اشیا ممنوعه در کابین و قسمت بار هواپیما




 

اشیا ممنوعه درهواپیما

بلیط هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با اشیا ممنوعه در کابین و قسمت بار هواپیما

 

ابزارهایی هستند که مسافران نمی‌توانند آن‌ها را به داخل کابین و قسمت بار هواپیما بیاورند. گاهی به دلیل عدم آگاهی مسافرین این ابزارها از آن‌ها توسط مأموران امنیتی فرودگاه ضبط می‌شوند. درنتیجه برای جلوگیری از این رخدادها حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هر شرکت هواپیمایی فهرستی اختصاصی که شامل وسایل ممنوعه می‌باشد دارد. لیست شرکت‎ها با یکدیگر متفاوت است. پس درصورتی‌که به ممنوعه بودن وسیله‎ای شک دارید حتماً به شرکت هواپیمایی که از آن بلیط خارجی یا داخلی هواپیما فرست کلاس، بلیط هواپیما بیزینس کلاس و یا بلیط ارزان هواپیما اکونومی را خریداری کردید تماس بگیرید تا از ممنوعه نبودن آن اطمینان حاصل فرمایید

در میان تفاوت‎هایی که این لیست‎ها با یکدیگر دارند، مواردی هم هست که در میان همه شرکت‎های هواپیمایی یکسان است. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی ابزارهای ممنوعه مشترک در همه شرکت‎های هواپیمایی بپردازیم.

در این میان حمل وسایل به داخل کابین دارای محدودیت بیشتری نسبت به قسمت بار دارد. پس بهتر است به هنگام چیدن چمدان وسایل غیرضروری خود را از ساک دستی به داخل چمدان منتقل نمایید. تا به هنگام گرفتن کارت پرواز بلیط خارجی یا داخلی خود دچار مشکل و ضرر مالی نشوید.

 

لیست وسایلی که حمل آن در کابین و بار مجاز نمی‌باشد

 

درصورتی‌که شما بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس، بلیط هواپیما ی بیزینس کلاس و بلیط ارزان هواپیما اکونومی را تهیه کردید تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند وسایلی مانند : باروت، ترقه، دینامیت، بمب، شعله، فندک، کبریت، کُلُر، سموم باغبانی، هر نوع سم، وسایل دارای اشعه رادیواکتیو، ابزارهای دارای آهنربا، وسایل عفونی و ... را به هواپیما حمل کنید.

این موضوع را به یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی بردن وسایل این‌چنینی در هواپیما و بار مجاز نمی‌باشد. حتی اگر شما بلیط هواپیما فرست کلاس را هم خریداری کرده باشید حق بردن این وسایل را ندارید و انتظار نداشته باشید که میان شما و کسی که بلیط ارزان هواپیما را خریداری کرده است تفاوتی قائل شود. این قوانین برای تمام افرادی که بلیط خارجی یا داخلی تهیه کردند یکسان می‌باشد.

 

میزان مجاز حجم مایعات

 

مایعاتی مانند ادوکلن، کرم پودر و ... اگر 100 گرم و یا کمتر باشند را می‌توانید با خود به داخل کابین ببرید. در غیر این صورت باید آن را داخل چمدان خود قرار دهید.

 

شرایط حمل لپ‎تاپ تبلت و موبایل

 

برای بردن لپ‎تاپ، تبلت و گوشی موبایل شرایط خاصی وجود ندارد. مسافران می‌توانند این سه وسیله را با خود به کابین هواپیما ببرند اما باید در نظر داشته باشند که حتماً گوشی موبایل و تبلت را در حالت پرواز قرار دهند. درصورتی‌که داشتن تماس تلفنی در حین پرواز برای شما مهم است پیشنهاد می‌کنیم که خرید بلیط ارزان هواپیما را فراموش کرده و از بلیط هواپیما کریستال اسکای استفاده کنید.

 

چه وسایلی را باید به بخش بار تحویل داد

 

وسایلی هم هستند که بردنشان به داخل کابین غیرمجاز است. شما می‌توانید این وسایل را به بخش بار تحویل دهید تا در مقصد آن‌ها را تحویل بگیرید. به‌طورکلی تنها وسایلی را با خود به کابین ببرید که در طول سفر به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت وسایل را داخل چمدان گذاشته و به بخش بار تحویل دهید.

آلات موسیقی، ابزارهای ورزشی همانند: چوب گلف و ...، وسایل تیز و برنده حتی قیچی ابرو و ...، ابزارآلات مانند چکش و ...، وسایل آتش‌زا مانند فندک و...، گوشت، محصولات کشاورزی مانند میوه و سبزیجات و ... را حتماً در بخش بار تحویل دهید و از بردن این وسایل به داخل کابین جدا خودداری فرمایید. چراکه این ابزار و وسایل توسط مأموران امنیت فرودگاه ضبط خواهند شد و شما از داشتن آن در مقصد محروم خواهید شد.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو