نکاتی برای بهبود کیفیت سفرهای کاری ( بخش دوم)




 

بهبود کیفیت سفر کاریپرواز خارجی سام سیر

آشنایی با نکاتی مهم برای بهبود کیفیت سفرهای کاری

در بخش اول این مقاله یک سری از نکاتی که برای سفر کاری باید در نظر بگیرید تا سفرتان کیفیت بهتری داشته باشد را توضیح دادیم که این نکات عبارت‌اند از این موارد بودند: از هر وسیله شخصی، دوتا ، سفر کاری در اقامتگاهی برای خودتان ، زبان یا گویش محلی، اطلاعات کافی درباره‌ی شهر مقصد. درباره این موضوعات در بخش اول به‌طور کامل توضیح دادیم اما کیفیت پرواز خارجی یا داخلی که برای کار است به این نکات ختم نمی‌شود.حال در این مقاله به ادامه‌ی این نکات می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

تقویم

چنانچه این سفر در دست خودتان است، سعی کنید طوری برنامه‌ریزی کنید که در تعطیلات رسمی به آن شهر نروید زیرا هم اداره جات تعطیل است و هم نمی‌توانید بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید. درصورتی‌که نمی‌دانستید و درست در تعطیلات آن شهر به آنجا سفر کردید، خود را سرزنش نکنید و از این فرصتی که ناخواسته به وجود آمده است به‌خوبی استفاده کنید و از جاذبه‌های این شهر لذت ببرید. این اتفاق در پرواز خارجی اتفاق می‌افتد چون در پروازهای داخلی تعطیلات رسمی یکی است.

 

سفر کاری به‌صورت مستقیم

توجه داشته باشید که برای سفر کاری پرواز خارجی یا داخلی چند مسیره یا دارای توقف را به دو دلیل انتخاب نکنید:

  1. طولانی شدن سفر موجب می‌شود که فرد خسته شود و انرژی کافی برای انجام کارها در مقصد را نداشته باشد.
  2. دلیل دوم این است که ممکن است توقف میانی تأخیر داشته باشد و شما به‌موقع به مقصد نرسید.

بنابراین اگر سفری که دارای توقف است،  بلیط ارزان هواپیما داشت نیز این کار را نکنید.

 

به‌روز باشید

تکنولوژی هرروز برای راحتی بشریت در حال پیشرفت است بنابراین شما نیز از این تکنولوژی‌ها برای کارتان استفاده کنید به‌طور مثال نیازی نیست تمام اسناد و مدارم شرکت را با خود حمل کنید و بارتان را سنگین‌تر کنید. مدارکی که نیازی نیست به‌صورت کاغذی باشد آن را اسکن کنید و داخل فلش مموری یا هاردی بریزید و با خود حمل کنید همین‌طور اطلاعاتی که می‌خواهید به شرکت‌ها ارائه دهید در قالب یک پاور پوینت شرح دهید. اگر یک ویدئو پروژکتور کوچک نیز با خود داشته باشید به راحتی می‌توانید این کار را بکنید. یکی دیگر از راه‌های استفاده از تکنولوژی خرید بلیط ارزان هواپیما به‌صورت آنلاین است و به راحتی از طریق اینترنت پرواز خارجی یا پرواز داخلی را برای خود رزرو کنید.

 

طبق فهرست پیش بروید

نکته مهمی که باید رعایت کنید تهیه‌ی فهرستی از برنامه‌هایی که قرار است در سفر کاریتان انجام دهید، است. یا خودتان این کار را کنید یا بدهید منشی اتان این برنامه را بنویسد و در پرواز خارجی یا داخلی اتان زمانی که روی صندلی هواپیما نشسته‌اید این برنامه را یک‌بار چک کنید تا درست باشد و چیزی از قلم نیفتاده باشد.

صرفه‌جویی در سفر

اگر قرار است همیشه به سفر کاری بروید سعی کنید از بلیط ارزان هواپیما برای پروازهای خود انتخاب کنید اگر هم که هزینه‌ها برایتان مهم نیست از فرست کلاس یا بیزنس کلاس برای سفرتان انتخاب کنید تا سفری راحت داشته باشید. بلیط ارزان هواپیما را می‌توانید به‌صورت اینترنتی نیز خریداری کنید.

در دسترس باشید

 شما به‌عنوان یک فعال در حوزه کاری خودتان باید در همه‌جا جوابگوی افراد و شرکت‌هایی که با شما همکاری دارند باشید بنابراین چه در پرواز خارجی چه در پرواز داخلی گوشی اتان در دسترس باشد و تلفن شرکت را روی خط  گوشی اتان دایورت کنید.

کمی استراحت کنید

درست است که شما به‌منظور انجام کارها به شهر مقصد سفرکرده‌اید و مشغله‌ی کاری شما زیاد است اما بعد از انجام کارهایتان سعی کنید به یکی از جاذبه‌های آن شهر که نزدیک است بروید و از آن تماشا کنید تاکمی ام استراحت کرده باشید اگر هم بلیط ارزان هواپیما  خریداری کرده باشید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید و هزینه‌ی دیدن یک جاذبه را دارید. اگر برای خرید سوغاتی وقت کافی ندارید از فروشگاه‌های نزدیک فرودگاه یا اقامتگاهتان سوغاتی‌ای کوچک مثل یه بسته شکلات یا خوراکی‌های مخصوص آن محل برای خانواده یا همکارتان بخرید تا آن‌ها خوشحال شوند.

نکته آخر اینکه منظم باشید و طبق برنامه‌ریزی عمل کنید و حتماً برای یک تفریح کوچک برای خود وقت بگذارید زیرا که پیش از اینکه کارمند یا دکتر یا پژوهشگر یا ... باشید یک انسان هستید.

 



نظرتان را بنویسید







منو