اتفاقات جالبی که برای پرواز هواپیماها مشکل ساز شدند (بخش اول)




 

اتفاقات مشکل ساز برای هواپیماها

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

اتفاقات جالبی که برای پرواز هواپیماها مشکل ساز شدند (بخش اول)

 

به عقب افتادن پرواز هواپیما همیشه به خاطر نقص فنی یا شرایط بد آب و هوایی رخ نمی‌دهد، بلکه ممکن است اتفاقات جالب و شگفت‌انگیزی پیش آید که باعث تأخیر در پرواز داخلی یا خارجی هواپیماها شود.

 

تقریباً هرکسی که تاکنون حتی یک بار بلیط هواپیما خریده باشد می‌داند که عقب افتادن ساعت پرواز به خاطر شرایط آب و هوایی یا نقص‌های فنی تقریباهمیشگی است. اما ممکن است کمتر کسی درباره‌ی تأخیر پرواز هواپیما به خاطر حوادث جالبی مثل حمله‌ی زنبورها یا ریختن نوشیدنی روی پنل کابین خلبان چیزی شنیده باشد. در این مطلب همراه ما باشید تا اتفاقات باورنکردنی که باعث به وجود آمدن مشکل در پرواز داخلی یا خارجی هواپیما شده‌اند را باهم بررسی کنیم:

 

 

هجوم زنبورها

 

در یک پرواز داخلی از کلکته به آگارتالا که توسط هواپیمایی ایر ایندیا انجام می‌شد تعدادی زنبور روی شیشه‌ای که جلوی خلبان است نشستند و هیچ تکانی از جای خود نمی‌خوردند. برای کنار زدن زنبورها آتش‌نشان‌هایی که در فرودگاه مستقر هستند از ماشین آب پاش استفاده کردند چون کنار زدن زنبورها به وسیله ی برف پاک کن هواپیما بی فایده بود. همین موضوع باعث شد تا این پرواز حدود 2 ساعت به تأخیر بیفتد.

 

جالب است بدانید که یک سال قبل از این اتفاق، ماجرای مشابهی در فرودگاه کوالانامو اندونزی برای یکی از پروازهای هواپیمایی سیتیلینک پیش آمد. در این پرواز داخلی یا خارجی هزاران زنبور به هواپیما حمله کردند و نصف بال هواپیما را پوشاندند. آتش نشآن‌های محلی با استفاده از آب پاشیدن توانستند زنبورها را از هواپیما دور کنند. با این حال این حادثه باعث معطلی 2 ساعته برای کسانی شد که بلیط هواپیما برای این پرواز خریده بودند.

 

 

مفقود شدن پاسپورت خلبان

 

گم شدن پاسپورت خلبان باعث یک تأخیر 11 ساعته در پرواز برای هواپیمایی در فرودگاه هوشی مین ویتنام شد که قصد پرواز داخلی یا خارجی را داشت. تی وی ایرلاینز در این شرایط به دنبال یک خلبان برای جایگزینی گشت چون خلبان این هواپیما بدون داشتن پاسپورت نمی‌توانست داخل فرودگاه شود.

 

160 نفر برای این پرواز که مقصدش اینچئون سئول بود بلیط هواپیما خریده بودند و از ساعت 22:35 که زمان پروازشان بود تا ساعت 9:40 صبح در فرودگاه هوشی مین منتظر بودند. در این 11 ساعت مسافران را به هتل بردند و با صبحانه از آن‌ها پذیرایی کردند. این ایرلاین قصد اقدامات جبرانی برای این تأخیر را داشت و سخنگوی این ایرلاین اعلام کرده بود که در حال بررسی اقدام انضباطی برای خلبان این هواپیماست.  

 

 

ریختن قهوه روی پنل کابین خلبان

 

در فوریه ی سال جاری یک هواپیما که از فرانکفورت به مقصد کانکون مکزیک در حال پرواز بود به خاطر ریختن قهوه روی پنل کابین خلبان مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شانون شد. 326 مسافر که بلیط هواپیما برای سپری کردن تعطیلات خود خریده بودند سوار هواپیما بودند که ناگهان با دیدن دود در کابین خلبان، وضعیت اضطراری اعلام شد و در ساعت 19:13 در حالی که 2 ساعت با غرب ایرلند فاصله داشت روی باند فرودگاه شانون، فرود آمد. هنگام فرود آتش نشانی، آمبولانس و ... روی باند فرودگاه حضور داشتند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

 

 

مخالفت خلبان برای پرواز

 

به دلیل اعتراض خلبان و خودداری کردن او از انجام پرواز داخلی، یکی از پروازهای هواپیمایی ایرایندیا حدود یک ساعت تأخیر داشت. دلیل اعتراض او این بود که مسیر اصلی بمبئی – جوداپور- دهلی تغییر کرده بود و قرار بود دیگر در جوداپور توقفی نداشته باشد. این خلبان قرار بود مقداری کاشور پیاز (میان وعده) از شهر جوداپور بگیرد که قرار بود هنگام توقف به او تحویل دهند. به همین خاطر از تغییر یافتن مسیر پرواز عصبانی شد و حاضر به بلند کردن هواپیما نمی‌شد. همین اتفاق باعث شد تا مسافرانی که بلیط هواپیما به مقصد دهلی خریده بودند 1 ساعت در فرودگاه معطل باشند.

 

برای خواندن مطالب بیشتر درباره ی هواپیما به سایت سام سیر مراجعه کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو