هنگام رزرو هتل حواستان به کلاه‌بردارها باشد! (بخش دوم)




 

رزرو هتل و کلاهبردارها

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

هنگام رزرو هتل حواستان به کلاه‌بردارها باشد! (بخش دوم)

 

معمولاً اولین کاری که بعد از خرید بلیط هواپیما انجام می‌دهید رزرو یک اتاق در هتل است فرقی ندارد که شما بلیط خارجی خریده باشید یا بلیط داخلی به‌هرحال در اکثر مواقع به رزرو هتل نیاز دارید. در فرایند رزرو هتل ممکن است کلاه‌برداری‌هایی صورت بگیرد که در بخش قبلی 3 مورد از آن‌ها را برای شما شرح دادیم.

 

همان‌طور که گفتیم طبق آمارهای به‌دست‌آمده از هتل‌ها و اقامتگاه‌های آمریکایی هر سال مبلغی حدود 3.9 بیلیون دلار از مسافرانی که بلیط خارجی یا داخلی خریده‌اند و هتل رزرو می‌کنند کلاه‌برداری می‌شود. بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از این کلاه‌برداری‌ها انجام دهید این است که یا این کار را به یک آژانس هواپیمایی بسپارید و یا به‌صورت مستقیم با هتل هماهنگ کنید و هم‌چنین ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

 

 

4- به اتاق‌هایی که زیادی ارزان هستند شک کنید!

 

برای رفتن به یک سفر خارجی شما نیاز به خرید بلیط هواپیما از نوع بلیط خارجی و رزرو هتل دارید. ممکن است برای کاهش هزینه‌هایتان به دنبال هتل و اتاق ارزان بگردید اما باید بدانید معمولاً هتل‌هایی که زیادی ارزان هستند ریگی به کفش دارند. مثلاً رزرو هتل در شهرهایی مثل نیویورک، پاریس و توکیو به‌طورمعمول بالای شبی 200 دلار است پس اگر هتلی با شبی 80 دلار به شما اتاق بدهد ریگی به کفش دارد. حتی اگر شما از قبل تصاویر اتاق را در سایت دیده باشید یا نظرات را خوانده باشید بازهم احتمال کلاه‌برداری زیاد است چون عکس‌ها می‌توانند دستکاری‌شده باشند و یا به افرادی پول داده باشند تا برایشان نظرات خوب بنویسند.

 

هزینه‌ی پایینی که شما برای رزرو آن اتاق پرداخت می‌کنید ممکن است در قبال فرش خیس، روتختی و ظروف کثیف، کپک و چیزهای بدتری باشد. برای اینکه در چنین مواقعی سرتان کلاه نرود باید زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما دارید و می‌خواهید بلیط خارجی برای یک شهر بزرگ بخرید قبول کنید که چند روز اقامت در آن شهر بسیار پرهزینه خواهد بود تا به دنبال هتل ارزان نگردید.

 

 

5- احتمال انتقال به هتل دیگر را در نظر بگیرید.

 

زمانی که یک هتل ظرفیت اتاق‌هایش را برای رزرو در نظر نگیرد و بیش از ظرفیتی که دارد اتاق‌ها را اجاره بدهد مجبور می‌شود تعدادی از مهمانان هتل را به‌جای دیگری منتقل کند. در چنین مواقعی کسانی که بعد از خرید بلیط هواپیما از طریق یک سایت شخص ثالث اتاق را اجاره کرده‌اند در اولویت انتقال می‌باشند.

 

معمولاً این هتل‌ها در نزدیکی همان هتل قبلی قرار دارند اما ممکن است هتل جدید اتاقی با امکانات موردنظر شما را در اختیارتان قرار ندهد. در موارد زیادی هم هتل جایگزین در فاصله‌ی دوری از هتل اصلی قرارگرفته است. معمولاً افرادی که بلیط خارجی یا داخلی خریده‌اند و رزرو هتل را به‌صورت مستقیم یا از طریق آژانس هواپیمایی انجام داده‌اند جزو منتقل شدگان قرار نمی‌گیرند.

 

برای مهاجرت به کانادا و کسب اطلاعات درباره ی راه های آن روی لینک ویزای کانادا کلیک کنید.

 

 

6- درباره‌ی سایت‌های شخص ثالث دقت بیشتری کنید.

 

با پیشرفت و فراگیر شدن تکنولوژی و اینترنت سایت‌های زیادی برای رزرو آنلاین هتل ساخته‌شده است که خیلی از آن‌ها ناقص هستند و باعث گمراهی و سوءاستفاده از مشتریان می‌شوند.

 

در گزارشی که سال 2018 منتشر شد گفته‌شده 23 درصد از کسانی که هتل رزرو کرده‌اند گزارش داده‌اند که از آن‌ها کلاه‌برداری شده و گول‌خورده‌اند.شاید شما هم سایت‌های شخص ثالثی که قیمت‌های پایینی برای اتاق‌ها پیشنهاد می‌دهند را دیده و وسوسه شده باشید اما باید بدانید در بیشتر مواقع این سایت‌ها پول شما را گرفته و پا به فرار می‌گذارند.

 

ممکن است شما با خیال راحت خرید بلیط هواپیما خود را انجام دهید و از یک سایت شخص ثالث هتل رزرو کنید و تا زمانی که به هتل نرفته‌اید متوجه نشوید چه کلاه بزرگی سرتان رفته است. طبق گفته‌ی مدیر یک هتل در سان‌فرانسیسکو بیشترین مشکلاتی که در چک-این هتل پیش می‌آید مربوط به کسانی است که بعد از خریدن بلیط خارجی یا داخلی از طریق سایت شخص ثالث اتاق رزرو کرده‌اند. طبق گفته‌ی این مدیر معمولاً کسانی که از این طریق اتاق رزرو می‌کنند بدترین اتاق هتل به آن‌ها داده می‌شود چون سایت‌های شخص ثالث به دنبال رزرو اتاق‌های ارزان‌قیمت برای مشتریان خود هستند.

 

 

7- دزدی اطلاعات کارت توسط سایت‌های تقلبی

 

یکی از بدترین کلاه‌برداری‌هایی که در این خصوص انجام می‌شود این است که مسافر بعد از خرید بلیط هواپیما به سایت معتبری برای رزرو هتل می‌رود و با دادن اطلاعات کارت‌بانکی اتاقی را رزرو می‌کند غافل از اینکه به سایتی که آدرسش فرق بسیار کوچکی با سایت اصلی دارد مراجعه کرده است.

 

این سایت‌ها از نظر ظاهری کاملاً شبیه سایت اصلی هستند اما آدرس آن‌ها فرق بسیار کوچکی با آدرس سایت اصلی دارد. سایت‌های تقلبی اطلاعات کارت‌های بانکی را دزدیده و حساب مشتریان را خالی می‌کنند. پس اگر دوست ندارید چنین اتفاقی برای شما رخ دهد بعد از خرید بلیط خارجی یا داخلی برای رزرو هتل حتماً به آدرس سایت موردنظرتان دقت کنید تا در دام سایت‌های تقلبی نیفتید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو