اطلاعاتی درباره‌ی وقت‌شناس‌ترین فرودگاه در جهان (بخش اول)




 

وقت‌شناس‌ترین فرودگاه در جهان

 

بلیط هواپیما خارجی سام سیر

 

اطلاعاتی درباره‌ی وقت‌شناس‌ترین فرودگاه در جهان (بخش اول)

 

نام وقت‌شناس‌ترین فرودگاه جهان که در سال 2018 درصد زیادی از پروازهای خود را بدون تأخیر انجام داده است فرودگاه هانه دا می‌باشد. این فرودگاه در شهر توکیو قرار دارد و یک فرودگاه بین‌المللی است. جالب است بدانید این فرودگاه 85.6 درصد از پروازها را بدون هیچ تأخیری انجام داده است و به همین دلیل در وقت‌شناسی رکورددار می‌باشد.

 

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای کسی که خرید بلیط هواپیما و بلیط هواپیما خارجی برای یک مقصد خارج از کشور انجام داده است بیفتد این است که صبح زود از خواب بیدار شود و سریع به فرودگاه برود تا به پروازش برسد اما زمانی که به فرودگاه رسید متوجه شود که پروازش تأخیر دارد.

 

 تأخیر در پرواز به این معنی است که ممکن است پروازهای اتصالی‌اش را از دست بدهد و مجبور باشد کل برنامه‌اش را تغییر دهد یا بلیط هواپیما خارجی دیگری برای پرواز اتصالی تهیه کند. اما این اتفاق برای مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده‌اند و می‌خواهند از طریق فرودگاه هانه دا سفر کنند کمتر رخ می‌دهد چون همان‌طور که گفتیم هانه دا، رکورددار وقت‌شناسی در جهان است.

 

پنجمین فرودگاه شلوغ دنیا، فرودگاه بین‌المللی توکیو یا همآن‌هانه دا می‌باشد که در سال 2018 حدود 87 میلیون مسافر داشته است. فرودگاه هانه دا حتی از فرودگاه‌های مهمی مثل اوهر شیکاگو با 83 میلیون مسافر، هیترو با 80 میلیون مسافر و هنگ کنگ با 74 میلیون مسافر نیز شلوغ تر و پر مسافر تر است.

 

با اینکه سالانه 87 میلیون مسافر که بلیط هواپیما خارجی دارند و خرید بلیط هواپیما انجام داده‌اند به هانه دا مراجعه می‌کنند اما 85 درصد پروازها در این فرودگاه سر وقت انجام می‌شود و توانسته رکورد وقت‌شناس‌ترین فرودگاه جهان را بزند و این عنوان را از آن خود کند. نکته‌ی جالب اینجاست که میانگین وقت‌شناسی در چنین فرودگاهی 77.1 درصد بوده است.

 

شرکت OAG برای به دست آوردن این آمار در سال 2018 حدود 58 میلیون پرواز را ثبت کرد و نتیجه گرفت فرودگاه هانه دا با وجود داشتن این همه مسافری که بلیط هواپیما خارجی دارند برای چهارمین سال متوالی هم چنان وقت‌شناس‌ترین فرودگاه در جهان است. در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که فرودگاه بین‌المللی هانه دا چطور با وجود حجم زیادی از افرادی که خرید بلیط هواپیما انجام داده‌اند و از این فرودگاه پرواز دارند توانسته عنوان وقت‌شناس‌ترین فرودگاه را کسب کند و درعین‌حال تمیز و دل‌چسب نیز باقی بماند؟

 

کسانی که در این فرودگاه کار می‌کنند نقش زیادی در کسب این عنوان دارند و به فناوری‌هایی دسترسی دارند که در کار کردن به آن‌ها کمک می‌کنند و در همه‌ی فرودگاه از آن استفاده می‌کنند.

 

 

نقش مهم حمل کنندگان بار

 

همان‌طور که گفتیم فرودگاه هانه دا یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیاست و روزانه 17 هزار چمدان که متعلق به خریداران بلیط هواپیما خارجی است توسط حاملان بار جا به جا می‌شود. حمل کنندگان بار نقش مهمی در وقت شناس بودن فرودگاه دارند به همین دلیل باید زرنگ و فرز باشند تا بتوانند در مدت 10 دقیقه چمدان‌ها را از هواپیما به فرودگاه ببرند. جالب است بدانید این افراد هنگامی‌که شیفت کاریشان شروع می‌شود ابتدا یک سری ورزش‌های کششی انجام می‌دهند تا در طول روز عضلات بدنشان دچار گرفتگی نشود.

 

هواپیمایی ژاپن در حال تست یک لباس رباتیک که توسط شرکت ATOUN طراحی شده می‌باشد. از آنجایی که افراد زیادی خرید بلیط هواپیما انجام می‌دهند و برای سفر به هانه دا می‌آیند، حمل کنندگان بار می‌توانند با استفاده از این لباس راحت تر کار خود را انجام دهند و در طول روز کمتر خسته شوند. استفاده از این لباس باعث می‌شود دقت و سرعت در حمل چمدان کسانی که بلیط هواپیما خارجی خریده‌اند و عازم سفر هستند بیشتر شود.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو