نکاتی برای بهبود کیفیت سفرهای کاری ( بخش اول)




 

بهبود کیفیت سفر کاری

 

پرواز داخلی سام سیر

 

آشنایی با نکات مهم برای بهبود کیفیت سفرهای کاری

 

 

پرواز

 

برخی افراد برای سفر کاری بلیط هواپیما تهیه می کنند و همین طور یکی از مهم ترین بخش های پرواز داخلی یا خرجی اند. ممکن است شما در در فرودگاه ها یا صف های انتظار برای پرواز مردان و زنانی با لباس های رسمی و چمدان کوچک و بلیط هوپیما به دست، دیده باشید که برای کار سفر می کنند. این افراد یا تنها هستتند یا به صورت گروهی برای کار سفر می کنند تا پروژه یا مقوله ای را راه اندازی کنند و یا حتی برای برطرف کردن مشکلی که در شهر دیگر به وجود آمده به سفر کاری یک روزه یا چند روز میروند. شاید شمایی که این مقاله را می خوانید جزو همین افراد باشید و هفته ای یا ماهی یا حتی سالی یک بار سفر کاری دارید و بایستی به ماموریت بروید. ممکن است این ماموریت برای برگذاری جلسه یا همایش و یا هزاران کار دیگر باشد. افرادی که در این کار حرفه ای هستند و سفر های کاری زیادی رفته اند می دانند چگونه سفری با کیفیت داشته باشند.

این مقاله برای افراد جوانی که تازه وارد عرصه سفر های کاری و ماموریت شده اند و نسبتا برای پرواز داخلی یا خارجی ماموریتی جوان هستند، است. چنانچه شما جزو این افراد هستید با ما همراه باشید تا با نکاتی مهم شما را آشنا کنیم.

 

از هر وسیله شخصی، دوتا

 

همه می دانند که در سفر به یک سری وسایل شخص نیاز دارید. همیشه دو چمدان کوچک برای مسافرت کاری کنار بگذارید و از هر وسایلا شخصی دو تا آماده کنید. به عنوان مثال دو تا حوله، دو تا مسواک و خمیر دندان، دو دست لباس راحتی و سایر وسایل مورد نیاز را در دو چمدان موجود بگذارید یعنی هر کدام در یکی از چمدان ها بگذارید. در این مواقع اگر شما بعد از سفر کاری مجبور شدید بلافاصله با تهیه بلیط هواپیما به پرواز داخلی یا خارجی بعدی بروید و وقتی برای تمیز کردن و جابه جایی وسایل ندارید به راحتی با برداشتن چمدان دوم به پروازداخلی یا خارجی بعدی برسید.

 

 

 

سفر کاری در اقامتگاهی برای خودتان

 

باید بدانید که سفر کاری با تفریحی تفاوت هایی دارد، چنانچه همیشه در حال سفر کردن هستید بایستی یکسری از نکات مهم را برای کیفیت بخشیدن به سفر تان بدانید. به عنوان مثال اگر سفر های کاری شما همیشه به یک شهر یا چند شهر ثابت است، اگر آدم تنوع پسندی نیستید، سعی کنید یک اقامتگاه یا هتل یا سوئیت مناسب و راحتی که باب میل شما است را به طورثابت را برای خود انتخاب کنید و همیشه به همین جا بیایید تا از دو ویژگی بهرمند شوید.( این قضیه درست برای خرید بلیط هواپیما نیز صدق می کند؛ یعنی یک آژانس هواپیمایی را برای خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی اتان انتخاب کنید.).

یکی از این ویژگی های آن این است که خدمه ها و کارکنان آنجا به خلق و خوی شما آشناییت دارند و خدمات بهتری را ارائه می دهند. دوم اینکه ممکن است چون مشتری ثابت آنجا هستید به شما تخفیف دهند. توجه داشته باشید که این اقامتگاه ثابت نزدیک محل جلسات یا سمینارهای شما باشد.

 

 

زبان یا گویش محلی

 

چنانچه به شهری که برای سفر کاری قرار است به آنجا بروید گویش و زبانش با شما فرق دارد (چه درپرواز داخلی چه در پرواز خارجی این قضیه وجود دارد) و قرار است با افراد آنجا معامله یا همکاری کنید. سعی کنید بعضی از کلمات و اعداد و ارقام آنها را یاد بگیرید و در صحبت هایتان به کار بگیرید تا ببینید زبان چقدر تاثیر دارد. اگر برای خرید بلیط هواپیما باید در همان شهر اقدام کنید پس برخی لغت مورد نیاز برای خرید بهتر را یاد بگیرید.

 

اطلاعات کافی درباره ی شهر مقصد

 

چنانچه بار اولی است که به شهر مقصد می روید حتما در گوگل دربارهی ان شهر اطلاعاتی کسب کنید. مثلا درباره ی آب و هوا و وضعیت ترافیک آن شهر اطلاعاتی کسب کنید. همین طور رویداد هایی که در این شهر اتفاق میوفتد و شما قرار است در آن شرکت کنید را یاداشت کنیدتا فراموش نکنید و به موقع برسید. چنانچه به پرواز داخلی می روید کافی است از همکاران و دوستانی که مطعلق به آن شهر هستند اطلاعاتی کسب کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو