غذاهای محلی در تور برزیل




در تور برزیل چه غذاهایی بخوریم

تور برزیل - غذاهای برزیلی- سام سیر

 

 

غذاهای محلی در تور برزیل 

 

برزیل یکی از کشورهایی است که در آمریکای جنوبی قرارگرفته است. گردشگران تور برزیل هرساله پایتخت این کشور، شهر برازیلیا را برای مقصد خود انتخاب می‌کنند. نژادهای گوناگونی نظیر آفریقایی، اروپایی، آسیایی و آمریکایی در این کشور زندگی می‌کنند و به همین علت برزیل یک کشور چندملیتی به‌حساب می‌آید.

همان‌گونه که گفته شد نژادهای متفاوتی در برزیل زندگی می‌کنند که این موضوع بر موارد مختلفی ازجمله فرهنگ و غذا هم تأثیر گذاشته است. گردشگران تور برزیل از تنوع غذاهای برزیلی لذت خواهند برد. در این مقاله با سام سیر همراه شوید تا راجع به غذاهای برزیلی بیشتر بدانید.

 

 

پیکانا | Picanha

 

یکی از مهارت‌های مردم برزیل کباب کردن گوشت می‌باشد که این غذای لذیذ را همه‌ی مردم دوست دارند. در صورت سفر با تور برزیل به رستوران‌های زنجیره‌ای Churrascarias بروید و در آنجا انواع کباب‌ها را امتحان کنید. ریشه‌ی کباب کردن در این کشور به چه بازمی‌گردد؟

این سنت ریشه در فرهنگ گاوچران در ناحیه‌ی جنوبی برزیل دارد. بدین‌صورت که گاوچران‌ها تکه‌های بزرگی از گوشت را آماده و آن را با سنگ نمک مزه دار می‌کردند. پس‌ازآن گوشت‌ها را در سیخ‌های فلزی قرار داده و روی زغال قرار می‌دادند.

این سنت به همین شکل رواج پیدا کرد و امروزه این کباب معروف طرفداران بسیاری دارد. بهترین قسمت کباب از راسته تهیه‌شده و پیش از کباب کردن لایه‌ای نازک از چربی را روی آن می‌کشند. چربی استفاده‌شده موجب طعم بهتر غذا خواهد شد. مردم ایران نیز عاشق کباب هستند و در سفر خود با تور برزیل ازلحاظ غذایی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

 

 

پاستل دو کیژو | Pastel de queijo

 

این پیراشکی خوشمزه بیشتر در نواحی جنوب شرقی کشور مخصوصاً سائوپائولو سرو می‌شود. پاستل دو کیژو در حقیقت پیراشکی شکم پری است که با موادی مانند گوشت چرخ‌کرده، پنیر و ... پر می‌شود. پس از پرکردن پاستل‌ها باید آن‌ها را در روغن زیاد قرارداد تا به‌طور کاملاً برشته شود. این نوع پاستل به‌صورت شیرین هم سرو می‌شود که در این صورت با میوه‌های گرمسیری، شکلات و ... پر خواهد شد. در تور برزیل حتماً این پیراشکی لذیذ را به‌عنوان یک میان وعده میل کنید.

 

 

کیبه | Kibe

 

کباب‌های کوچک چوبی که در تور برزیل با آن‌ها مواجه شده‌اید کیبه نام دارد. اصلیت این غذا به کشور لبنان بازمی‌گردد. همان‌گونه که پیش‌تر ذکر شد این کشور تحت تأثیر فرهنگ‌های گوناگون قرارگرفته است. ماده‌ی اصلی این کباب گوشت چرخ‌کرده‌ی گاو یا بره می‌باشد که آن را همراه با بلغور گندم، ادویه و سبزیجات معطر مخلوط می‌کنند. پس‌ازآن در روغن بسیار سرخ می‌کنند. این غذا را می‌توان در خیابان‌ها و رستوران‌های محلی نیز پیدا کرد. هزینه‌ی کیبه زیاد نیست و می‌توانید آن را به‌عنوان میان وعده میل کنید.

 

 

فیجودا | Fijoada

 

بسیاری از افراد این غذا را غذای ملی برزیل می‌نامند. فیجودا درواقع یک خورش یا خوراک غلیظی است که با موادی نظیر تکه‌های گوشت، لوبیا سیاه و ... پخته می‌شود. اصلیت این غذا پرتغالی می‌باشد.  آنچه در تهیه‌ی فیجودا مهم است پخت آرام و طولانی مدت آن است که سبب جا افتادن و غلظت خورش می‌شود. بسته به شهری که در تور برزیل خود می‌روید، این غذا با روش‌های گوناگون برایتان سرو خواهد شد.

 



نظرتان را بنویسید







منو