کاخ ویانا کوردوبا در برنامه تور اسپانیا




بازدید از کاخ ویانا کوردوبا در برنامه تور اسپانیا

تور اسپانیا سام سیر

 

 

در برنامه تور اسپانیا کجاها را ببینیم؟

 

از جاذبه‌های تاریخی و مهم کشور اسپانیا، کاخ ویانا می‌باشد. این کاخ در شهر کوردوبا قرارگرفته است که بنایی هنری از جهت ملی به‌حساب می‌آید. این کاخ دارای 12 حیاط مختلف می‌باشد که یکی از دلایل منحصربه‌فرد بودن آن همین می‌باشد. وسعت بنا به شش هزار و پانصد مترمربع هم می‌رسد که ساختمان‌ها و باغ‌ها در آنجا قرارگرفته‌اند.

 

پیشینه‌ی کاخ به 5 قرن پیش بازمی‌گردد. حیاط این کاخ نقش اصلی در تغییرات و نما را دارد. شخصیت‌های گوناگونی در کاخ زندگی می‌کرده‌اند. برای مثال تا قرن 20 شخصیت‌های سنتی بسیاری در کاخ حضور داشتند. همان‌طور که گفته شد حیاط کاخ دارای ارزش ملی بوده و مسافران از آن به‌عنوان نمایشگاه تاریخی بازدید می‌کنند. با تور اسپانیا سام سیر همراه ما باشید تا شما را با این کاخ زیبا آشنا کنیم.

 

 

 خانه کاخ ویانا

 

این خانه نسل به نسل به خانواده‌های گوناگون به ارث رسیده است که به شرح ذیل است:

قرن 19-15، خانواده‌ی Lordship و سپس Marquisate of Villaseca

سال 1873، فرزند نهم خانواده‌ی Marquisate of Villaseca

سال 1875، پادشاه آلفونسو

عنوان این خانه توسط پادشاه آلفونسو به Marquis of Viana تغییریافت.

سال‌ها بعد Marquis of Viana سوم آن را به بانک پس‌انداز که در استان کوردوبا قرار دارد، فروخت.

هم‌اکنون به بنیاد CajaSur تعلق دارد.

 

تور اسپانیا سام سیر شمارا با تمام جاذبه‌های این خانه آشنا می‌کند. به‌محض ورود در خانه حس خواهید کرد که به زمانی دیگر سفرکرده‌اید. عواملی نظیر سبک معماری/ محیط‌های اشرافی/ هنرهای تزئینی و ... همگی در منحصربه‌فرد بودن کاخ نقش دارند. آداب‌ورسوم آن دوره به زیبایی در کاخ به تصویر کشیده شده است.

 

نقاشی‌های کاخ، فرش‌های سلطنتی، صنایع‌دستی و ... ازجمله مواردی است که در این فضا به چشم می‌خورد. تور اسپانیا شمارا به بازدید از تمام نقاط کاخ می‌برد. مهم‌ترین قسمت کاخ را می‌توانید در حیاط لمس کنید. با قدم در جای‌جای کاخ احساسات گوناگونی به شما منتقل خواهد شد. به‌منظور بازدید از کاخ، تور اسپانیا شمارا به سه بخش زیر خواهد برد:

 

نمایشگاه قدرت، زندگی در خانه و مجموعه‌های بزرگ

اولین گزینه را می‌توانید در قسمت پایین خانه ببینید.

بخش غربی کاخ در زندگی در خانه گنجانده می‌شود. بخش کوچکی از شرق هم شامل می‌شود.

برای مشاهده‌ی گزینه‌ی آخر باید به طبقه‌ی بالای کاخ و قسمت شرقی بروید.

 

 

حیاط‌ها و باغ‌های کاخ ویانا

 

این حیاط برگرفته از سنت رومی و عربی می‌باشد که بخش اعظمی از تاریخ کاخ را به خود اختصاص می‌دهد. در معماری حیاط سبک‌های رنسانس هم به چشم می‌خورد که  نشان‌دهنده‌ی قدرت می‌باشند. دوازده باغ گوناگون در محوطه‌ی کاخ وجود دارد. تور اسپانیا شما را به بازدید از این باغ‌ها و حیاط‌ها می‌برد که شامل موارد ذیل است:

 

پذیرایی و مهمانی، استخر، گربه‌ها، ستون‌ها، کلیسای کوچک، درختان پرتغال، مادام، اتاق بایگانی، میله‌ها، دروازه‌ها، باغ‌ها و چشمه‌ها...

 

 

زمان‌های مناسب بازدید از کاخ ویانا

 

اگر تور اسپانیا را در فصل زمستان خریداری کردید، می‌توانید همه‌روزه از ساعات 19-10 در روزهای سه‌شنبه تا شنبه برای بازدید بروید. بهتر است سفر خود را از 2سپتامبر به بعد آغاز کنید. در روزهای یک‌شنبه ساعات متغیر است. شما می‌توانید در ساعات 15-10 برای بازدید بروید. در روزهای دوشنبه امکان بازدید وجود ندارد.

اگر تور اسپانیا را در فصل تابستان خریداری کردید، می‌توانید در ساعات 15-9 هرروزه برای بازدید بروید. در فصل تابستان نیز روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد.



نظرتان را بنویسید







منو