مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش ششم)




 

مکان های رهاشده ی جذاب دنیا

 

پرواز خارجی سام سیر

 

مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش ششم)

 

 زمانی که با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به دیدن یک مکان متروکه می‌روید در واقع به داستان زندگی مردمی که زمانی در آنجا زندگی می‌کرده‌اند نگاه می‌کنید. با دیدن این مکان‌ها سعی می‌کنید آن روزها را تصور کنید و ممکن است حسی مثل ترس به شما دست دهد. برای خیلی از گردشگران اینکه ساختمان‌هایی که روزی سرشار از زندگی بوده‌اند اکنون توسط طبیعت به زانو درآمده‌اند بسیار جالب است. با ما همراه باشید تا با سایر مکان‌های رهاشده آشنا شوید.

 

 

برج ناقوس دریاچه Reschen، تیرول جنوبی، ایتالیا

 

در سال 1940 یک شرکت برق ایتالیایی پروژه‌ی یکی کردن دو دریاچه‌ی تیرول جنوبی را دست گرفت و شروع به ساختن یک سد در آنجا کرد. با ساخته شدن این سد چند روستایی که در این منطقه وجود داشت به زیر آب رفت و از آن‌ها تنها یک ناقوس که متعلق به قرن چهاردهم بود باقی ماند. گردشگران علاقه‌مند به کوهنوردی زمانی که با پرواز داخلی یا پرواز خارجی سام سیر به ایتالیا سفر می‌کنند حتماً به کوه‌های اطراف تیرول جنوبی برای کوهنوردی سر می‌زنند. هم‌چنین در زمستان که دریاچه یخ می‌زند خیلی‌ها تا جلوی برج ناقوس پیاده‌روی می‌کنند.

 

 

خانه درختی آنپینگ، شهر تاینان، تایوان

 

در قرن 19 یک انبار که متعلق به یک بازرگان انگلیسی بود در تایوان برای همیشه خالی شد و تبدیل به یک خانه درختی به نام آنپینگ گشت. پس‌ازاینکه این انبار تخلیه شد بعد از گذشت مدت‌زمانی درخت بانیانی که در نزدیکی آن قرار داشت شاخه‌های خود را دور دیوارهای آجری این انبار پیچید و باعث شد مثل یک‌خانه‌ی درختی به نظر برسد. اگر شما هم قصد دین این خانه را دارید می‌توانید زمانی که با پرواز داخلی یا پرواز خارجی به تاینان سفر کردید به ازای دادن چند دلار از این انبار شگفت‌انگیز و عجیب دیدن کنید. جالب است بدانید برای راحت‌تر دیدن این خانه‌ی درختی یک مسیر پیاده‌رو که بالاتر از سطح زمین قرار دارد نیز ساخته‌شده است.

 

 

تویفلس‌برگ، برلین، آلمان

 

در نزدیکی برلین یک کوه مصنوعی که معروف به کوه اهریمن است قرار دارد. ارتفاع این کوه 80 متر است و در واقع از آوارهای جنگ جهانی دوم ساخته‌شده که برای پنهان کردن یک کالج نظامی متعلق به نازی‌ها بود. بر روی این کوه یک ایستگاه شنود از هنگام جنگ سرد قرارگرفته است. این ایستگاه برای شنود برلین شرقی ساخته شد که در سال 1989 با سقوط دیوار برلین به حال خود رها شد. اکنون این ایستگاه پر از نقاشی‌های دیواری شده و منظره‌ای مشرف به برلین دارد. همه روزه تورهایی در این شهر برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگانی که از شهرهای دیگر آلمان با پرواز داخلی به آنجا آمده‌اند یا گردشگران خارجی که با پرواز خارجی به برلین رفته‌اند از گنبدهای رادار،ایستگاه شنود و غیره دیدن کنند. 

 

برای خواندن 99 واقعیت عجیب در پرواز خارجی و داخلی روی لینک کلیک کنید.

 

 

جزیره عروسک‌ها، شوچیمیلکو، مکزیک

 

شهر شوچیمیلکو جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است اما جالب است بدانید که یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث معروف شدن این شهر شده است وجود جزیره‌ی عروسک‌هاست. جزیره‌ی عروسک‌ها بسیار ترسناک می‌باشد و در زیر چندین کانال پنهان شده است. در آن جزیره عروسک‌ها و اعضای بدنشان از درخت‌ها آویزان شده‌اند و زمانی محل زندگی فردی به نام جولیان سانتا باررا بوده است. این مرد پس‌ازاینکه جسد دختری را در نزدیکی کانال پیدا کردند شروع به جمع‌کردن عروسک‌ها و آویزان کردن آن‌ها از درختان کرد تا به خیال خودش ارواح شیطانی را از آنجا دور کند. گردشگرانی که با پرواز داخلی یا پرواز خارجی به این شهر می‌آیند می‌توانند با اجاره‌ی یک قایق به این منطقه آمده و عروسک‌ها را ببینند.

 

 

زندان ایالت شرقی، فیلادلفیا

 

در سال 1829 زندان ایالت شرقی که شبیه به یک قلعه بود ساخته شد. سلول‌های انفرادی این زندان با سایر زندان‌ها متفاوت بود به‌طوری‌که زندانی به تنهایی غذا می‌خورد و ورزش می‌کرد و زمانی که می‌خواست سلول را ترک کند باید یک نگهبان سرش را می‌پوشاند تا نتواند جایی را ببیند. یک نمونه از مجازات‌هایی که در این زندان انجام می‌شد زنجیر کردن زبان زندانی به مچ دستش بود. زندان ایالت شرقی در سال 1971 تعطیل شد و سپس در سال 1994 تبدیل به موزه شد تا گردشگرانی که به این موضوعات علاقه دارند با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به دیدن این زندان بیایند و از تورهای ارواحی که وجود دارد استفاده کنند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو