چگونه از خود در برابر خطرات تربولانس حفاظت کنیم؟)  بخش دوم)




 

حفاظت از خود در تربولانس

 

پرواز خارجی سام سیر

 

 

حفظ آرامش در طول پرواز

 

 

۲. نفس عمیق به صورتت منظم بکشید

 

چنانچه در طول پرواز داخلی یا خارجی احساس استرس کردید، شروع به نفس عمیق کشیدن کنید تا از شدت استرس به نفس‌نفس نیفتید. نفس عمیق به این صورت باشد که نفستان را 3 ثانیه نگه‌دارید، سپس آن را رها کنید. این کار را چند بار انجام دهید.

 در هنگام خرید بلیط هواپیما نگران کنترل استرس اتان نباشید زیرا که روش‌های زیادی وجود دارد.

 

۳. مدیتیشن کنید یا به چیزهای آرامش‌بخش فکر کنید

 

یکی از روش‌هایی که استرس را کنترل می‌کند مدیتیشن است. شما می‌توانید در طول پرواز داخلی یا خارجی چشم‌هایتان را ببندید به چیزهای آرامش‌بخش فکر کنید و روی نفس کشیدن تمرکز کنید. اگر علاقه‌ای به این کار ندارید سعی کنید به چیزهایی فکر کنید که شمارا آرام می‌کند.

در زمان خرید بلیط هواپیما نگران کنترل استرس نباشید زیرا با انجام این کارها خیلی راحت می‌توانید آن را کنترل کنید.

 

۴. نقاط فشار را ماساژ دهید

 

یکی دیگر از اقداماتی که موجب آرامش می‌شود و از استرس می‌کاهد ماساژ دادن نقاطی از بدن است که فشار دارند. شما می‌توانید در طول پرواز داخلی یا خارجی نقاط فشار کمر و گردن و بین انگشت شست و سبابه را ماساژ دهید.

بنابراین با انجام این کار خیلی راحت می‌توانید استرس خود را کنترل کنید پس با خیال راحت خرید بلیط هواپیما انجام دهید.

 

۵. خود را سرگرم کنید

 

تا جایی که ممکن است در طول پرواز داخلی یا خارجی برای خودتان وسایل سرگرم‌کننده همراه داشته باشید. اگر می‌توانید از مانیتور هواپیما استفاده کنید حتماً خود را به تماشای فیلمی مشغول کنید حتی اگر آن فیلم تکراری است.

چنانچه از خدمات هواپیما اطلاعی ندارید با خود وسایل الکتریکی و کتاب و جدول و فیلم ببرید تا در طول پرواز داخلی یا خارجی حواست خود را با آن‌ها پرت کنید.

شما می‌توانید بعد از خرید بلیط هواپیما درباره‌ی خدمات ارائه‌شده در هواپیما اطلاعات کسب کنید.

 

کنترل حالت تهوع

 

۱. پیش از پرواز داروی ضد تهوع بخورید

 

چنانچه فکر می‌کنید در هنگام پرواز داخلی یا خارجی ممکن است در زمان وقوع تربولانس حالت تهوع می‌گیرید سعی کنید یک ساعت قبل از پرواز قرص ضد تهوع مصرف کنید.

توجه داشته باشید که قبل ازخرید بلیط هواپیما با پزشک خود درباره مصرف قرص ضد تهوع مشورت کنید و قبل از مصرف دستورالعمل روی دارو را حتماً بخوانید.

این قرص‌ها در طول پرواز با خود به همراه داشته باشید تا اگر دوباره آن حالت به شما دست داد آن را مصرف کنید.

 

۲. کیسه تهوع را در دسترس قرار دهید

 

همین‌که روی صندلی هواپیما مستقر شدید، کیسه‌ی مربوط به تهوع را پیدا کنید و دم دست قرار دهید تا در طول پرواز داخلی یا خارجی در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید. قبل از استفاده حتماً یک‌بار باز و بسته کنید که بتوانید راحت آن را بازکنید.

بعد از خرید بلیط هواپیما حتماً مطالب مربوط به این موضوع را مطالعه کنید تا  بتوانید تا جای ممکن آن را کنترل کنید.

 

۳. غذای خود را همراه بیاورید

 

سعی کنید از غذاهایی که با معده شما سازگاری ندارد استفاده نکنید. چنانچه مطمئن هستید که قرار است در طول پرواز با خوردن غذای هواپیما حالت تهوع بگیرید، غذای خود را با خود همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که از خوردن غذاهای تند و ادویه‌دار و خوردن لبنیات که حالت تهوع ایجاد می‌کند خودداری کنید.

بعد از خرید بلیط هواپیما اطلاعاتی درباره‌ی قوانین آوردن غذا به داخل هواپیما اطلاعات کسب کنید زیرا آوردن سوپ یا سس به داخل هواپیما ممنوع است.( شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما به سایت آژانس هواپیمایی سام سیر بروید)

 

۴. آب فراوان بنوشید

 

یکی از دلایلی که ممکن است شما در هواپیما احساس حالت تهوع کنید هوای خشک موجود در هواپیما است. بنابراین در طول پرواز داخلی یا خارجی آب زیاد  بنوشید و حتماً یک بطری کوچک آب با خود به همراه داشته باشید.

در هنگام خرید بلیط هواپیما کسی این اطلاعات را به شما نمی دهد و شما خودتان باید به دنبال این اطلاعات باشید

 

۵. از نوشیدن کافئین و مشروبات الکلی پرهیز کنید

 

از خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار و الکل دار خودداری کنید زیرا حالت تهوع را بیشتر می‌کنند.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک پرواز داخلی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو