آشنایی با زیباترین شهرهای مرزی ایران (بخش اول)




 

زیباترین شهرهای مرزی ایران

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با زیباترین شهرهای مرزی ایران

 

 

همان‌طور که میدانید منظور از شهرهای مرزی، شهرهایی است که داخل مرز کشورمان وجود دارند و این شهرها دقیقاً بین دو کشور واقع‌شده‌اند. به دلیل مسافت زیاد، گردشگران کمتری به این نقاط سفر می‌کنند.

 

کشور ایران دارای مرزهای زمین و آبی است. ایران از 6 هزار کیلومتر مرز زمینی با کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق دار دو مرز آبی نیز شامل 2700 کیلومتر است که از سمت دریای عمان، خلیج‌فارس و خزر است.

 

ایران به دلیل داشتن مرز زمینی بیشتر نسبت به مرز آبی، شهرهای مرزی زیادی دارد. این شهرهای مرزی جاذبه‌های بسیار دیدنی‌ای دارند. اگر قصد دارید از این شهرهای مرزی زیبا دیدن کنید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و با یک پرواز داخلی از این شهرها دیدن کنید.

 

در این مطلب قصد داریم شمارا با شهرهای مرزی بیشتر آشنا کنیم تا بدانید که شهرهای مرزی بسیار زیبا هستند و ارزش دیدن دارند.

 

 

آستارا

 

 

یکی از شهرهای مرزی ایران، آستارا است. آستارا یک شهر بندری است که جزو شهرهای اقتصادی محسوب می‌شود. ازلحاظ جغرافیایی این شهر مرز بین ایران و آذربایجان است و سمت غرب آن اردبیل و سمت شرق آن دریای خزر واقع‌شده است. شمال و جنوب این شهر نیز به ترتیب به آذربایجان و شهرستان تالش خطم می‌شود.

 

آستارا جزو شهرهای پر گردشگر ایران محسوب می‌شود و ازلحاظ اقامت مسافران در استان گیلان حرف اول را میزند. بندر موجود در این شهر جزو اولین بندر خصوصی ایران محسوب می‌شود و همین‌طور جزو پنجمین بندر فعال ترانزیتی در شمال ایران محسوب می‌شود.

 

مرز آستارا همین‌طور جزو سومین مرز فعال درزمینهٔ صادرات و واردات است. این مرز تنها مرز زمینی ایران است که در 80 سال گذشته هیچ تنشی نداشته است و جزو امن‌ترین مرزها محسوب می‌شود.

 

به دلیل امن بودن این مرز بسیار موردتوجه قرارگرفته است و همین‌طور به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب‌وهوای عالی، سالانه بسیاری از افراد با رزرو بلیط هواپیما و با یک پرواز داخلی از این شهر دیدن می‌کنند.

 

این شهر از جاذبه‌های گردشگری زیاد برخوردار است که ممکن است هرکسی وقت نکند که از همه ز آن‌ها دیدن کنید. علاوه برداشتن جاذبه‌های بسیار زیبا، آستارا دارای یک بازار معروف می‌باشد که قیمت محصولات موجود در آن بسیار مناسب است. بسیاری از مردم برای خرید از بازار آستارا بلیط هواپیما رزرو می‌کنند و با یک پرواز داخلی خود را به این شهر می‌رسانند.

 

جاذبه‌های گردشگری آستارا شامل؛ گردنه حیران، تله‌کابین حیران، باغ پرندگان، ساحل صدف، پناهگاه حیات‌وحش لوندویل، آبشار لاتون، باغ ملی، سورتمه حیران، تالاب استیل و ساحل شریعتی می‌باشد. که هرکدام از آن‌ها بسیار زیبا و دیدنی هستند.

 

در شهر مرزی آستارا علاوه بر جاذبه‌های طبیعتی، جاذبه‌های تاریخی نیز وجود دارد. مناطق تاریخی آستارا متعلق به دوران ایلخانی و صفویه و قاجاریه است. قلعه شیندان، قلعه تک آغاج جزو مکان‌های تاریخی آستارا محسوب می‌شوند و به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر به این شهر آمدید حتماً از آن‌ها دیدن کنید.

 

شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و با یک پرواز داخلی از دیدن جاذبه‌های این شهر لذت ببرید.

 

 

جلفا

 

 

شهر جلفا دیگر شهر مرزی ایران است. موقعیت این شهر در نزدیکی آذربایجان شرقی است و از سمت جنوب به ساحل رود مرزی ارس ختم می‌شود.این روز در 135 کیلومتری شهر تبریز واقع‌شده است. شهر مرزی جلفا، مرز مشترک بین ایران و آذربایجان و ارمنستان است.

 

امروزه جلفا جزو مناطق آزاد و تجاری و صنعتی محسوب شده است. شهر جلفا به دلیل اینکه مرز مشترک سه کشور را تشکیل می‌دهد از بازارچه‌ها و مراکز خرید زیادی برخوردار است. این مراکز خرید شامل برندها محصولات معتبر است و مراکزی خوبی برای خرید به شمار می‌روند.

 

افرادی که قصد دارند از مراکز خرید این شهر دیدن کنند می‌توانند با رزرو بلیط هواپیما و با یک پرواز داخلی خود را به این شهر برسانند و از آن‌ها دیدن کنند.

 

شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما وارد سایت آژانس هواپیمایی سام سیر شوید و پرواز داخلی یا خارجی موردنظر خود را انتخاب کنید و آن را رزرو کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو