نکاتی که باید برای جا نماندن از پرواز رعایت کنید!




برای جا نماندن از پرواز چه کنیم؟

بلیط هواپیما سام سیر

 

 

رعایت نکات مهم برای جلوگیری جا ماندن از پرواز خارجی

 

در ابتدا باید بدانید دلیل بسیاری از مشکلاتی که حین سفر برایتان پیش می‌آید از خرید بلیط هواپیما گرفته تا جا ماندن از پرواز خودتان هستید. می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که ناخواسته اشتباهاتی را انجام می‌دهید که اصلاً از آن اطلاعی ندارید و همین باعث می‌شود در طول سفر مشکلاتی برای شما رخ دهد. دراین‌بین ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش آید که دست شما نیست مانند کنسل شدن یا تأخیر داشتن پرواز.

در این مطلب نکاتی را مطرح می‌کنیم که بتوانید باکمی دقت سفر بدون مشکلی را تجربه کنید:

 

 

۱- حواستان به زمان ترانزیت باشد!

 

اگر بلیط هواپیما برای پرواز داخلی باشد دیگر زمان ترانزیت ندارید.

زمان ترانزیت به فاصله‌ی بین دو پرواز در پروازهای خارجی طولانی گفته می‌شود. مثلاً اگر شما بلیط خارجی برای سفر به لس‌آنجلس بخرید، پرواز شما در دبی یا یک کشور دیگر توقف خواهد کرد و باید سوار هواپیمای دیگری شوید. شاید فکر کنید هرچه زمان ترانزیت کمتر باشد بهتر است، اما سخت در اشتباهید!

شما باید این نکته را در نظر بگیرید که به‌عنوان یک مسافر احتمالش کم است که یک فرودگاه خارج از کشورتان را به‌خوبی بشناسید پس هرچه زمان ترانزیت کمتر باشد احتمال جا ماندن از پرواز هم بیشتر است.

موقع خرید بلیط هواپیما اکثر سایت‌ها اطلاعاتی درباره فرودگاه‌هایی که قرار است هواپیما در آن‌ها فرود بیاید و مدت‌زمان انتقال از یک ترمینال به ترمینال دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید از پرواز جانمانید حواستان باشد که زمان خیلی زود می‌گذرد و تایم ترانزیت حداقل باید یک ساعت ونیم باشد تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

 

 ۲- کارت شناسایی همیشه همراهتان باشد!

 

80 درصد کسانی که قصد سفر دارند بااینکه  بلیط هواپیما دارند از پرواز جا می‌مانند فقط به این دلیل که کارت شناسایی خود را فراموش کرده‌اند. پس حواستان را جمع کنید و اولین چیزی که همراهتان میاورید کارت شناسایی باشد.

اگر قصد سفر به خارج از کشور دارید و بلیط خارجی خریده‌اید باید بدانید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه تاریخ انقضا داشته باشد در غیر این صورت اجازه ورود به آن کشور را ندارید.

 

 

۳- حواستان به‌روزهای شلوغ باشد.

 

یکی از شلوغ‌ترین روزها برای خرید بلیط خارجی تعطیلات کریسمس  و برای بلیط داخلی تعطیلات نوروز است. اما جالب است بدانید طی تحقیقاتی که شرکت ORBITZ در سال 2013 انجام داد متوجه شد که هفته‌ی سوم ژوئن شلوغ‌ترین هفته برای سفرهای هوایی  بوده است. خبرگزاری NBC نیز در سال 2012 خبری را منتشر کرد که طبق آن روز قبل از روز مادر بیش‌ترین خرید بلیط هواپیما صورت گرفته است.

در این‌جور مواقع بهترین کار این است که یک ساعت زودتر راه بیفتید تا باوجود ترافیک خیابان‌ها و همچنین ترافیک مسافرها در فرودگاه به‌موقع برسید و از پرواز جانمانید.

 

بلیط خارجی سام سیر

 

 

۴- چک این اینترنتی!

 

تعدادی از هواپیمایی‌ها هستند که فقط به‌صورت آنلاین باید چک این کنید یکی از این هواپیمایی‌ها لوفتهانزا است. چک این آنلاین معمولاً زمان مشخصی دارد که اگر در آن زمان چک این نکنید بلیط خارجی که برای سفر به کشور دیگری خریداری کردید از بین می‌رود.

معمولاً می‌توانید چک این آنلاین را 24 ساعت قبل از پرواز درحالی‌که در خانه یا هتل هستید و به اینترنت دسترسی دارید انجام دهید.

 

 

۵- سعی کنید زودتر راه بیفتید.

 

چیزهای زیادی هست که ممکن است باعث شود دیر به فرودگاه برسید مثل ترافیک، پیدا نکردن جای پارک، یا بارش برف و باران که باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر بلیط خارجی دارید همه‌ی تلاشتان را بکنید که به‌موقع در فرودگاه حاضر شوید.

 

برای اینکه بهتر بتوانید برنامه‌ریزی کنید این موارد را به خاطر بسپارید: بلیطی که خریده‌اید بلیط داخلی است یا بلیط خارجی؟ زمان پرواز دقیقا چه ساعتی است؟ روزی که پرواز دارید ممکن است چقدر ترافیک باشد؟ اخبار ترافیک و گزارش هواشناسی را حتماً دنبال کنید. در حالت کلی پیشنهاد ما به شما این است که برای پروازهای داخلی، دو ساعت زودتر از ساعتی که روی  بلیط هواپیما درج‌شده و برای پروازهای خارجی سه ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید.



نظرتان را بنویسید







منو