بیمارانی که برای انجام پرواز نیاز به اخذ مجوز دارند (بخش دوم)




 

اخذ مجوز پرواز برای بیماران

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

بیمارانی که برای انجام پرواز نیاز به اخذ مجوز دارند (بخش دوم)

 

 

هموگلوبین

 

در هنگام پرواز هواپیما اختلاف فشاری در هواپیما بوجود خواهد آمد که بخش بیشتر آن با استفاده از سیستمهای مختلف بررسی و تعدیل میشود اما این فرآیند صد در صدی نمیباشد و اختلاف فشار اندکی باقی خواهد ماند. در انجام پروازهای هوایی افرادیکه دارای هموگلوبین کم هستند ممکن است در طول سفر دچار احساس درد در ناحیه قفسه سینه شوند. گاها ممکن است این افراد در پرواز هوایی که با استفاده از بلیط خارجی و یا بلیط ارزان هواپیما صورت گرفته است دچار سکته قلبی شوند و آسیبهایی جدی به سلامتی آنها وارد شود. افرادی که از این نوع بیماری رنج میبرند باید قبل از انجام هرگونه پرواز هوایی به کعالجه خود بپردازند یا تحت نظر پزشک متخصص عمل کنند و در صورت نیاز با توجه هب دستورات پزشک به آنها خون تزریق شود.

 

 

بیماری سلولی  داسی شکل

 

این بیماری یکی از بیماریهای ژنتیکی میباشد که به دلیل فشار پائین اکسیژن در بیماران رخ خواهد داد. در این بیماری زمانیکه فشار اکسیژن کاهش پیدا میکند گلوبولهای قرمز موجود در خون این افراد به شکلی داسی مانند در خواهند آمد و همین امر سبب میشود تا خون این افراد انعقاد پیدا کند و سبب بسته شدن عروق در این افراد خواهد شد. درصورتیکه این افراد تصمیم دارند با استفاده از بلیط خارجی و یا با استفاده از بلیط ارزان هواپیما به سفر هوایی بروند باید زیر نظر پزشک اینکار را انجام دهند. در صورت نیاز این افراد باید به تزریق خون بپردازند یا در طول سفر از کپسول اکسیژن استفاده نمایند تا دچار مشکلی در طول سفر نشوند و به سلامت به مقصد مورد نظرشان برسند.

 

 

صرع

 

این افراد ممکن است در هر لحظه دچار شک شوند و حمله عصبی به آنها دست دهد و دچار مشکل شوند. افرادی که از این نوع بیماری رنج میبرند اجازه رانندگی را نیز نخواهند داشت و به این افراد گواهینامه داده نمیشود. در صورتیکه  فردی از این بیماری رنج میبرد و قصد انجام سفر هوایی را با استفاده از بلیط ارزان هواپیما را دارد باید از پزشک معالج خود کج.ز دریافت کند و از طریق آن اقدام به سوار شدن به هواپیما کند.

 

در صورتی که این افراد رد هواپیما و در پرواز دچار مشکل شوند باید همان اقداماتی که برروی زمین باید برروی این افراد اعمال شود اجرا شود. در اولین مرحله باید راه تنفسی این افراد باز شود و از ورود مواد استفراغی و یا اشیا خارجی به داخل آن جلوگیری شود. در این موارد باید بسیار مراقب بود تا سر بیمار به جایی از هواپیما برخورد نکند و موجب آسیب یدن آن شود.

 

 

حمله مغزی ایسکمیک و گذرا

 

بیمارانی هستند که از حمله ایسکمیک گذرا رنج میبرند. این حمله که نوعی از حملههای مغزی میباشد ممکن است بعد از 48 ساعت دوباره در فرد بیمار رخ دهد. افرادیکه دچار سکته مغزی شدهاند نیز از شرایط مشابهی برخوردار هستند. این افراد باید از انجام هرگونه سفر هوایی در خد ممکن خودداری کنند. انجام اینگونه سفرها که گاها با بلیط ارزان هواپیما شکل میگیرد میتواند برای این افراد بسیار خطر ساز باشد و ممکن است با عدم توجه به اهمیت این موضوع در سفر هوایی دچار مشکلات مغزی شوند و جان خود را از دست بدهند.

 

 

جراحی مخچه

 

برخی از افراد ممکن است بنا به دلایلی این عمل را انجام داده باشند. با توجه به این که ممکن است این افراد بعد انجام این عمل دچار خونریزی شوند بهتر است تا 24 ساعت بعد از انجام این عمل از انجام سفرهای هوایی خودداری کنند تا با مشکلی روبرو نشوند. همانطور که گفته شد در هنگام پرواز در هواپیما اختلاف فشار بوجود خواهد آمد که این اختلاف فشار برروی سیستم مغزی این افراد میتواند تاثیرات منفی بگذارد و در نتیجه آن این افراد در طول سفر هوایی دچار مشکلاتی شوند که ممکن است سلامت این افراد را با خطری جدی روبرو سازد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو