مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش دوم)




 

مکان های رهاشده ی جذاب دنیا

 

بلیط خارجی سام سیر

 

مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش دوم)

 

در بخش قبلی این مطلب به مکان‌هایی مثل کلیسای مرغ، زندان رومو و چند جای دیگر که متروکه شده‌اند اما با این حال یک جاذبه‌ی گردشگری محسوب می‌شوند را به شما معرفی کردیم. بازدید از مکان‌های رها شده برای آن دسته از گردشگرانی که به ماجراجویی، هیجان و چیزهای ترسناک علاقه دارند بسیار مناسب است.

 

اگر از بخش قبل همراه ما هستید به این معنی است که شما نیز به این مکان‌ها علاقه دارید پس با ما همراه باشید تا سایر مکان‌های متروکه دنیا را بشناسید. برای سفر به هرکدام از این مکان‌های رها شده معمولاً نیاز به گرفتن بلیط هواپیما دارید مگر اینکه در آن کشور زندگی کنید. برای گرفتن بلیط خارجی برای این سفرها می‌توانید به سایت سام سیر مراجعه کنید.

 

 

هاتووان، جزیره‌ شنگشان، چین

 

در دهه 1990 کسانی که در روستایی به اسم هاتووان که در فاصله‌ی 140 کیلومتری جنوب شرقی شانگهای زندگی می‌کردند تصمیم گرفتند محل زندگی خود را ترک کنند و با گرفتن بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی برای ساختن آینده‌ای بهتر به شهر یا کشور دیگری بروند. روستای هاتووان زمانی یک روستای ماهیگیری بود که رونق زیادی هم داشت اما حالا به یک محل متروکه تبدیل شده است. برخلاف سایر مکان‌هایی که وقتی متروکه می‌شوند پر از گردوغبار خاک هستند این روستا پر از سرسبزی شده است.

 

ساختمان‌هایی که در آن قرار دارند پوشیده شده از چمن و پیچک هستند که دیدن آن‌ها برای هر گردشگری بسیار جذاب و شاید ترسناک است. گفتنی است هنوز تعداد کمی از مردم در این روستا ساکن هستند تا به گردشگرانی که از سراسر دنیا با بلیط هواپیما برای دیدن این روستا آمده‌اند آب بفروشند. هاتووان تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده که هرسال گردشگران زیادی برای دیدن آن و سایر جاذبه‌ها بلیط خارجی هواپیما می‌خرند.

 

 

خانه‌های گنبدی، مارکو آیلند، فلوریدا

 

در سال 1981 یکی از ثروتمندان نفتی در ساحل‌های مارکوآیلند اقدام به ساخت خانه‌های گنبدی شکلی برای گذراندن تعطیلات با خانواده‌اش کرد که با محیط‌زیست تناسب و سازگاری داشته باشد. این خانه‌ها قرار بود در برابر طوفان مقاومت خوبی داشته باشند تا به راحتی بتوان برای تعطیلات به در آن‌ها ساکن شد. متأسفانه تمام این فرضیه‌ها خراب شد و به علت آب‌وهوای نامساعد و ساحلی که در حال خراب شدن بود خانه‌ها را آب فراگرفت و باعث شد غیرقابل سکونت شوند. البته ناگفته نماند که افسانه‌هایی درباره‌ی اینکه خانه‌های گنبدی از کجا آمده‌اند و اصلاً برای چه اهدافی ساخته‌شده‌اند نیز وجود دارد که باعث شده گردشگرانی که با بلیط هواپیما و بلیط خارجی به فلوریدا می‌روند از این خانه‌ها نیز دیدن کنید.

 

 

برج‌های دریایی مائونسل، انگلیس

 

در زمان جنگ جهانی دوم انگلیس برای حفاظت از کشورش در مقابل حملات هوایی وحشتناکی که آلمان‌ها انجام می‌دادند برج‌های فلزی غول‌پیکری را در ورودی رودخانه‌ای به نام تیمز ساخت که به برج‌های دریایی مائونسل معروف شدند. در دهه 1950 این برج‌ها کم‌کم بلا استفاده شدند و در سال‌های بعدی مورداستفاده‌ی دزدان دریایی به‌عنوان اپراتورهای رادیویی بودند. گردشگرانی که با بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی سام سیر به دیدن این برج‌ها می‌آیند به راحتی می‌توانند از داخل قایق این برج‌ها را ببینند.

 

 

کلیسای City Methodist، گری، ایندیانا

 

یکی از زیباترین و ترسناک‌ترین کلیساهای ایندیانا در شهر گری قرارگرفته است. علاوه بر آن این شهر محل تولد مایکل جکسون و همین‌طور لوکیشن فیلم مرد موسیقی نیز هست.در این شهر کلیسایی اعجاب‌انگیز در 9 طبقه که با معماری گوتیک، ستون‌های سنگی و پنجره‌هایی که دارای شیشه‌های رنگی هستند وجود دارد.

 

هزینه‌ی ساخت این کلیسا را شرکت فولاد یو اس استیل پرداخت کرده بود و بعدازاینکه صنعت فولاد در این شهر از بین رفت کسانی که در شهر گری زندگی می‌کردند آنجا را ترک کردند و در نهایت کلیسای شگفت‌انگیز City Methodist در سال 1975 برای همیشه تعطیل شد. بااینکه این کلیسای زیبا در حال خراب شدن است اما بازهم برای کارگردانان بسیار محبوب است و لوکیشن فیلم‌هایی مثل کابوس در خیابان الم و تبدیل شوندگان بوده است. هم‌چنین می‌توانید با گرفتن بلیط هواپیما از این کلیسای زیبا دیدن کنید. بااینکه گردشگران زیادی به دیدن این کلیسا نیم روند اما بازهم علاقه‌مندانی دارد که با گرفتن بلیط خارجی به دیدن آن می‌آیند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو