میدان دومو، مرکزی ترین نقطه‌ی تاریخی شهر فلورانس در برنامه تور ایتالیا




مرکزی‌ترین نقطه‌ی تاریخی شهر فلورانس در برنامه تور ایتالیا

میدان دومو در تور ایتالیا

 

 

میدان دومو، مرکزی ترین نقطه‌ی تاریخی شهر فلورانس در برنامه تور ایتالیا

 

 

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی یکی از جاذبه‌های شهر فوق‌العاده زیبا و کلاسیک و بی نظیر در ایتالیا سخن بگوییم. این جاذبه گردشگری همان میدان دومو در فلورانس (piazza del duomo florence) است که جزو پربازدید ترین مکان‌های کشور ایتالیا است. میدان دومو شامل بناهای حائز اهمیت ازجمله برج ناقوس جوتو، تالار سنت جان، کلیسای جامع و موزه‌ی اپرای دل دومو است. اگر هدف شما برنامه‌ریزی سفر با تور ایتالیا است، حتماً این میدان زیبا را در تقویم سفر خود قرار دهید. در ادامه‌ی مقاله شما را بیشتر با میدان دومو آشنا خواهیم کرد.

 

برخی از افراد فکر می‌کنند دلیل معروفیت این میدان در این است که چون در مرکز شهر فلورانس است و میدان مرکزی هر شهر معروف است، این میدان نیز شناخته‌شده است و بعضی دیگر نیز گمان می‌کنند دلیل معروفیت آن جاذبه‌های موجود در این میدان است. امام هیچ‌کدام از این دو مورد کاملاً درست نیست. در ادامه به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد که در برنامه‌ریزی تور ایتالیا چگونه به این مکان بیایید و از این منطقه شناخت کامل داشته باشید.

 

 

میدان دومو در فلورانس  piazza del duomo florence

 

میدان دومو واقع در مرکز شهر فورانس ایتالیا است و دارای جاذبه‌های تاریخی متفاوتی است. این میدان به‌قدری جالب است که شما با یک نگاه این امکان را دارید که تمام بناهای تاریخی آن را مشاهده کنید. تمام آثار تاریخی موجود در آن به ثبت یونسکو رسیده است.

 

 یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های میدان دومو، کلیسای جامع فلورانس است که نماد این شهر نیز محسوب می‌شود، مانند برج ایفل که نماد پاریس است. از دیگر بناهای دیدنی این میدان می‌توان برج ناقوس جوتو و تالار سنت جان را نام برد که در ادامه درباره‌ی این جاذبه‌ها سخن می‌گوییم.

 

اضافه بر تماشای این بناهای زیبا، در این میدان می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای میل کنید. در تور ایتالیا حتماً از این غذاها نوش جان کنید.

 

 

کلیسای جامع فلورانس (Florence Cathedral)

 

کلیسای جامع فلورانس یا همان باسیلیکای سانتا ماریا دل فیوره، جزو شاهکارهای موجود در معماری گوتیک ایتالیایی محسوب می‌شود.

اولین موردی که توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند رنگارنگ بودن گنبد زیبای این بنا است. طراحی و معماری این کلیسا بر عهده‌ی آرنولفو دی کامبیو (Arnolfo di Cambio) در سال 1296 بوده و طراحی گنبد آن کار فیلیپو برونلسکی (Filippo Brunelleschi) در سال 1436 میلادی است.

 

بسیار از آثار هنری زیبا را شما می‌توانید در این مکان ببینید ازجمله این آثار؛ نقاشی دیواری دو سواره ‌نظام که در این مکان قرار دارد. همچنین با بالا رفتن از پله‌های آن به مکانی می‌رسید که می‌توانید تمام شهر را زیر پای خود ببینید. در برنامه تور ایتالیا به این مکان سفر کنید و خستگی را کنار بگذارید و حتماً تا بالای آن بروید.

 

 

تالار سنت جان فلورانس

 

این تالار در روبه روی کلیسای جامع فلورانس قرار دارد و جزو قدیمی‌ترین تالارهای این شهر محسوب می‌شود. طراحی  درب‌های این تالار را وبیزانو (Pisano) و گیبرتی (Ghiberti)، انجام داده‌اند که جنس این درب‌ها از برنز هستند و سبک این تالار مربوط به اوایل مسیحیت و رمانسک است. درب‌های این تالار به حدی زیبا است که می‌توان گفت در هیچ جای دنیا درب‌های برنز با این دقت و ظرافت یافت نمی‌شود. ساخت این درها 30 سال طول کشیده است. (بین سال‌های 1425 الی 1452)

 

جالب‌ترین بنا در داخل این تالار موزاییک‌هایی است که در قسمت سقف آن دیده می‌شود که مسیح و روز قیامت را به تصویر کشیده است. طراحی این سقف میان قرن 13 و 14 میلادی توسط چیمابوئه (Cimabue) و کوپو دی مارکو والدو (Coppo di Marcovaldo) انجام‌شده است. اگر به تاریخ و عکاسی علاقه دارید حتماً در برنامه با تور ایتالیا خود بازدید از این بناها را هم قرار دهید.

 

بنای سن جیووانی جزو قدیمی‌ترین ساختمان‌های موجود در شهر فلورانس است. این ساختمان متعلق به 70 سال پیش است و ساختن این بنا 70 سال طول کشید. طراحی لایه‌ی بیرونی دروازه‌ی آن از ۶ بخش به شکل مکعب است که آن‌ها شامل سبک‌های هنری گوتیک هستند.

 

تصاویری از زوایای متفاوت، در درون هر یک از این مکعب‌ها کشیده شده است. ازلحاظ هنر و ظرافت بسیار فوق‌العاده است و جزو ماندگارترین آثار این هنرمند به‌حساب می‌آید. با تور ایتالیا که به این شهر آمدید خودتان از نزدیک شاهد این‌همه زیبایی می‌شوید.

 

این بنا به حدی زیبا است که میکل آنجلو (Michelangelo) که جزو هنرمندهای معروف و اسطوره‌ای این شهر به‌حساب می‌آید. گفته است که این دروازه به حدی فوق‌العاده است که می‌توانیم آن را دروازه‌ی بهشت بنامیم.

 


برای مشاهده آفرهای تور ایتالیا، کلیک کنید!




نظرتان را بنویسید







منو