برای سوارشدن به هواپیما چه مدارکی لازم است؟




 

مدارک لازم برای سوار هواپیما شدن

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

برای سوارشدن به هواپیما چه مدارکی لازم است؟

 

مدارکی که مسافران داخلی و خارجی برای سوارشدن به هواپیما نیاز دارند با یکدیگر متفاوت است. اگر شما قصد سفر با هواپیما را دارید حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با خیالی آسوده مراحل تحویل مدارک را در فرودگاه پشت سر گذاشته و سوار هواپیما شوید.

 

 

خرید بلیط هواپیما

 

ابتدا پس از قطعی شدن زمان سفر باید اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. برای خرید بلیط خارجی و داخلی هم می‌توانید خودتان و هم می‌توانید از طریق آژانس‎های هواپیمایی اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. پیشنهاد ما این است که برای خرید بلیط ارزان هواپیما حتماً از قیمت بلیط‎های چارتری و سیستمی مطلع باشید. چراکه گاهی خرید بلیط ارزان هواپیما از طریق چارتری و گاهی خرید بلیط ارزان هواپیما از طریق سیستمی محقق می‌شود. اگر برای شما کاهش هزینه سفر مهم است حتماً برای یافتن بلیط ارزان هواپیما چارتری، آژانس‎های هواپیمایی مختلف را چک کنید. چراکه قیمت بلیط هواپیما چارتری را هر آژانس خودش به‌تنهایی تعیین می‌کند.

 

پس از تهیه بلیط خارجی یا داخلی حتماً یک عکس و یا پی‌دی‌اف از بلیط را درگوشی خود داشته باشید. تا برای گرفتن کارت پرواز آن را به کانتر نشان دهید.

 

لازم به ذکر است که در بلیط هواپیما اطلاعاتی همچون نام فرودگاه، گیت پرواز و اطلاعات پرواز نوشته شده است. درنتیجه حتماً اطلاعات روی بلیط را چک کنید.

 

 

وزن چمدان باید چقدر باشد؟

 

همان‌طور که میدانید هر سفری محدودیت وزنی برای چمدان تک‌تک مسافران دارد. حداکثر میزان بار در سفر بر روی بلیط نوشته شده است. پس حتماً پیش از بستن چمدان خود از حداکثر بار مطلع شوید و متناسب با آن چمدان خود را ببندید. پیشنهاد می‌کنیم که برای اطمینان بیشتر حتماً چمدان خود را در منزل وزن کنید تا در فرودگاه به خاطر بار زیاد جریمه نشوید.

 

 

شرایط گذرنامه برای پرواز خارجی

 

درصورتی‌که قصد رزرو یا خرید بلیط خارجی را دارید. به هنگام خرید به اطلاعات گذرنامه خود نیاز دارید. اما در هنگام خرید کسی گذرنامه شما چک نخواهد کرد. برای ورود به هواپیما حتماً باید گذرنامه مسافر بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد. همچنین سعی کنید یک کپی از صفحه اول پاسپورت خود تهیه کنید و در طول سفر آن را همراه خود داشته باشید.

 

در برخی از فرودگاه‎ها مراحل چک کردن گذرنامه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. پس حتماً برای جلوگیری از ماندن در صف این کار را به‌صورت آنلاین انجام دهید تا در فرودگاه وقت شما گرفته نشود.

 

 

مدارک موردنیاز برای پرواز با بلیط داخلی:

 

 برای پرواز داخلی به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه الزامی است.

 

 

مدارک موردنیاز برای پرواز با بلیط خارجی:

 

برای پرواز خارجی به همراه داشتن گذرنامه و پاسپورت الزامی است.

 

 

پرداخت عوارض خروج از کشور

 

اخیراً برای افرادی که قصد سفر خارجی را دارند مبلغی به‌عنوان مالیات در نظر گرفته‌شده است. مسافران باید قبض پرداخت عوارضی را نیز به همراه مدارک دیگر به همراه داشته باشند. سعی کنید چند روز قبل از پرواز اقدام به پرداخت مالیات کنید تا در روز پرواز وقت شما گرفته نشود.

 

 

بازرسی چمدان

 

یکی دیگر از مراحل ورود به هواپیما بازرسی تمام چمدان‎هاست. سعی کنید وسایل فلزی، ساعت، کمربند و ... را داخل کیف بگذارید. حتماً پیش از سفر از وسایل ممنوعه مطلع شوید. چراکه حمل برخی وسایل در هواپیما غیرمجاز می‌باشد.

 

 

کارت پرواز

 

پس از انجام مراحل فوق به شما کارت پرواز داده می‌شود. این کارت باید در طول پرواز همراهتان باشد.

 

 

چند ساعت قبل در فرودگاه باشیم؟

 

برای جلوگیری از جا ماندن از هواپیما برای بلیط داخلی حتماً یک ساعت قبل از پرواز و برای بلیط خارجی دو تا سه ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید.

 

لطفا برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو