آشنایی بامناطق گردشگری در شهر لیون فرانسه (بخش اول)




مناطق گردشگری لیون در تور فرانسه

بلیط خارجی سام سیر

 

در برنامه تور فرانسه کدام مناطق لیون را بگردیم؟

 

تنها برخی از شهرهای فرانسه هستند که مسافران با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند و در همین بازدید به تاریخ غنی و طولانی فرانسه پی ببرند. یکی از این شهرها لیون می‌باشد این شهر که پایتخت منطقه رون-آلپ بوده است در منطقه مرزی بین سوئیس و ایتالیا قرارگرفته است که همه‌ساله گردشگران با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه به دیدن از آن می‌پردازند.

 

بااینکه این شهر دست‌خوش بلایای طبیعی شده است و همچنین به دلیل ساخت‌وسازهای بشر  در طول 2000 سال دچار تغییراتی بوده است ولی همچنان در برخی مناطق می‌توان شاهد آثاری غنی بود که نشانگر تاریخی بودن این شهر است.

 

این شهر با داشتن مناظر گردشگری ازجمله حومه رنسانس و تپه‌های فورویر می‌تواند نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب کند و سفری منحصربه‌فرد را برایش رقم بزند. ازاین‌رو همه‌ساله هزاران مسافر با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه به کشور فرانسه رفته تا از این شهر زیبا و تاریخی دیدن به عمل‌آورند.

 

به این شهر لقب پایتخت شب را داده‌اند به این دلیل که مناطق گردشگری آن در شب دارای جذابیت و زیبایی بیشتری است. این شهر محل تولد و پرورش بسیاری از سرآشپزهای به نام بوده است ازاین‌رو به پایتخت غذاهای لذیذ نیز شهرت دارد که بسیاری از مسافران برای چشیدن طعم غذاهای آن با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه راهی این کشور و بخصوص این شهر می شوند.

 

در ادامه به معرفی برخی از مناطق گردشگری و جاذبه‌های تاریخی شهر لیون می‌پردازیم.

 

 

میدان بلکوز

 

این میدان که در منطقه‌ای بین سئون و رودخانه  رون قرارگرفته است یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌حساب می‌آید که گردشگرانی از سرتاسر دنیا با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه  به دیدن از این جاذبه گردشگری می‌پردازند.

 

این میدان در اروپا بزرگ‌ترین میدان عابر پیاده می‌باشد. بزرگی این میدان آن را به مکانی مناسب برای برگزاری جشن‌های محلی، کنسرت‌های خیابانی و مراسم مخصوص تبدیل کرده است. در زمان برگزاری فستیوال‌های محلی گردشگران بسیاری از طریق خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر می‌کنند تا شاهد چگونگی برگزاری این مراسم از نزدیک باشند.

 

بعد از مدتی در این میدان چرخ فلکی تعبیه شد که به زیباتر شدن آن کمک بسیاری کرد. این میدان شامل مجسمه‌های بسیاری است که مجسمه  لویی چهاردهم که بر روی اسب نشسته است به نظر مهم‌ترین مجسمه در بین بقیه آثار  به نظر می‌آید. سالانه مسافران بسیاری از طریق خرید بلیط هواپیما برای دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر به این منطقه از فرانسه سفر می‌کنند.

 

 

کلیسای بزرگ لیون

 

کلیسای سنت جان باپتیست در مرکز یکی از مناطق شهر لیون قرارگرفته است. ساخت این کلیسا حدود 300 سال به طول انجامید که  آثار ساخت‌وساز این کلیسا در دوره‌های مختلف کاملاً قابل‌مشاهده است همین امر سبب شد تا این بنا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود که سالانه گردشگران بسیاری را که با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفرکرده‌اند را به سمت جود می‌کشاند.

 

وجود پنجره‌های رنگی که از جنس شیشه هستند و همچنین وجود نماد صلیب در دو طرف این کلیسا که دارای قدمت 1200 ساله هستند تأثیر بسیاری در جذابیت این اثر تاریخی داشته‌اند. به‌طوری‌که آژانس هواپیمایی با خرید بلیط هواپیما مسافران خود را به دیدن کردن از این اثر باشکوه تشویق می‌کنند.

 

این کلیسا شامل یک ساعت نجومی است که در قرن چهاردهم ساخته‌شده است. بکار گیری این ساعت در ساخت این کلیسا سبب تاریخی‌تر و چشمگیرتر شدن این مکان باارزش شده است. مسافرانی که به تاریخ دیگر ملت‌ها علاقه‌مند هستند برای دیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند. بسیاری از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر می‌کنند از این بنای تاریخی حتماً بازدید به عمل می‌آورند.



نظرتان را بنویسید







منو