مکان‌های ممنوعه‌ی جهان را بشناسیم (بخش اول)




 

مکان‌های ممنوعه‌ی جهان

 

بلیط خارجی سام سیر

 

مکان‌های ممنوعه‌ی جهان را بشناسیم

 

با توجه به انتشار مطلبی در وب‌سایت روزنامه‌ی گاردین مبنی بر اگر تصور می‌کنید که با داشتن پول و وقت کافی قادر خواهید بود به تمامی نقاط جهان سفر کنید باید بدانید که سخت در اشتباهید، بسیاری از خریداران بلیط هواپیما دریافتند که مکان‌هایی در دنیا وجود دارد که رفتن به آنجا ممنوع بوده و تنها خرید بلیط خارجی کافی نیست. در این مقاله قصد داریم شما را با این مکان‌های ممنوعه آشنا کنیم.

 

 

انبار کوکاکولا

 

فرمول تهیه این نوشیدنی معتبر و محبوب غیرالکلی یکی از مرموزترین اسرار تاریخ است. فرمول‌های سری در اتاقی گاوصندوقی شکل نگهداری شده که قدمت آن به ۱۲۵ سال می‌رسد. تنها مدیران مورد اعتماد اجازه‌ی ورود به این اتاق را داشته و خریداران بلیط هواپیما مجاز به دیدن این مکان نمی‌باشند.

 

 

خزانه جهانی بذر سوالبارد

 

این خزانه در نروژ و جزیره‌ای دورافتاده در ۱۰۰ کیلومتری قطب شمال قرار دارد. دمای این انبار می‌تواند گندم را تا ۱۷۰۰ سال نگه دارد. تماشای این مکان فقط به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است بنابراین پس از خرید بلیط خارجی این مکان را از لیست خود حذف کنید.

 

 

هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا

 

اگر به بازدید از هواپیماها علاقه دارید باید بگوییم که اجازه‌ی دیدن از این هواپیمای ملقب به ایرفورس که تنها حامل رئیس جمهور امریکاست را ندارید. این هواپیما دارای قابلیت سوخت‌گیری در هوا و کنترل جنگ در مواقع ضروری توسط سامانه‌ها و تجهیزات خاصی است. بهتر است به امید دیدن از ایرفورس وان، بلیط هواپیما حتی بلیط ارزان هواپیما را خریداری نکنید.

 

 

جزیره‌ی مارها

 

اگر بلیط خارجی برای کشور برزیل تهیه‌کرده‌اید این نکته را در نظر بگیرید که این جزیره که در ۹۳ کیلومتری شهر سائوپائولو قرار دارد جزء مکان‌های ممنوعه است. زیرا در هر مترمربع این جزیره بین یک تا پنج مار به شدت سمی که طول آن‌ها به نیم متر می‌رسد، زندگی می‌کنند.

 

 

ذخایر طلا‌ی بانک انگلستان

 

شاید شما نیز به دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما به مقصد انگلستان باشید. باید بدانید که در این کشور بانکی ممنوعه وجود دارد که افراد معمولی اجازه‌ی قدم زدن در آن را ندارند. در این بانک پنج هزار تن طلا نگهداری می‌شود و تنها تورهای ویژه می‌توانند از آن بازدید کنند.

 

 

غار لاسکو

 

خریداران بلیط هواپیما برای سفر به فرانسه شاید از وجود این غار در جنوب غربی فرانسه بی‌خبر باشند. این غار که قدیمی‌ترین آثار هنری مربوط به ۱۷ هزار سال پیش در آن قرار دارد بعد از آسیب‌هایی که در سال ۱۹۶۳ بر آن وارد شد به لیست مکان‌های ممنوعه اضافه شده و تنها دانشمندان اجازه‌ی ورود به این غار را دارند.

 

 

جزیره آتشفشانی سرتسی

 

این جزیره که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است در جنوب کشور ایسلند قرار دارد. پس از فوران آتش‌فشان در سال ۱۳۴۲ این جزیره شکل گرفته و به دلیل اهمیت زیادی که برای جامعه‌ی علمی دارد تنها به دانشمندان اجازه‌ی ورود داده می‌شود. پس از خرید بلیط خارجی این کشور، از سایر جاذبه‌های آن دیدن کنید.

 

 

شهر متروکه سنترالیا

 

اگر موفق به خرید بلیط ارزان هواپیما به ایالت پنسیلوانیا شدید مطمئناً درباره‌ی شهری متروک در کلمبیا چیزهایی خواهید شنید. جمعیت این شهر در سال ۱۹۸۱ به دلیل بخارهای حاصل از سوختن زغال‌سنگ در معادن زیرزمینی این شهر و نشست ناشی از آتش‌سوزی از ۱۰۰۰ نفر به ۲۰ نفر در سال ۲۰۱۰ کاهش پیدا کرد.

 

 

پایگاه آر ای اف من وید هیل

 

این پایگاه که به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه مخابراتی و نظامی جهان شناخته شده است مربوط به نیروی هوایی سلطنتی انگلیس می‌شود و وظیفه‌ی آن جمع‌آوری اطلاعات مخابراتی و عملیات جاسوسی برای کشورهای انگلیس و امریکا است. تنها ورود به این مکان برای افراد خاصی مجاز است درنتیجه تصور این موضوع که تنها با خرید بلیط ارزان هواپیما می‌شود به‌راحتی و با هزینه‌ای مناسب به همه‌جا سفر کرد تصوری اشتباه است.

ادامه دارد...

 



نظرتان را بنویسید







منو