ترفندهایی برای تجربه سفری ارزان ولی پربار




 

ترفندهایی برای سفر ارزان

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

با این ترفندها سفری ارزان ولی پربار را تجربه کنید.

 

سفر راه‌حلی مناسب برای دور شدن از روزمرگی‌ها است. در طول سفر می‌توانیم خستگی‌ها را از تن به درکرده و باانرژی مضاعف به سایر فعالیت‌های خود ادامه دهیم. در این مقاله قصد داریم راه‌حل‌هایی کاربردی برای داشتن سفری ارزان‌قیمت را برای شما بازگو کنیم. اگر هزینه‌ی سفر و خرید بلیط ارزان هواپیما برای شما مهم است با ما همراه باشید.

 

 

انتخاب مقصد مناسب

 

مقصد هر سفر، مهم‌ترین بخش هر مسافرتی است خصوصاً به‌منظور داشتن سفری ارزان. مناطق طبیعی و تاریخی ایران می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید بلیط هواپیما باشد. اما اگر به سفرهای خارجی علاقه دارید می‌توانید با فن‌های خاصی در زمان‌های خاص بلیط ارزان هواپیما را تهیه‌کرده و از این مقاصد زیبا دیدن کنید. شما می‌توانید با توجه به تعداد روز، اهداف، بودجه و هزینه‌ی موردنظر، بهترین مقصد را برای سفر خود انتخاب کنید.

 

 

انتخاب وسیله نقلیه

 

وسیله نقلیه در داشتن سفری ایده آل و به‌یادماندنی تأثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید با توجه به مقصد خود وسیله نقلیه مناسبی را انتخاب کرده و با هزینه‌ای کم به آن مکان سفر کنید. برای مثال در سفرهای خارجی دوچرخه یا اتومبیل شخصی گزینه مناسبی نبوده و خرید بلیط ارزان هواپیما در این‌گونه سفرها به‌صرفه‌تر است. برای مقاصد داخلی می‌توانید از قطار یا اتوبوس استفاده کنید. اما برای مقصدهای دور خرید بلیط هواپیما اعم از بلیط خارجی یا داخلی توصیه می‌شود. در آخر از روش هیچهایکر نیز می‌توانید استفاده کنید یعنی کنار جاده بایستید و با بلند کردن دست از ماشین‌ها بخواهید تا شما را به مقصد موردنظر برسانند.

 

 

انتخاب مکان مناسب برای اقامت

 

بهتر است قبل از سفر محل اقامت خود را مشخص کرده و یا برای آن برنامه‌ریزی کنید. به‌عنوان یک هیچهایکر می‌توانید از چادر یا کمپ استفاده کنید اما این روش برای مسافرت خانوادگی مناسب نیست. اگر بلیط هواپیما را برای سفر خارجی خریداری کرده‌اید با روش کوچ سرفینگ می‌توانید کاهش چشم‌گیری را در هزینه‌های خود به وجود آورید. پس از تهیه بلیط خارجی با پیدا کردن یک دوست در کشوری دیگر توسط سایت کوچ سرفینگ، به مقدار زیادی در هزینه‌های اقامت و غذایی خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

 

انتخاب زمان مناسب سفر

 

اگرچه تعطیلات نوروز و فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر کردن است اما هزینه سفر در این زمان‌ها به‌شدت بالا بوده و برای داشتن سفری ارزان مناسب نیست. بهتر است فصل‌های پاییز و زمستان را برای مسافرت انتخاب کنید تا علاوه بر قیمت مناسب تورها، موفق به خرید بلیط ارزان هواپیما هم بشوید. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما رادارید روزهای تعطیل را انتخاب نکنید و قبل از نزدیک شدن به تعطیلات و گران شدن پروازها بلیط خارجی یا داخلی خود را رزرو کنید.

 

 

هزینه غذایی در طول سفر

 

همیشه تجربه سفری هیجان انگیز با صرف مبالغ هنگفت در رستوران‌های لوکس میسر نمی‌گردد. اگر حساسیت خود را اندکی کم کنید می‌توانید با امتحان کردن غذاهای ساده یا محلی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. مثلاً سوپ نودل یکی از غذاهای موردعلاقه خریداران بلیط خارجی این کشور است. راه‌حل دیگر این است که خودتان آشپزی کنید و یا برای رفتن به رستوران وعده ناهار را که بسیار ارزان‌تر از شام است را انتخاب کنید.

 

 

خرید ارزان‌قیمت

 

خرید یکی از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر است. اگر دوست دارید این بخش جذاب را در سفر ارزان خود بگنجانید بهتر است بازارهای اصلی شهر را برای این منظور انتخاب کنید.

 

 

وسایل مهم و ضروری

 

سعی کنید با کوله‌ای سبک و راحت سفر کنید اما وسایل ضروری را از قلم نیندازید. زیرا ممکن است در طول سفر به آن‌ها نیاز پیداکرده و مجبور شوید با هزینه‌ بالایی آن را بخرید. در سفر هوایی برای آنکه مجبور به پرداخت حق بار اضافی نشوید از حمل وسایل غیرضروری و چمدان اضافی خودداری کنید.



نظرتان را بنویسید







منو