عید نوروز به کجا سفر کنیم؟ (بخش پنجم)




 

سفر در عید نوروز

 

بلیط داخلی سام سیر

 

آشنایی با سفر نوروزی

 

همان‌طور که می‌دانید نوروز یکی از بزرگ‌ترین تعطیلات ایران است و تقریباً همه‌ی خانواده‌ها علاقه‌مند هستند از این فرصت استفاده کنند و به همراه خانواده یا دوستان خود به مسافرت بروند.

 

همه‌ی افرادی که قصد دارند به سفر بروند بایستی از قبل برنامه‌ریزی‌های لازمه را انجام دهند و پیش از هر کاری بایستی مقصد موردنظر را انتخاب کنند.

 

برای انتخاب مقصد تقریباً همه‌ی افراد دچار سردرگمی می‌شوند و دقیق نمی‌دانند که به کجا سفر کنند. به این افراد باید بگویم که بهتر است اول از همه جاذبه‌های گردشگری مقاصد مختلف را برسی کنید تا متوجه شوید که از چه مقصدی بیشتر خوشتان میاید.

 

بعد از انتخاب مقصد، بایستی مدت‌زمان سفر را مشخص کنید. بعد از تعیین مدت‌زمان سفر بایستی وسیله‌ی نقلیه را مشخص کرد. برخی معتقدند به دلیل ترافیک‌های جاده‌ای بهتر است با هواپیما سفر کنند.

 

به این افراد باید بگوییم که برای سفر با هواپیما باید زودتر اقدام به خرید بلیط هواپیما کرد تا پرواز داخلی یا خارجی موردنظر پر نشود. بعد از رزرو بلیط باید محل اقامت را مشخص کنید.

 

بهتر است بعد از خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی هتل یا اقامتگاه خود را مشخص کنید و آن را رزرو کنید تا وقتی به مقصد رسیدید بدانید که به کجا باید بروید و دچار سردرگمی نشوید و وقت خود را از دست ندهید.

 

نکاتی برای خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

حال در ادامه می‌خواهیم شمارا با برخی از جاذبه‌های گردشگری شهر رشت آشنا کنیم تا در صورت تمایل برای سفر نوروزی خود رشت را انتخاب کنید و اقدام به خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی به این شهر کنید.

 

همان‌طور که شاید خیلی از شما شنیده باشید رشت به شهر خوراکی‌های خوشمزه معروف است ولی باید بدانید این شهر علاوه بر خوراکی‌های خوشمزه، از طبیعت بی‌نظیری نیز برخوردار است. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بی‌نظیر است که ارزش دیدن دارند.

 

 

غذاهای رشت

 

غذاهای موجود در رشت عبارت‌اند از: سیر قلیه، کباب‌ترش، غوره مسما، خوروش باقلا، فسنجان ماهی، مرغ‌ترش، آلوچه مسما، شوید قرمه، خورش کدوحلوایی، کویی تره، سنگه خورش، انار آویج، ترشه کباب، فسنجان رشتی و ... .

 

باوجوداین غذاها دیگر باید متوجه شده باشید که چرا رشت به شهر خوراکی‌های خوشمزه معروف شده است. البته ناگفته نماند که فهرست غذاهای رشت خیلی متنوع تر و طولانی‌تر از این موردهایی که نام‌برده‌ایم است.

 

دیگر خوراکی‌های محلی موجود در رشت عبارت‌اند از: گل‌درچمن، موتن جن، کوکو مرغ گیلانی، شیرینی تره، میرزاقاسمی، خوراک واویشکا، کولی غورابیج، چخرتمه بادکوبه ای، شش انداز بادمجان، لونگی، خالوآبه، ماهی قیبیج، نازخاتون، ترش شامی و ... .

 

شما همه‌ی این غذاها را در سفره‌های خانه‌های رشتی می‌توان یافت. اگر می‌خواهید از این غذاهای لذیذ میل کنید، همین‌الان اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید و با یک پرواز داخلی به این شهر سفر کنید و از خوردن غذاهای لذیذ آن لذت ببرید.

 

 

رشت و ترشی‌هایش

 

 

 

سفره‌های شمالی همیشه با ترشی‌های مختلف و گوناگون اش رنگی است. شمال کشور مخصوصاً رشت دارای ترشی‌های متنوعی است که در هیچ جای از کشور مانند آن را پیدا نمی‌کنید. اصلاً امکان ندارد که غذاهای شمالی را بدون ترشی‌های مخصوص خودشان میل کرد.

 

بنابراین اگر با خرید بلیط هواپیما و یک پرواز داخلی به رشت سفر کردید حتماً همراه با غذاهایتان ترشی نیز میل کنید.

 

برخی از مردم رشت گاهی اوقات به حدی عاشق این ترشی‌ها هستند که در نبود آن‌ها غذا میل نمی‌کنند. البته اگر شما هم یک‌بار از این ترشی‌ها میل کنید واقعاً عاشقش می‌شوید.

 

پس اگر خرید بلیط هواپیما انجام داده‌اید و با پرواز داخلی به این شهر سفرکرده‌اید  حتماً با غذاهایتان ترشی میل کنید.

 

نمونه‌های ترشی رشت عبارت‌اند از: هفت‌بیجار، بادمجان ترشی، فلفل ترشی، پیاز ترشی، سیرترشی، یارالماسی ترشی و ... است. البته این موارد تنها چند مورد از ترشی‌های خوشمزه رشت است.

 

به نظر می‌رسد که به خاطر همین ترشی‌ها ام که شده رشت را جزو مقصد موردنظر خورد انتخاب کنید.

 

در آخر باید به شما بگویم که این موارد تمام جاذبه‌های موجود در شهر رشت نیست و تنها گوشه‌ای از طبیعت رشت را ما برای شما شرح دادیم.

 

پس حتماً خرید بلیط هواپیما انجام دهید و با یک پرواز خارجی به این شهر سفر کنید و از دیدن جاذبه‌های آن لذت ببرید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو