بررسی و معرفی هواپیما ایرباس A330




 

بررسی هواپیما ایرباس

 

بلیط خارجی سام سیر

 

 

بررسی و معرفی هواپیما ایرباس A330

 

شرکت بزرگ هواپیماسازی ایرباس بعد از رقیب اصلی خود یعنی شرکت بوئینگ در رتبه دوم ساخت هواپیما با کاربری‌های مختلف قرار می‌گیرد. آغاز فعالیت رسمی این شرکت به تاریخ 1956 برمی‌گردد این در حالی بود که بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای اروپایی بیشتر کارخانه‌ها و صنایع خود را ازدست‌داده بودند و نیاز شدیدی به راه‌اندازی خطوط هوایی حس می‌شد.

 

از طرفی وجود شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی در کشورهای دیگر ازجمله آمریکا وجود این حس نیاز را بیشتر می‌کرد. همین امر سبب شد تا این شرکت اولین هواپیما را با کمک سه شرکت هواپیمایی آلمانی، فرانسوی و انگلیسی طراحی و بسازد. سازنده اولین هواپیما پهن‌پیکر همین شرکت بود که از اقبال عمومی خوبی نیز برخوردار شد.

 

شرکت‌های هواپیمایی از این نوع هواپیما برای فروش بلیط خارجی استفاده می‌کردند که به دلیل داشتن ظرفیت بیشتر حمل مسافر ایرلاین ها می‌توانستند در یک پرواز تعداد بیشتری از بلیط هواپیما را به فروش برسانند.

 

بعد از پا گرفتن و پیشرفت این شرکت تولید قطعات این هواپیما به سه شرکت آلمانی، فرانسوی و انگلیسی سپرده شد که بنا به دلایلی انگلستان از ادامه دادن این همکاری سرباز زد و آلمان توانست سهام خود را به 50 درصد افزایش دهد ازاین‌رو این شرکت با عنوان شرکت ایرباس فعالیت خود را رسماً از سال 1970 شروع کرد تا بتواند با خدمات خود شرکت‌های هواپیمایی را درفروش بلیط هواپیما و بلیط خارجی و حتی فروش بلیط ارزان هواپیما یاری کند.

 

این شرکت اولین محصول خود رازمانی به جهانیان معرفی کرد که شرکت هواپیمایی کنکورد نیز از اولین هواپیما فراصوت خود پرده‌برداری می‌کرد. به همین دلیل محصول ایرباس موردتوجه قرار نگرفت اما این مسئله دلیل نشد تا این شرکت بزرگ دست از اهداف بزرگ خود بردارد. بعدی از مدتی تلاش و صبر ایرباس خانواده A320 را به بازار جهانی عرضه کرد که با استقبال بی‌نظیری روبرو شد. بطوریکه قبل از اولین پرواز توانست 400 فروند از این خانواده را به فروش برساند.

 

شرکت‌های هواپیمایی با فروش بلیط هواپیما و حتی در زمان‌هایی فروش بلیط ارزان هواپیما با استفاده از هواپیماهایی باکیفیت بالا و مرغوب توانستند سفر خوبی را به مسافران ارائه کنند و این امر علاوه بر رضایت مسافران موجب فروش بیشتر بلیط خارجی در این شرکت‌ها شده بود.

 

 

ایرباس A330-200

 

این مدل یکی از برترین هواپیماهای پهن‌پیکر این شرکت هواپیماسازی می‌باشد که در سال 1987 شروع به ساخت آن کردند. این هواپیما غول‌پیکر در سال 1992 برای اولین بار در آسمان به پرواز درآمد. منظور از ساخت این هواپیما جابجایی مسافران بیشتر با فروش بلیط هواپیما در یک پرواز بود. همین امر سبب ارائه بلیط ارزان هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی شده بود.

 

 این هواپیماها برای طی کردن مسافت‌های زیاد و بین‌قاره‌ای طراحی و ساخته‌شده بودند و مسافرانی که قصد مسافرت به مکان‌های دوردست را داشتند با خرید بلیط خارجی از ایرلاین ها می‌توانستند با این‌گونه از هواپیماها مسافرت کنند.

 

این نوع هواپیما در دو مدل 200 و 300 به بازار عرضه شد که مدل 200 برای پروازهایی با برد کوتاه و برای حمل 200 مسافر که خواهان تهیه بلیط ارزان هواپیما بودند ساخته شد. از مدل دیگر این هواپیما برای جابجایی مسافران به نقاط دورتر استفاده می‌شود.

 

 

ایرباس A330-300

 

مدل نسبت به مدل 200 دارای بدنه‌ای کشیده‌تر است ازاین‌رو ظرفیت جابجایی مسافران بیشتری را دارا می‌باشد. این هواپیما با داشتن دو کلاس پروازی اکونومی و تجاری توان جابجایی 300 مسافر را در یک پرواز دارد. این هواپیما علاوه بر اینکه فضایی راحت را برای مسافران فراهم می‌کند برای خدمه نیز فضای راحتی را در نر گرفته است. این هواپیما می‌تواند با حداکثر سرعت 911 کیلومتر بر ساعت مسافران را جابجا کند.



نظرتان را بنویسید







منو