علت سنگینی سر در هواپیما




 

سنگینی سر در هواپیما

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

علت سنگین شدن سر در هواپیما چیست؟

 

آیا تابه‌حال برای سفر به مقصد موردنظرتان اقدام به خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی کرده‌اید؟ افرادی که برای سفر به نقاط مختلف جهان بلیط هواپیما را به بلیط‎های اتوبوس و قطار ترجیح می‌دهند احتمالاً تجربه‎ی سنگین شدن سر را در پروازهای هوایی داشته‎اند. مطابق با آمارها معمولاً ۱۲ درصد مسافران بلیط خارجی یا داخلی به هنگام سفر دچار سردرد و سنگینی سر خواهند شد. ممکن است سردرد و سنگینی سر به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم به توضیح برخی از این دلایل بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

 

کمبود اکسیژن

 

اگر بیشتر با بلیط خارجی یا داخلی هواپیما سفر می‌کنید باید بدانید که ارتفاع هواپیما از سطح زمین به‌مرور زیاد می‌شود. حداکثر ارتفاع برای هواپیماها 35000 تا 42000 فوت است. در این ارتفاع اکسیژن به نسبت سطح زمین کمتر است. ازآنجایی‌که بدن ما در هر تنفس نیازمند اکسیژن کافی است ممکن است این کمبود اکسیژن مسبب سنگینی سر و سردرد شود.

 

علت اوج گرفتن هواپیماها و قرار گرفتن در این ارتفاع هم به این خاطر است که هوا در این ارتفاع سبک‎تر است و این سبکی هوا سبب می‌شود تا هواپیما با سرعت بیشتری به سمت مقصد حرکت  کند و در زمان کمتری در پرواز بماند. همچنین کم بودن مقاومت هوا در این ارتفاع باعث مصرف سوخت کمتر می‌شود. درنتیجه در پی آن مسافران می‌توانند از بلیط ارزان هواپیما بهره ببرند.

 

 

خاموش شدن سیستم کنترل فشار

 

شاید به هنگام سفر با بلیط خارجی یا داخلی هواپیما در زمان فرود تجربه‎ی گرفتگی گوش به دلیل پر شدن هوا در آن برای شما اتفاق افتاده باشد. به هنگام اوج گرفتن هواپیما برای آنکه فشار داخل کابین هواپیما با هوای بیرون تنظیم شود از سیستم کنترل فشار در داخل کابین استفاده می‌شود. این سیستم به هنگام فرود توسط خلبان خاموش می‌شود تا فشار داخل کابین با فشار خارج کابین باهم تنظیم شوند. در این هنگام ممکن است شما دچار سردرد، سنگینی سر و گرفتگی گوش شوید.

 

 

کم آب شدن بدن

 

بر روی زمین ما هوایی را تنفس می‌کنیم که رطوبت لازم را برای حفظ سلامتی دارد. درحالی‌که با تهیه بلیط هواپیما و سفر در داخل کابین و در ارتفاع، شمارا از تنفس هوای مرطوب محروم می‌کند. معمولاً به هنگام سفر با بلیط هواپیما داخلی یا خارجی  دچار سردرد و سنگینی سر می‌شویم یکی از آن عوامل کم آب شدن بدن است. چراکه هوای موجود در کابین هواپیما کاملاً خشک بوده و از رطوبت بسیار کمتری نسبت به هوای موجود در سطح زمین برخوردار است. درنتیجه برای جلوگیری از سردرد و سنگینی سر حتماً در هواپیما آب بنوشید و این کمبود آب را برای بدن خود جبران کنید.

 

 

نوع صندلی در بلیط هواپیما

 

معمولاً به هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما اولین چیزی که برای مسافران مهم است قیمت آن است. اکثر مسافران به دلیل زیادشدن مخارج حاصل از سفر تلاش می‌کنند تا از بلیط ارزان هواپیما بهره ببرند. از طرفی از سردرد و سنگینی سر در طول سفر مدام نالان هستند. لازم به ذکر است که بلیط ارزان هواپیما اکونومی به دلیل کم بودن فضا در صندلی‎هایش ممکن است از جریان عادی خون در بدن جلوگیری کند.

 

به این منظور اگر بلیط ارزان هواپیما خریداری می‌کنید باید هرازگاهی در داخل کابین راه بروید تا جریان خون شما عادی و نرمال شود و اکسیژن کافی به مغزتان برسد. اگر امکان راه رفتن در کابین را ندارید به شما پیشنهاد می‌شود تا هزینه‎ای بیشتر برای سفرتان کنید و از بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از بلیط خارجی و داخلی بیزینس کلاس به‌جای بلیط ارزان هواپیما اکونومی استفاده کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو