه در جهان میباشد که امروزه شاهد پیشرفتهای چشمگیری در این صنعت هستیم. امروزه طراحی این نوع وسایل نقلیه به سمتی پیش میرود که سازندگان بتوانند هواپیماهایی بزرگتر بسازند که دارای قابلیت پرواز با سرعت بیشتر از سرعت صوت باشند. از بزرگترین هواپیماهایی که امروزه از آن برای جابجایی میلیونها مسافری که با تهیه بلیط هواپیما قصد انجام سفری هوایی دارند میتوان به هواپیمای بوئینگ 747 اشاره کرد.

 

علاوهبر این شرکت هواپیماسازی آمریکایی هواپیماهایی توسط شرکت هواپیماسازی ایرباس ساخته شده است که در مجموعه بزرگترین هواپیماهای جهان قرار میگیرند.  ایرباس A380، ایرباس A340 از بزرگترین هواپیماهای موجود در جهان میباشند که در بسیاری از شرکتهای هواپیمایی در حال فعالیت میباشند و همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط خارجی از خدماتی که توسط این نوع هواپیماها ارائه میشود بهرهمند میشوند.

 

در ادامه به معرفی و ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با بزرگترین هواپیما موجود در جهان خواهیم پرداخت. در صورتی که تمایل دارید اطلاعاتی مفید در رابطه با این نوع هواپیما کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

استراتولانچ

 

 

این هواپیما بزرگترین هواپیمای ساخته تا کنون میباشد که در آن از 6 موتور استفاده شده است. برای ساخت این نوع هواپیماها از طراحی منحصربفردی استفاده شده است. هواپیماهای استراتولانچ دارای دو بدنه مجزا میباشند که محل قرار گرفتن مسافرانی میباشند که با استفاده از بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفری هوایی را دارند. این هواپیما دارای بالهای بسیار بلندی میباشد بطوری که اندازه آنها از یک زمین فوتبال بیشتر میباشد.

 

این هواپیما که قرار است از آن برای جابجایی مسافرانی که با تهیه بلیط هواپیما قصد سفر دارند مورد استفاده قرار گیرد از ایدههای موجود در ذهن پاول آلن که از بنیانگذاران شرکت بزرگ ماکروسافت میباشد نشات گرفته است. این هواپیما فوق بزرگ دارای عرضی بیش از عرض دو هواپیمای بوئینگ 747 میباشد و طول دو سر بال آن چیزی حدود 117 متر میباشد که به نوبه خود منحصربفرد به حساب خواهد آمد.

 

طراحی و آغاز ساخت این نوع هواپیماها به سال 2011 بازخواهد گشت و بعد از چندین سال انواع مختلفی از آزمایشات مورد نیاز برای پرواز را پشت سر گذاشته است. همانطور که گفته شد در ساخت و طراحی این هواپیما از 6 موتور استفاده شده است که با استفاده از آنها وزنی حدود 580 تن امکان معلق ماندن در هوا را خواهد داشت. این هواپیما برروی 28 چرخ قرار داده شده است تا با استفاده از این تعداد چرخ مشکلی در هنگام برخاستن و نشستن برای آن بوجود نیاید.

 

در این نوع هواپیماها ویژگیها و امکانات مختلفی در نظر گرفته شده است که همین موضوع سبب شده تا افرادی که قصد دارند با خرید بلیط خارجی چارتری با استفاده از این نوع هواپیما موفق به انجام سفر هوایی شوند از راحتی و آرامش زیادی برخوردار خواهند بود. یک دیگر از ویژگیهایی که در این نوع هواپیما وجود دارد امکان پرتاب موشک به فضا میباشد.

 

 

استراتولانچ چیست

 

 

همانطور که میدانید امروزه انواع مختلفی از هواپیما در جهان وجود دارد که از آنها برای انواع مختلفی از مصارف استفاده خواهد شد. بسیاری از هواپیماهای موجود در صنعت مسافربری و تجاری در حال فعالیت میباشند و همه ساله میلیونها مسافر با استفاده از بلیط ارزان هواپیما قادر خواهند بود از خدمات ارائه شده توسط آنها برخوردار شوند. با توجه به وجود انواع ویژگیها در هواپیمای استراتولانچ از این هواپیما برای پرتاب موشک به فضا استفاده خواهد شد و برای این منظور فاصله بین دو بدنه موجود در این هواپیما در نظر گرفته شده است که امکان حمل موشک را به این هواپیماها خواهد داد.

 

با شنیدن این موضوع ممکن است این سوال در ذهنتان بوجود آید که چرا برای ارسال موشک به فضا باید از یک هواپیما استفاده کرد؟ و آیا نمیتوان این کار را از روی زمین انجام داد؟ در پاسخ به این سوال میتوان چنین گفت که پرتاب موشک از روی زمین دارای هزینههای مختلفی میباشد که قابل مقایسه با پرتاب موشک با استفاده از هواپیما نمیباشد. استفاده از هواپیماهای استراتولانچ سبب شده تا در هزینههای موجود در این زمینه صرفهجویی چشمگیری صورت بگیرد.



نظرتان را بنویسید







منو