مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش سوم)




 

مکان های رهاشده ی جذاب دنیا

 

پرواز خارجی سام سیر

 

مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش سوم)

 

مکان‌های رها شده ای که حالا به معروفیت و محبوبیت رسیده‌اند معمولاً به خاطر داستان هایی که در گذشته برایشان اتفاق افتاده به یک جاذبه ی توریستی تبدیل شده‌اند. هر کدام از این مکان‌های متروکه داستان خاص خودشان را دارند که باعث شده گردشگران کنجکاو در هر جایی که زندگی می‌کنند با پرواز خارجی یا پرواز داخلی برای دیدن این مکان ها سفر کنند.

 

 

گورستان قطار بزرگ، اویونی، بولیوی

 

معمولاً بیشتر گردشگرانی که با پرواز خارجی به بولیوی سفر می‌کنند علاقه زیادی به دیدن دریاچه های قرمز و نمک زارهای اویونی دارند و از وجود یک جاذبه متروکه در آنجا بی خبرند مگر آنکه خودشان نیز ساکن بولیوی باشند و با پرواز داخلی به دیدن قبرستان قطار بزرگ آمده باشند. این مکان پر است از قطارهای بزرگ قدیمی به همین دلیل به گورستان قطار معروف است. در قرن نوزدهم قصد گسترش حمل و نقل ریلی در اویونی را داشتند که به خاطر یک سری مشکلات فنی و هم چنین به مشکل خوردن با مردم محلی این پروژه لغو شد و به نتیجه نرسید. البته این قطارها چندین سال برای انتقال موادم معدنی استفاده می‌شدند که با تمام شدن این مواد کارگران نیز آنجا را ترک کردند و قطارها در آنجا ماندگار شدند.

 

 

پونی‌هنج، لینکلن، ماساچوست

 

در فاصله ی 22 کیلومتری از غرب بوستون منطقه ای وجود دارد که پر است از اسب های کوتاه پلاستیکی و اسب های راکینگ که نامش پونی هنج است. اولین باری که این اسب ها ظاهر شدند در سال 2010 بود و پس از آن در طی این سال ها اسب های زیادی به این مجموعه اضافه شده که مشخص نیست چه کسی آن ها را اضافه می‌کند و دائماً آن ها را به شکل دایره و ردیفی می‌چیند. کسی نمی‌داند اولین اسب کی و چگونه در این منطقه پدیدار شد. به دلیل مرموز بودن این منطقه کسانی که به داستان های ترسناک علاقه دارند با پرواز خارجی یا پرواز داخلی برای دیدن این اسب ها می‌آیند.

 

 

کلمانسکوپ، نامیبیا

 

در سال 1908 شهری در نامیبیا وجود داشت که از آن الماس استخراج می‌کردند اما حال به یک شهر متروکه که خانه‌های آن پر از شن شده‌اند تبدیل شده است. این شهر کلمانسکوپ نام دارد و کسانی که در این شهر زندگی می‌کردند به طمع پیدا کردن الماس های بیشتر آنجا را ترک کردند و به جای دیگری رفتند. بعد از این اتفاق کلمانسکوپ کم کم به شهر ارواح با خانه‌هایی پر از شن تبدیل شد که فیلم هایی مثل دیو گرد وخاک در سال 1993 و پادشاه زنده است در سال 2000 در این منطقه فیلم برداری شده است. این منطقه بین گردشگرانی که به مکان‌های رها شده علاقه مند هستند محبوبیت دارد و باعث شده این افراد با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به این منطقه سفر کنند.

 

 

قلعه Lapalice ، لهستان

 

قلعه ی Lapalice در سال 1979 برای یک هنرمند به عنوان استودیو ساخته شد که قرار بود دارای سالن های باله، استخر و خیلی چیزهای دیگر باشد اما این هنرمند که Piotr Kazimierczak نام داشت به خاطر نداشتن مجوزهای لازم و هم کم آوردن پول پروژه را نصفه نیمه رها کرد. در واقع این ساختمان اصلاً قلعه نیست بلکه یک پوسته از قلعه است که دیوارهای آن نقاشی شده‌اند. در حال حاضر کسانی که برای تفریح با پرواز خارجی به لهستان می روند اگر به چنین قلعه هایی علاقه داشته باشند حتما از این قلعه دیدن می کنند.

 

 

بیمارستان Beelitz-Heilstatten، آلمان

 

این بیمارستان دارای یک گذشته ی بسیار ترسناک است که باعث شده کسانی که علاقه مند به چیزهای ترسناک و آزار دهنده هستند با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به این بیمارستان بیایند. از این بیمارستان در سال 1898 تا 1930 برای آسایشگاه بیمارانی که سل داشتند استفاده می‌شد. و بعد از آن زمان جنگ جهانی دوم کسانی که توسط گاز خردل و مسلسل مجروح شده بودند را در این بیمارستان نگهداری می‌کردند. هنوز هم از چند قسمت این بیمارستان به عنوان مرکز توان بخشی اعصاب استفاده می‌کنند اما بیشتر قسمت های آن متروکه و ترسناک هستند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو