چطور در هواپیما راحت بخوابیم؟




 

خواب راحت در هواپیما

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

چطور در هواپیما راحت بخوابیم؟

 

خواب راحت یکی از عوامل مهم در کیفیت سفر است.  اگر شما بهترین هتل و بلیط هواپیما را خریداری کنید اما دچار کم خوابی باشید آن سفر برای شما دل‎انگیز نخواهد بود. شاید تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده باشد که به هنگام سفر با ماشین، هواپیما و قطار پس از رسیدن به مقصد احساس خستگی کرده‎اید و درنهایت این خستگی تمام سفر شما را تحت‌الشعاع قرار داده است. حال ما می‌خواهیم به ذکر مواردی بپردازیم که مسافران در هواپیما خوابی راحت داشته باشند. تا در مقصد بتوانند پرانرژی باشند.

 

 

خرید بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس

 

یکی از روش‎های خوابیدن راحت در هواپیما خرید بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس است. صندلی‎‌‎های بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس مبله و راحت هستند. این صندلی دارای فضای بیشتری نسبت به دو رده‎ی دیگر است.

 

اما لازم به ذکر است که خرید بلیط هواپیما فرست کلاس شامل هزینه بالایی می‌باشد و افرادی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارند نمی‌توانند از این امکانات استفاده نمایند.

 

در ادامه به توضیح روش‎هایی برای راحت خوابیدن در هواپیما برای افرادی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارند می‌پردازیم.

 

 

انتخاب صندلی‎های عقب هواپیما

 

طبق تحقیقات بیشترین تقاضا برای صندلی‎های جلو هواپیما است. دلیل آن هم خروج سریع مسافر از هواپیما است. این در حالی است که این صندلی‎ها اصلاً جای مناسبی برای خوابیدن نیستند. چرا که سر و صدا در این قسمت هواپیما بیشتر از جاهای دیگر است. و این صندلی‎ها بیشتر توسط خانواده‎های دارای فرزند خردسال انتخاب می‌شود. همچنین به دلیل عبور زیاد مهماندارها در این قسمت آرامش کمتری وجود دارد. پس برای داشتن خوابی راحت به صندلی‎های آخر هواپیما پناه ببرید. 

 

 

صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید

 

صندلی‎های کنار پنجره از رفت‌وآمدها فاصله دارد درنتیجه هنگام عبور و مرور، مسافرین با شما برخورد نمی‌کنند و شما به‌راحتی می‌توانید به خوابی عمیق فرو بروید.

 

برعکس، صندلی‎های کنار راهرو به دلیل کم بودن فضای راهرو برای خوابیدن مناسب نیستند. چراکه ممکن است هنگام عبور، مسافران و یا مهمانداران به شما برخورد کنند و شما را از خواب بیدار کنند.

 

 

پوشیدن لباس راحت

 

به هنگام سفر با هواپیما و یا هر وسیله نقلیه دیگر از لباس‎هایی استفاده نمایید که در آن‌ها راحت باشید. لباسهای تنگ و چسبان باعث ناراحتی شما در طول سفر و تعرق شما می‌شوند. حتی ممکن است به دلیل تنگ بودن شلوار و آستین‎ها و ... خوابتان نبرد. به همین دلیل توصیه ما این است که از لباس‎های نخی و گشاد برای سفر استفاده نمایید تا به‌راحتی بخوابید.

 

 

صندلی هواپیما را بخوابانید

 

در سفر با هواپیما سعی کنید تا جایی که امکان دارد صندلی هواپیما را بخوابانید. زیرا این کار موجب می‌شود تا بدن شما در موقعیت بهتری قرار گیرد و پس از بیدار شدن از خواب احساس درد و کوفتگی نکنید. سعی کنید حتماً به پشت بخوابید و از قرار دادن سر به صندلی جلو بپرهیزید. چرا که بعد از بیدار شدن درد در ناحیه گردن را احساس خواهید کرد.

 

 

از صحبت کردن در هواپیما بپرهیزید

 

برای اینکه سریع‌تر خوابتان ببرد از صحبت کردن در هواپیما بپرهیزید. سعی کنید با گوش دادن به موسیقی آرام و مطالعه کتاب به خوابیدن خود کمک کنید.

 

 

کمربند ایمنی خود را ببندید

 

از همان ابتدا وقتی روی صندلی خود می‌نشینید کمربند ایمنی خود را ببندید. بستن کمربند ضروری است و درصورتی‌که کمربندتان بسته نباشد مهمانداران هواپیما شما را برای بستن کمربند از خواب بیدار خواهند کرد. درنتیجه برای جلوگیری از این موضوع و حفظ سلامت خود از همان ابتدا کمربند خود را ببندید.

 

 

تلویزیون نگاه نکنید

 

برای زودتر خوابیدن در هواپیما تلویزیون نگاه نکنید. بعضی از هواپیماها دارای تلویزیون شخصی و یا همگانی هستند. در صورت مشاهده تلویزیون مغز شما در مقابل خوابیدن مقاومت می‌کند.

 

 

قهوه نخورید

 

روز پرواز از نوشیدن نوشیدنی‏‎های کافئین دار بپرهیزید. نوشیدن قهوه، چای و ... باعث مقاومت بدن در مقابل خوابیدن می‌شوند.

 

درنهایت برای داشتن سفری باکیفیت خرید بلیط هواپیما به شما پیشنهاد می‌شود. حمل‌ونقل با هر وسیله‎ی دیگری شما را خسته خواهد کرد. زیرا زمان سفر با وسایل نقلیه دیگر خیلی بیشتر از سفر با هواپیما است. شما می‌توانید با تهیه بلیط ارزان هواپیما علاوه برداشتن سفری باکیفیت در هزینه‎های سفر خود نیز صرفه‌جویی کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو