از طولانی‌ترین پرواز های دنیا چه می‌دانید؟(بخش دوم)




 

طولانی‌ترین پرواز های دنیا

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

از طولانی‌ترین پرواز های دنیا چه می‌دانید؟(بخش دوم)

 

در بخش قبلی چند مورد از پروازهای  فوق دوربرد را برای شما شرح دادیم و در این بخش موردهای دیگری را با هم مرور می‌کنیم از جمله طولانی‌ترین پرواز داخلی و ... .

 

 

۷- دالاس فورت ورث - سیدنی

 

برای این مسیر از هواپیمای سوپرجمبو A380 استفاده می‌کنند چون این هواپیما مورد علاقه ی خیلی از مسافران قرار گرفته است. دلیل علاقه ی مسافران به این نوع هواپیما چیست؟ این هواپیما باعث می‌شود مسافران هنگام تیک اف چیزی متوجه نشوند، چاله های هوایی را به مقدار کمی احساس کنند و فرود آرامی را تجربه کنند.

 

با این وجود ایرلاین ها زیاد به این هواپیما تمایل ندارند و شرکت ایرباس تا سال 2021 تولید آن را متوقف می‌کند. گفتنی است که فاصله ی صندلی های این هواپیما از هم 79 سانتی متر است که بسیار کم می‌باشد. پرواز خارجی دالاس فورت ورث – سیدنی حدود 13771 کیلومتر طول دارد و مسافرانی که خرید بلیط هواپیما برای این پرواز انجام داده اند باید 17 ساعت را در هواپیما سپری کنند.

 

 

۸- نیویورک جان اف کندی - مانیل

 

کسانی که قصد خرید بلیط هواپیما از نیویورک به مقصد مانیل را دارند باید بدانند که این مسیر طولانی 13711 کیلومتر طول دارد و باید 16 ساعت و 45 دقیقه را در هواپیما بگذرانند. شرکت هواپیمایی فیلیپین ایرلاینز برای این پرواز خارجی از هواپیمای A350-900 استفاده می‌کند.

 

 

۹- سان فرانسیسکو - سنگاپور

 

 دو شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و سنگاپور ایرلاینز در مسیر سان فرانسیسکو به سنگاپور فعالیت می‌کنند. سنگاپور ایرلاینز از ایرباس A350-900 و یونایتد ایرلاینز از بوئینگ 9-787 برای این پرواز خارجی استفاده می‌کنند. مسیری که در صورت خرید بلیط هواپیما برای این پرواز طی می‌کنید 13592 کیلومتر در مدت 16 ساعت و 35 دقیقه است.

 

 

۱۰-  ژوهانسبورگ - آتلانتا

 

از تعداد 10 پرواز فوق دور بردی که انجام می‌شود، 7 پرواز به آمریکا ختم می‌شوند. در سال گذشته برای این مسیر پروازی که شلوغ ترین قطب هوایی است 107 میلیون نفر خرید بلیط هواپیما انجام دادند. مسیری که مسافران در طول این پرواز خارجی طی می‌کنند 13581 کیلومتر است و باید 16 ساعت و 25 دقیقه روی هوا باشند.

 

 

دفعه ی  بعدی که رکورد طولانی‌ترین پرواز شکسته می‌شود چه زمانی خواهد بود؟

 

شرکت هواپیمایی کانتاس ادعا کرده است که تا سال2022 یک پرواز خارجی مستقیم از لندن به مقصد سیدنی راه خواهد انداخت. این مسیر هوایی 17015 کیلومتر طول دارد که پرواز آن 20 ساعت به طول می‌انجامد.

 

به جز این مسیر، پروازهای طولانی دیگری مثل بریتانیا – ملبورن، استرالیا – پاریس و کیپ تاون – نیویورک هم مطرح شده اند که همگی جزو پروژه ای به نام طلوع هستند. کانتاس به شرکت های ایرباس و بوئینگ پیشنهاد داده تا جت های جدیدی را طراحی کنند که برای پروازهای خیلی طولانی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

 

پرواز داخلی که جزو طولانی‌ترین ها محسوب می‌شود چه پروازی است؟

 

پرواز هونولولو به مقصد بوستون که در آمریکا انجام می‌شود 8199 کیلومتر طول دارد که مدت زمان پرواز آن برای مسیر رفت 10 ساعت و برای مسیر برگشت 11 ساعت است. این پرواز داخلی توسط هواپیمایی هاوایین ایرلاینز انجام می‌شود. از نظر فنی لقب طولانی‌ترین پرواز داخلی به هواپیمایی ایراسترال تعلق دارد که پرواز پاریس – رئونیون را با مسافت 9348 کیلومتر در مدت 11 ساعت طی می‌کند.

 

 

کدام پرواز طولانی هرگز تکرار نشد؟

 

در سال 2005 یک پرواز طولانی از هنگ کنگ به لندن انجام شد که 22 ساعت و 22 دقیقه به طول انجامید. این پرواز توسط هواپیمایی بین المللی پاکستان صورت پذیرفت ودیگر تکرار نشد و تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته این رکورد را بشکند. برای این پرواز خیلی از صندلی های هواپیما را برداشتند و بخش جلو را خالی کردند. هواپیما با 27 مسافر که خرید بلیط هواپیما برای این پرواز خارجی انجام داده بودند به هوا برخواست.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو