با قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا آشنا شوید. (بخش دوم)




 

قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا

 

پرواز داخلی سام سیر

 

با قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا آشنا شوید. (بخش دوم)

 

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم یکی از قشنگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین ساختمان‌هایی که به دست انسان‌ها ساخته‌شده‌اند قلعه‌ها می‌باشند. قلعه‌ها در طول سالیان دراز داستان‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و رازهای زیادی در دل آن‌ها وجود دارد. ساختن سازه‌ای که هم مثل یک خانه راحت باشد و هم به عنوان یک سد دفاعی عمل کند کار بسیار سختی است و دلیل جذابیت قلعه‌ها نیز دقیقاً همین است. در ادامه‌ی بخش قبلی می‌خواهیم شما را برای گرفتن بلیط خارجی یا پرواز داخلی برای بازدید از این قلعه‌ها وسوسه کنیم.

 

 

قلعه آمبر (Amber Fortress)، هند

 

قلعه‌ی آمبر در بالای یک تپه نزدیک به جیپور قرار گرفته است و در قرن 17 میلادی به دستور حاکم مغول راجستان ساخته شده است. تصویر این قلعه‌ی محکم و زیبا را می‌توانید در دریاچه‌ی مائوتا ببینید.

 

برای ساخت این قلعه و کاخ‌های آن از معماری راجپوت استفاده شده که بسیار فوق العاده است مثل آپارتمان‌های ماهاراجا، سالن تماشاگران سلطنتی و ...

 

در گذشته گردشگرانی که با خرید بلیط خارجی یا با یک پرواز داخلی به دیدن این قلعه می‌آمدند برای رسیدن به ورودی قلعه می‌توانستند سوار فیل شوند اما امروزه می‌توانند هم پیاده به آنجا بروند و هم تاکسی بگیرند.

 

 

قصر ايت بن حدو (Ksar of Ait-Ben-Haddou)، مراکش

 

بزرگترین سازه‌ی خشتی جهان که در صحرای بزرگ آفریقا واقع شده قصر ايت بن حدو نام دارد. زیبایی این سازه باعث شده لوکشین فیلم های معروف و زیادی باشد از جمله بازی تاج و تخت، گلادیاتور، مردی که می خواست سلطان باشد و ... .

 

این سازه‌ی خشتی دارای یک شهر پایین دستی در کنار رودخانه است که هم چنان افرادی در آن زندگی می‌کنند و علاوه بر این شهر، یک ارگ زیبا هم دارد که تا حدی خراب شده است.

 

این مجموعه مهمان‌خانه‌هایی به سبک بربر دارد که گردشگرانی که با پرواز داخلی یا خرید بلیط خارجی به آنجا آمده‌اند می‌توانند در آن اقامت داشته باشند. این سازه مربوط به قرن 17 میلادی است و در آن زمان مسافرانی که از آنجا گذر می‌کردند می‌توانستند در این مهمان‌خانه‌ها استراحت کنند.

 

 

قلعه کالمار (Kalmar Castle)، سوئد

 

در قرن 12 میلادی یک برج دفاعی که دید کاملی به تنگه کالمار واقع در دریای بالتیک داشت ساخته شد. بعد از 4 قرن این برج توسط شاه گوستاو و پسرانش به قلعه‌ی سلطنتی و اقامتگاه زیبا تبدیل گشت.

 

از این قلعه به خوبی محافظت می‌شود و هر سال نمایشگاه ها و فعالیت‌هایی برای کودکان و هم چنین تورهایی برای بازدید از قلعه برگزار می‌شود. غیر از این موارد برخی رویدادهای خاص مثل نمایش چند رسانه ای ونگوک نیز در این قلعه برگزار می‌شود که به همین دلیل افراد زیادی تشویق به خرید بلیط خارجی برای آمدن به این قلعه می‌شوند و حتی خیلی‌ها توسط یک پرواز داخلی سریعاً خود را به این قلعه می‌رسانند.

 

 

قلعه سن فلیپ دل مورو (Castillo San Felipe del Morro)، پورتوریکو

 

یکی از برجسته ترین سازه‌های موجود در کاراییب قلعه سن فلیپ دل مورو می‌باشد که در قرن 16 ساخته شده است. دفعات زیادی در طول این سال ها به این قلعه حمله شده است از جمله حمله های دزدان دریایی و حمله 1595 سر فرانسیس دریک. در جنگ بین آمریکا و اسپانیا این قلعه بمباران شد و در نهایت تسلیم آمریکا شد. می‌توانید با خریدن بلیط خارجی از این قلعه دیدن کنید و یا اگر در این کشور زندگی می‌کنید با پرواز داخلی به دیدن این قلعه بروید.

 

 

قصر توپکاپی، ترکیه

 

این قصر سلطنتی در آخرای قرن 15 میلادی ساخته شده است و تقریباً تا سال 1850 حاکمان عثمانی در آنجا ساکن بودند. پس از سقوط عثمانی این قصر به یک موزه تبدیل شد تا همه بتوانند با بلیط خارجی یا پرواز داخلی از این قلعه دیدن کنند. این مجموعه دارای باغ های بزرگ، حرمسرا، گنجینه ی امپراطوری که دارای یک خنجر طلایی است نیز هست.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو