روز جهانی هواپیماهای کشوری در هفتم دسامبر (بخش اول)




 

روز جهانی هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با روز جهانی هواپیماهای کشوری در هفتم دسامبر

 

 

پرواز را میتوان یکی از آرزوهای دیرینه بشریت دانست. برای اثبات این سخن میتوان به نشاههایی که در آثار داوینچی  نقاش و هنرمند ایتالیایی وجود دارد اشاره کرد.

 

 برای رسیدن به این آرزوی دیرینه در طول تاریخ افراد زیادی جان خود را از دست دادهاند تا بتوانند گامی هرچند کوچک در این مسیر برداشته باشند و بسیاری از طرحها برای رسیدن به آن اجرا شد اما تمامی آنها به شکست ختم شدند.

 

پس از گذشت مدت زمانی نه چندان کم نهایتا برادران رایت توانستند این رویا را به واقعیت تبدیل کنند و راه نیمه تمام افرادی که در این مسیر گام برداشته بودند را به پایان برسانند.

 

 صنعت هواپیمایی که امروزه در اختیار بشریت قرار گرفته است و افراد زیادی همه ساله با بلیط هواپیما از این وسیله نقلیه استفاده میکنند وام دار تمامی آن افراد است که با از خود گذشتگی توانستند به پیشرفت این صنعت کمک کنند.

 

 از اینرو روز جهانی هواپیما کشوری در بین تمامی کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را نبست به این روز  در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

علت اهمیت این روز

 

 

روز جهانی هواپیمایی کشوری در 7 دسامبر که مصادف با 16 آذز ماه بوده است برگزار خواهد شد. سازمان جهانی هواپیمایی در چنین روزی در تاریخ 1944 با امضای کنوانسیون بینالمللی هواپیمایی تاسیس شد. این رویداد در این سال با کمی تفاوت نسبت به سالهای دیگر برگزار شد.

 

 در این سال یعنی سال 2019 این روز وارد سال 75 خود میشد که به همین دلیل موضوع امسال روز جهانی هواپیمایی کشوری "هفتاد و پنجمین سال مرتبط شدن جهان با هم " نام گرفت.

 

در این روز اکثر سازمانهای هواپیمایی که مسافران از طریق آنها و با استفاده از بلیط هواپیما ارزان و یا بلیط خارجی به مقاصد مورد نظرشان سفر میکنند شرکت خواهند کرد.

 

 

پرواز از رویا تا واقعیت

 

 

بعد از اینکه انسانها توانستند با استفاده از هواپیما به آسمانها پرواز کنند و آن را رام خود کنند سرعت رشد صنعت هواپیمایی افزایش چشمگیری داشته و پس از طی شدن مدت زمان اندکی شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در صنعت بودهایم.

 

علاوهبر این افراد زیادی برای حمل و نقل و رسیدن به مقاصد مورد نظرشان با تهیه بلیط هواپیما و گاها با تهیه بلیط ارزان هواپیما به سمت استفاده از این وسیله نقلیه روی آوردند و همین استقبال نیروی محرکهای برای پیشرفت و نشان دهنده اهمیت این صنعت بوده است.

 

بعد از اینکه این صنعت به شکلی قابل توجه رشد کرد و گسترش پیدا کرد قوانین مختلف و استانداردهای گوناگونی نیز در این حوزه وضع شد که به خطوط هوایی نظم و یکپارچگی میبخشید. و افرادیکه قصد استفاده از این وسایل نقلیه غول پیکر را با استفاده از بلیط هواپیما و یا با بلیط خارجی  ارزان داشتند باید از آن قوانین پیروی میکردند.

 

 بعد از مدتی زمانی فرا رسید که نیاز به انسجام بیشتری در این زمینه به شدت احساس میشد از اینرو در 7 دسامبر سال 1944 پیماننامه حمل و نقل هوایی شکل گرفت. این پیماننامه به پیمان شیکاگو نیز شهرت دارد.

 

در کنار این پیمان نامه سازمان بینالمللی هوانوردی غیرنظامی نیز تاسیس شد که این سازمان سه سال یعنی در سال 1947  رسما فعالیت خود را آغاز نمود. سازمان بینالمللی هوانوردی غیرنظامی را میتوان زیرمجموعه سازمان ملل متحد دانست که با سازمان هواشناسی جهانی و اتحادیه بینالمللی از راه دور ارتباط دارد.

 

 علاوهبر این این سازمان با اتحادیه پست و سازمان بهداشت جهانی و همچنین سازمان دریایی بینالمللی در رابطهای تنگاتنگ قرار گرفته است. تمامی این سازمانها به همکاریو فعالیت با یکدیگر میپردازند تا مسافرانی که با بلیط هواپیما و گاها با بلیط ارزان هواپیما داخلی یا خارجی قصد انجام سفر هوایی دارند به سلامت و با کمترین مشکل به مقصد خود برسند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو