مکان‌های ممنوعه‌ی جهان را بشناسیم (بخش دوم)




 

مکان‌های ممنوعه‌ی جهان

 

خرید بلیط هواپیما خارجی سام سیر

 

مکان‌های ممنوعه‌ی جهان را بشناسیم

 

در مقاله‌های قبل در مورد مکان‌های ممنوعه‌ای نظیر انبار کوکاکولا، خزانه جهانی بذر سوالبارد، هواپیما شماره یک نیروی هوایی آمریکا، جزیره‌ی مارها، ذخایر طلا در بانک انگلستان، غار لاسکو، جزیره‌ی آتش‌فشانی سرتسی، شهر متروکه سنترالیا و پایگاه آر ای اف من وید هلیل آشنا شدیم و به این موضوع مهم پی بردیم که خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی این امکان را به ما نمی‌دهد که همه‌ی نقاط جهان را از نزدیک ببینیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی سایر نقاط ممنوعه بپردازیم. اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی را دارید با ما همراه باشید.

 

 

منطقه‌ی غیرنظامی کره

 

در سال ۱۹۵۳ یعنی پس از جنگ کره این منطقه که به صورت نواری مرزی است، شبه جزیره‌ی کره را به دو قسمت تقسیم کرده است. برخلاف نام این منطقه، می‌توان گفت که این ناحیه از ممنوعه‌ترین و نظامی‌ترین مناطق دنیاست که افراد عادی مخصوصاً مسافران پرواز خارجی اجازه‌ی ورود به این منطقه را ندارند.

 

 

باشگاه ۳۳ دیزنی

 

شاید هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی نام گران‌ترین و سری‌ترین باشگاه جهان را شنیده باشید. باشگاه شماره ۳۳ دیزنی لند کالیفرنیا فقط اجازه‌ی ورود به رئیس‌جمهورها و افراد برتر تجاری و بازیگران را داده و ورود به آن برای عموم آزاد نیست پس بهتر است از خرید بلیط هواپیما برای ورود به این مکان صرف‌نظر کنید.

 

 

اتاق‌خواب ملکه انگلستان

 

ممکن است شما نیز پس از خرید بلیط هواپیما خارجی به دیدن از مکان زندگی ملکه انگلستان علاقه داشته باشید. اما متأسفانه باید بگوییم که پس‌ازآنکه در سال ۱۹۸۲ مایکل فیگان توانست از دیوار ۱۴ طبقه‌ای کاخ بالا برود و وارد اتاق‌خواب ملکه الیزابت شود، اتاق ملکه به دستگاه‌های هشداردهنده فوق پیشرفته مجهز شد و ورود به آنجا را ممنوع اعلام کردند.

 

 

چرنوبیل

 

این شهر به علت تشعشعات بیش‌ازحد مواد رادیواکتیو که به دلیل حادثه‌ای که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در نیروگاه اتمی چرنوبیل اتفاق افتاد خالی از سکنه شده و افراد بدون داشتن مجوز رسمی اجازه ورود و بازدید از این منطقه را ندارند درنتیجه بهتر از قبل از خرید بلیط هواپیما و برنامه‌ریزی برای پرواز خارجی خود این نکات را در نظر بگیرید.

 

 

بانهوف

 

اگر خرید بلیط هواپیما خارجی خود را برای سوئد انجام داده‌اید جالب است بدانید که یکی از مناطق ممنوعه در اطراف پایتخت این کشور یعنی استکهلم قرار دارد. بانهوف شرکتی است که خدمات اینترنتی سوئد را تأمین می‌کند و از طرفی دیگر میزبان سایت افشاگر ویکیلیکس نیز هست. این شرکت در منطقه‌ای کوهستانی و در پناهگاهی فوق سری از جنس سنگی به نام پیونن ساخته شده است.

 

 

کوه آهنی

 

شرکت اداره‌کننده‌ی پایگاه داده‌ی آمریکا کوه آهنی نام دارد. اگر تابه‌حال با خرید بلیط هواپیما به ایالت پنسیلوانیا سفرکرده‌ باشید باید بدانید که دیتاسنتر در یک معدن سنگ‌آهک قدیمی در این شهر و در عمق ۶۷ متری زمین نگهداری می‌شود. برای اندازه‌گیری میزان دما و رطوبت این مکان، تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای بکار گرفته‌شده تا مانع از آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی دیتاسنتر و اسناد الکترونیکی شود. برای مثال یک دریاچه‌ی زیرزمینی برای خنک‌سازی گرمای زیاد دیتاسنتر در آنجا ساخته شده است. همچنین علاوه بر نگهداری اسناد ملی مهم، از مجموعه‌ عکس‌های خصوصی بیل گیتس یعنی بنیان‌گذار مایکروسافت هم در این مکان نگهداری می‌شود.

 

امیدواریم این مطلب برای افراد ماجراجویی که برای پرواز خارجی و بازدید از کل دنیا اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنند مفید بوده باشد. در دنیا تنها ۱۵ مکان ممنوعه وجود دارد پس برای خرید بلیط هواپیما خارجی احساس نگرانی نکنید زیرا پس از خرید به‌راحتی می‌توانید از مکان‌های زیبا و متعدد موجود در جهان دیدن کرده و تجربه‌های شیرینی را در طول سفر کسب کنید.



نظرتان را بنویسید







منو