اطلاعاتی جالب در مورد جعبه سیاه هواپیما (بخش اول)




 

جعبه سیاه هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با اطلاعاتی جالب در مورد جعبه سیاه هواپیما

 

 

هواپیماها امروزه نقش بسیار پررنگی را در زندگی بشر ایفا میکنند و با استفاده از این وسایل نقلیه همه ساله هزاران مسافری که با تهیه بلیط هواپیما قصد سفر دارند به مقاصد مورد نظرشان خواهند رسید. در این وسیله نقلیه از اجزا و تجهیزات بسیاری استفاده شده است که یکی از آنها جعبه سیاه هواپیما میباشد.

 

 ممکن است بسیاری از افرادی که با استفاده از بلیط ارزان هواپیما و یا با استفاده از بلیط خارجی از این نوع وسیله نقلیه استفاده کردهاند در مورد این وسیله که در هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است اطلاعاتی داشته باشند و یا حداقل اسم آن را شنیده باشند.

 

این وسیله اطالاعاتی در مورد پرواز را در خود نگهداری میکند و بیشتر در زمانیکه یک هواپیما در طی انجام پرواز و رساندن مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و یا بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی دارند به مقاصدشان دچار سانحه میشود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

 به همین دلیل ممکن است نام این قطعه از هواپیما را بیشتر در اخبار و یا گاها در برخی از فیلمهای سینمایی در رابطه با این موضوع ساخته میشود شمیده باشید. این قطعه یکی از قطعات ضروری در هواپیماها میباشد که در تمامی انواع این وسیله نقلیه هوایی از آن استفاده میشود.

 

شاید بیشتر افراد با شنیدن نام این قطعه فکر کنند که این قطعه به دلیل رنگش نام گذاری شده است ولی چیزی که در این باره واضح میباشد این است که این قطعه اصلا سیاه رنگ نیست اما از نظر اهمیت میتوان این قطعه را مهمترین قطعه در هواپیما که حاوی اطلاعات بسیار مهمی در مورد پرواز هواپیمایی که قصد دارد.

 

 مسافرانی را که با بلیط هواپیما و یا با استفاده از بلیط ارزان هواپیما به سفر هوایی بپردازند به مکان مورد نظرشان برساند میباشد.

 

 در ادامه به ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با این قطعه که در همه هواپیماها وجود آن ضروری میباشد خواهیم پرداخت.

 

در ابتدای شروع این بحث بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که جعبه سیاه هواپیما چیست و چه کاربردی دارد؟ این قطعه از هواپیما موظف است تمامی اطلاعات پرواز را در خود ضبط کند. در این دستگاه از پارامترهای خاصی استفاده شده است که با توجه به آنها این قطعه به ثبت و ضبط اطلاعات درون کابین خلبان خواهد پرداخت. استفاده از این قطعه در تمامی هواپیماهای مسافربری و باری الزامی میباشد.

 

 در صورتیکه یک هواپیما که افرادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی سام سیر قصد انجام سفر هوایی با آن را داشتهاند در طول سفر دچار سانحه شود این قطعه با توجه به اطلاعاتی که در آن قرار گرفته میتواند به کارشناسان کمکهای شایانی بکند.

 

کارشناسان و متخصصان بعد از وقوع سوانح هوایی به سراغ این قطعه میروند و با توجه به اطلاعاتی که در این قطعه وجود دارد میتوانند به تمامی سوالات بوجود آمده در مورد آن سانحه پاسخگو باشند. برای این قطعه نام جعبه سیاه انتخاب شده است که برای اولین بار این اصطلاح توسط ماتا هاری در سال 1942 در مورد این قطعه مورد استفاده قرار گرفت.

 

این اصطلاح به خاطر وظیفه مهمی که این قطعه در هواپیما دارد برروی آن گذاشته شده است. امروزه تمامی هواپیماهایی که افراد با استفاده از بلیط هواپیما و با تهیه بلیط ارزان هواپیما برای انجام سفر هوایی از آنها استفاده میکنند از این قطعه بهرهمند هستند.

 

این نام پس از بکار برده شدن توسط ماتا توسط رسانهها به شکلی مداوم برای این قطعه بکار برده شد وونتیجه آن این بود که امروزه همه افراد این قطعه از هواپیما را با نام جعبه سیاه هواپیما خواهند سناخت. این قطعه بر خلاف نامی که بر آن نهادند اصلا سیاه رنگ نمیباشد و این موضوع که کسی بخواهد این قطعه را به رنگ سیاه بسازد دور از فکر میباشد.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو