نکاتی مهم درباره خرید بلیط خارجی (بخش دوم)




 

نکاتی درباره خرید بلیط خارجی

 

پرواز داخلی سام سیر

 

نکاتی مهم درباره خرید بلیط خارجی (بخش دوم)

 

در بخش قبلی با شما نکاتی را در میان گذاشتیم تا راحت تر بتوانید بلیط خارجی بخرید. در این بخش به ادامه ی این نکات می پردازیم:

 

 

4- موقع تغییر فصل و ایام تعطیل را انتخاب نکنید.

 

همان‌طور که باید حواستان باشد چه زمانی بلیط می‌خرید، باید بدانید قصد سفر به چه مکانی را در چه زمانی دارید. دلیلش این است که مهم‌ترین چیزی که بر قیمت بلیط خارجی یا داخلی تأثیرگذار است میزان پر بودن آن پرواز است. در روزهای تعطیل سال مثل عید نوروز یا کریسمس باید خیلی گران‌تر از روزهای دیگر سال بلیط برای پرواز داخلی یا خارجی  بخرید. علتش این است که خطوط هوایی بسیار شلوغ تر از وقت های دیگر است و همه ی صندلی های هواپیما پر می‌شود و باید پول بیشتری پرداخت کنید تا بتوانید به سفر مورد نظر بروید.

 

موضوع مهم دیگری که روی قیمت بلیط تأثیر دارد مقصد مورد نظر شما است. مثلاً اگر شما قصد خرید بلیط خارجی برای  سفر به یک کشور اروپایی را دارید باید بدانید بلیط کشورهای اروپایی در فصل تابستان بسیار گران هستند و بهترین زمان برای سفر به این قاره ماه فوریه و مارچ است. در پرواز داخلی نیز همان‌طور که میدانید فصل تابستان اوج سفرهای مردم است و قاعدتاً بلیط هواپیما گران‌تر خواهد بود. با همه ی این صحبت‌ها اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید در این زمان ها سفر کنید بهتر است طبق زمان‌بندی که در مورد شماره دو(بخش اول) گفتیم عمل کنید تا ضرر نکنید.

 

 

۵- درباره فرودگاه‌های مقصد مورد نظرتان تحقیق کنید.

 

در ابتدا باید بدانید که هرچه حق انتخاب های بیشتری در خرید بلیط خارجی یا داخلی داشته باشید بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید ودر نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید. پس تعداد فرودگاه‌های مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید مثلاً اگر مثل تهران دوتا فرودگاه دارد حتماً هردو فرودگاه را چک کنید.

 

برای اطلاع از فرودگاه‌های مقصد چه در پرواز داخلی و چه در پرواز خارجی کافی است یک سرچ ساده در اینترنت انجام دهید. اگر حوصله ی سرچ کردن ندارید هنگام خرید آنلاین بلیط وقتی شهر مقصدتان را وارد می‌کنید فرودگاه‌های آن برای شما نمایش داده می‌شود. اگر بیشتر از یک فرودگاه به نمایش درآمد در همان مرحله‌ی اول می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را درباره ی فرودگاه ها کسب کنید و با آگاهی فرودگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

 

۶- سفرهای دسته جمعی

 

اگر قصد رفتن به سفر با اعضای خانواده یا جمع دوستانتان را دارید بهتر است به جای خریدن بلیط خارجی یا بلیط داخلی از تورهای مسافرتی استفاده کنید. اما اگر اهل تور نیستید بهتر است به صورت یکجا بلیط نخرید و آن را تقسیم بندی کنید. چون تخفیف خریدهای گروهی در پروازخارجی بسیار کمتر از پرواز داخلی پیدا می‌شود و احتمال اینکه شما بتوانید از این تخفیف ها استفاده کنید بسیار کم است.

 

اگر می‌خواهید از گفته ی ما برای خرید جداگونه ی بلیط ها مطمئن شوید یک‌بار بعد از جست و جوی مقصد و پرواز داخلی یا خارجی مورد نظرتان چند صندلی را با هم انتخاب کنید و سپس دوتا دوتا و قیمت ها رابا هم مقایسه کنید. خواهید دید که خرید جدا جدا برای شما به صرفه تر خواهد بود.

 

 

۷- فقط به قیمت بلیط توجه  نکنید!

 

برای همه ی ما قیمت بلیط مهم است و کسی نیست که بگوید با هر قیمتی که باشد بلیط می‌خرم مگر در مواقع اضطراری که فرق می‌کند. باید بدانید پیدا کردن بلیط خارجی ارزان قیمت نشان دهنده ی زرنگی شما نیست. هنگام خرید بلیط برای پرواز داخلی یا خارجی مخصوصا در پروازهای خارجی باید به نکات دیگری ازجمله: خط هوایی و کلاس پروازی توجه کنید. وقتی شما دلیل ارزان بودن بلیط را بدانید و در مورد آن آگاهی لازم را داشته باشید می‌توانید بدون نگرانی خرید بلیط را انجام دهید.

 

فراموش نکنید که خرید و فروش بلیط یک نوع تجارت به حساب می‌آید و این خود شما هستید که مشخص می‌کنید در این فرآیند سود می‌برید یا ضرر می‌کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو