نکاتی مهم برای برنامه‌ریزی سفر (بخش دوم)




 

برنامه‌ریزی سفر

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با نکات مهم برای برنامه‌ریزی سفر

 

3. رزرو اقامتگاه یا هتل

 

یکی از عوامل دیگری که باید در برنامه‌ریزی سفر انجام داد و به آن توجه کرد رزرو اقامتگاه قبل از پرواز است. شما با رزرو هتل خود باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شوید زیرا که دیگر نیازی به هزینه‌های تاکسی گرفتن و دنبال هتل گشتن نیست. بنابراین شما با خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو اقامتگاه اتان از قبل می‌توانید هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

 

4. اطلاعاتی کامل درباره‌ی وسایل نقلیه عمومی

 

بعد از خرید بلیط هواپیما شما بایستی از طریق اینترنت در رابطه با مقصد جست‌وجو کنید. شما در سفر قرار است از مناطق دیدنی و یا پاساژ و یا هر جای دیگر دیدن کنید و قرار نیست که کل زمان خود را در هتل بمانید، پس بهتر است درباره‌ی وسایل نقلیه عمومی مقصدتان اطلاعات کسب کنید.

شما قرار است در سفر کلی گشت‌وگذار کنید و برای این کار نیاز به یک وسیله نقلیه مناسب دارید تا برآوردی از هزینه‌های موردنظر برای رفت‌وآمدهایتان با وسایل نقلیه داشته باشید. سعی کنید از اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید تا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود. بنابراین شما با خرید بلیط ارزان هواپیما و استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی می‌توانید هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

 

5. انتخاب مقاصد گردشگری و تفریحی

 

یکی دیگر از نکات مهمی که بایستی در برنامه‌ریزی سفر آن را در نظر گرفت انتخاب تفریحات و مناطق گردشگری مقصد است. شما بعد از خرید بلیط هواپیما از طریق اینترنت جاذبه‌های گردشگری مقصد موردنظر را مشاهده کنید. شما قطعاً برای تفریح و گردش سفر می‌کنید پس به دنبال جاذبه‌های گردشگری خاص باشید و از آن‌ها دیدن کنید.

اگر عاشق طبیعت هستید به دنبال جاذبه‌هایی که طبیعت‌گردی دارد بگردید اگرنه عاشق مکان‌های دیدنی تاریخی هستید آن‌ها را جست‌وجو کنید. در آخر اسم مکان‌هایی که دوست دارید از آن‌ها دیدن کنید را به خاطر بسپارید یا یادداشت کنید و در سفر از آن‌ها دیدن کنید. بنابراین شما با خرید بلیط ارزان هواپیما و دیدن از مکان‌های موردعلاقه اتان می‌توانید هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

 

6. یک روز قبل از سفر وسیله‌های موردنیازتان را جمع کنید.

 

شما بایستی شب قبل از سفر آماد باشید و فقط استراحت کنید نه تازه به دنبال جمع‌کردن چمدانتان باشید. شما بعد از تعیین تاریخ سفر و خرید بلیط هواپیما باید به فکر وسایل موردنیاز سفر خود باشید و آن‌ها را تهیه کنید و یک روز قبل از سفر چمدانتان را آماده کنید.

 

7. داروها و واکسن‌های مورد نیاز را تهیه کنید

 

چنانچه مبتلابه بیماری خاصی هستید حتماً  قبل از سفر داروهای موردنیاز خود را تهیه کنید توجه داشته باشید که ممکن است داروهای شما در سفر گم شود یا تمام شود، پس همیشه  مقدار بیشتری دارو برای سفر تهیه کنید. قبل از خرید بلیط هواپیما حتماً با پزشک خود برای پرواز مشورت کنید و مطمئن شوید که سفر هوایی برای شما دچار مشکل نمی‌شود. بنابراین شما با خرید بلیط ارزان هواپیما و داروهای موردنیاز می‌توانید هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

 

8. از مدارک مهمتان یک کپی داشته باشید

 

ممکن است در سفر مدارک خود را گم کنید پس حتماً از مدارک مهم کپی بگیرید تا در صورت گم‌شدن بتوانید از کپی آن استفاده کنید. بنابراین شما با خرید بلیط ارزان هواپیما و کپی مدارک موردنیاز می‌توانید هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

 

9. در مورد زبان کشور مقصد خود کمی اطلاعات کسب کنید
 

درست است که در تمام دنیا زبان انگلیسی وجود دارد و زبان بین‌المللی است ولی بعد از خرید بلیط هواپیما حتماً رابطه با زبان مقصد اطلاعات کسب کنید و حتی تا چند کلمه‌ی ضروری آن را یاد بگیرید.

 

10. نهایی کردن خرید بلیط هواپیما
 

بعد از برنامه‌ریزی کردن برای سفر نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید ساعت و تاریخ سفر است. شما در هنگام خرید بلیط هواپیما حتماً از ساعت پرواز مطمئن شوید تا خدایی نکرده از پرواز جا نماند. آژانس هواپیمایی سام سیر، تغییر ساعت و تاریخ را به مسافران اعلام می‌کند. اگر یک درصد اعلام نکردن خودتان قبل از پرواز مطمئن شوید.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو