نکاتی برای جلوگیری از مسمومیت غذایی در سفر




 

جلوگیری از مسمومیت غذایی در سفر

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

نکاتی برای جلوگیری از مسمومیت غذایی در سفر

 

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که به غذا علاقه زیادی دارند و دوست دارند همه‌ی غذاها را امتحان کنند و قصد خرید بلیط هواپیما رادارید تا به یک سفر خارجی بروید، باید بدانید احتمال اینکه با خوردن غذاهای وسوسه‌انگیزی که در آن کشور وجود دارد مریض شوید و اصلاً نتوانید روزهای خوشی را در آن کشور تجربه کنید زیاد است. پس اگر به فکر خرید بلیط خارجی هستید یادتان باشد که باید در طول سفر بهداشت را رعایت کنید و داروهایی که مربوط به معده هست را همراه خود ببرید. ما در این مطلب نکات دیگری که باید رعایت کنید تا دچار مسمومیت غذایی نشوید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

 

۱- در چه زمانی چه چیزی می‌خورید.

 

باید بدانید خوردن غذا بلافاصله بعد از پخت، ایمن‌تر است. اگر قصد دارید یک بلیط هواپیما برای سفر کردن بخرید و در طول سفر خودتان غذا درست کنید دانستن این نکته که خرید گوشت در صبح زود یعنی قبل از ساعت 9 مطمئن‌تر است ضروری است. هم‌چنین احتمال آلوده بودن سبزی‌ها نسبت به گوشت و ماهی و مرغ کمتر است.

 

 

۲- حواستان باشد از کجا غذا می‌خرید.

 

بعد از خرید بلیط خارجی و رفتن به سفر اگر خواستید از جایی غذا بخرید باید آن مکان را ازنظر بهداشتی بررسی کنید. مثلاً اگر قصد خرید غذاهای خیابانی رادارید و می‌خواهید از کسی که در یک غرفه‌ی کوچک کنار خیابان غذا می‌پزد چیزی تهیه کنید، باید تمیزی سطوح، تازه بودن روغنی که استفاده می‌کند (بوی سوختگی ندهد) و تازه بودن مواد مصرفی را بررسی کنید یعنی مثلاً باید دقت کنید که سبزی‌ها یا گوشتی که مصرف می‌کند پژمرده و کهنه نباشد.

 

 

۳. به بهداشت فروشنده توجه کنید.

 

رعایت بهداشت فردی فروشنده نکته‌ی بسیار مهمی است. شما باید تمیز بودن پیش‌بند فروشنده را بررسی کنید. به‌غیراز پیش‌بند استفاده از دستکش تمیز و اینکه فروشنده با همان دستکش به چیزهای دیگر دست نزند نیز بسیار مهم است. اگر قصد رفتن به سفر رادارید و می‌خواهید بلیط هواپیما تهیه کنید دانستن این نکات برای شما ضروری است.

 

 

۴- تعداد مشتریان را در نظر بگیرید.

 

هر چه تعداد مشتریان یک رستوران یا غرفه‌ی غذا بیشتر باشد یعنی مواد غذایی‌اش تازه‌تر و بهتر است. به این دلیل که افراد زیادی برای خوردن غذا به آن مراجعه می‌کنند درنتیجه مواد غذایی‌ای که خریداری‌شده در همان روز استفاده می‌شود. بهتر است بعد از خرید بلیط خارجی و مشخص شدن مقصد سفرتان کمی درباره‌ی غذاهای محلی آنجا تحقیق کنید.

 

 

۵- به تازه بودن مواد غذایی توجه کنید.

 

اگر قصد خرید گوشت قرمز، مرغ و یا ماهی رادارید همان‌طور که قبلاً گفتیم باید صبح زود به بازار بروید. علاوه بر این برای اطمینان از تازه بودن آن‌ها از فروشنده بخواهید تا گوشت را جلوی خودتان برش دهد. دقت کنید که گوشت خریداری‌شده چندین بار یخش آب نشده باشد و دوباره یخ‌بسته باشد چون در این صورت یعنی مدت‌زمان زیادی در مغازه بوده است. می‌توانید برای خرید بلیط خارجی و بلیط هواپیما به سایت سام سیر مراجعه کنید.

 

 

۶- از درمان‌های خانگی غافل نشوید.

 

اگر احیاناً بلیط هواپیما خریدید و در طول سفر دچار مسمومیت شدید از درمان‌های خانگی غافل نشوید. مثلاً می‌توانید چند قطره سرکه سفید یا آب‌لیمو را با آب مخلوط‌کنید و برای درمان اولیه بخورید. میکروب‌ها نمی‌توانند در محیطی که اسیدی باشد زنده بمانند بنابراین اگر مسمومیت شما خفیف باشد با خوردن این محلول حالتان بهتر می‌شود.

 

اگر تصمیم دارید به سفر بروید و می‌خواهید بلیط هواپیما بخرید مهم نیست که قصد خرید بلیط خارجی رادارید یا بلیط داخلی، دانستن و رعایت این 6 نکته در تمامی سفرها الزامی است. در ادامه نکات کوتاه دیگری را برای غذا خوردن در سفر به شما می‌گوییم:

 

در بعضی از کشورها بهتر است در هتل غذا بخورید.

 

تا حد امکان آهسته غذا بخورید تا معده بیش‌ازحد پر نشود.

 

از آب‌معدنی برای نوشیدن و مسواک زدن استفاده کنید.

 

غذا و گوشت نیم‌پز نخورید، غذایی که می‌خورید باید به‌طور کامل پخته باشد.

 

از خوردن مواد غذایی مثل سبزی‌ها که از شست و شوی درست آن مطمئن نیستید پرهیز کنید.



نظرتان را بنویسید







منو