خلاق‌ترین رستوران‌های دنیا در چه کشورهایی هستند؟




 

خلاق‌ترین رستوران‌های دنیا

 

بلیط خارجی سام سیر

 

خلاق‌ترین رستوران‌های دنیا در چه کشورهایی هستند؟

 

خیلی از رستوران‌ها در سراسر دنیا وجود دارند که فقط به خاطر غذای خوب یا شیک و لاکچری بودن معروف نشده‌اند بلکه طراحی خلاقانه آن‌ها باعث شده گردشگران زیادی به دیدن آن‌ها علاقه‌مند شوند و زمانی که با بلیط خارجی به آن شهر سفر کرده‌اند حتماً به رستوران خلاق شهر سری بزنند. حتی خیلی از ساکنین آن کشور برای رفتن به این رستوران‌ها با پرواز داخلی به شهر مورد نظر می‌آیند تا از نزدیک رستوران خلاق را ببینند.

 

در صورتی که از آن دسته گردشگران هستید که به رستوران‌هایی با منوی خلاق، ظاهر خلاق و پرسنل خلاق علاقه‌مندید بهتر است به لیست نامزدهای مسابقه‌ی Dezeen که در سال 2019 برای طراحی رستوران‌ها برگزار شد نگاهی بیندازید. در لیست نامزدهای این مسابقه رستوران‌هایی با فضاهای داخلی جذاب و معماری‌های شگفت انگیز از سراسر دنیا وجود دارند که رستوران زیرآب نروژ و کافه مقوا در بمبئی نیز جزو نامزدها هستند. برای دیدن این رستوران‌ها می‌توانید بلیط خارجی گرفته و به سفر بروید.

 

 

پیتزا هامبل، لندن

 

یکی از رستوران‌های خلاق در چلسی لندن قرار دارد. این رستوران که یک فست فود گیاهی است پیتزا هامبل نام دارد و در جاده‌ی کینگ واقع شده است. منوی این رستوران شامل پیتزاهایی است که همگی کاملاً گیاهی هستند فضای آن به رنگ صورتی است. خیلی از ساکنین انگلیس برای دیدن این رستوران و خوردن یک پیتزای گیاهی با پرواز داخلی به لندن سفر می‌کنند. طراحی بی‌نظیر این رستوران بر عهده‌ی استودیوی Child بوده و تمام بخش‌های آن صورتی هستند.

 

فضای پیتزا هامبل جوری است که وقتی وارد آن می‌شوید فکر می‌کنید وارد یک کافه‌ی ارزان قیمت در سال 1970 شده‌اید. در طراحی داخلی این رستوران لامپ نئون، نورپردازی شبیه به قرن 20، کاشی‌کاری کف سالن و وسایلی مثل صفحه مشبک چدنی به کار رفته است. اگر زمانی با خرید بلیط خارجی به لندن سفر کردید دیدن این رستوران را فراموش نکنید.

 

 

رستوران Radhaus، سان فرانسیسکو

 

رستورانی که می‌خواهیم آن را معرفی کنیم در جایی ساخته شده است که قبلاً یک پایگاه نظامی بوده و به همین دلیل در منوی آن می‌توانید نوشیدنی آلمانی و شنیتسل وینی را ببینید. یکی از جذابیت‌های رستوران Radhaus این است که دارای یک فضای غرق نور با منظره‌ای رو به ساحل است. خیلی از علاقه‌مندان به این‌گونه رستوران‌ها با گرفتن بلیط خارجی یا با پرواز داخلی به این رستوران برای صرف غذا می‌آیند. طراحی رستوران Radhaus که در فورت مانسون قرار دارد بر عهده‌ی استودیوی Envelope A+D بوده است. یکی از ویژگی‌های Radhaus سالن بزرگ باواریایی که ویژگی‌های سان فرانسیسکو را دارد می‌باشد.

 

 

رستوران زیرآب، نروژ

 

جالب است بدانید بزرگ‌ترین رستورانی که در زیر آب قرار دارد در یک دهکده‌ی دور افتاده در نروژ به نام Baly ساخته شده است. طراحی این رستوران زیرآبی به عهده‌ی استودیوی Snohetta بود و در طول 18 ماه ساخته شد. این رستوران شامل یک بار که پنج متر زیر آب است و یک رستوران که در بستر دریا قرار دارد می‌باشد. گردشگران زیادی با بلیط خارجی از کشورهای دیگر و یا با پرواز داخلی از خود کشور نروژ برای دیدن این رستوران هیجان انگیز سفر می‌کنند.

 

 

کافه Dandelion Chocolate، کیوتو

 

این کافه‌ی جذاب دارای کارخانه‌ی شکلات سازی مخصوص خود است و در کیوتو قرار دارد. استودیوی Fumihiko Sano این کافه را طراحی کرده است. برای ساخت این کافه از چوب‌های سدار به عنوان مصالح استفاده کرده‌اند. در Dandelion Chocolate فضاهای بازی برای آرامش و راحتی مشتریان در نظر گرفته شده که رایحه‌ی شکلات دارند. علاقه‌مندان می‌توانند زمانی که با بلیط خارجی به توکیو رفتند سری هم به این کافه بزنند.

 

 

کافه مقوا، بمبئی

 

کافه مقوا که در شهر بمبئی قرار دارد یک کافه‌ی سازگار با محیط زیست است و استودیوی Nudes کار طراحی آن را به عهده داشته است. کافه مقوا را از مقواهای بازیافتی ساخته‌اند. یکی از نکات جالب در این کافه دیوارهایی با پنل های مدور است که مانند یک آرام بخش در کافه عمل می‌کند. یکی از دلایل ساخت این کافه سنت شکنی و خراب کردن مرزبندی ها بوده است به همین مجسمه‌های خلاقانه ای در این کافه قرار گرفته است که باعث شده خیلی‌ها با پرواز داخلی به دیدن این کافه بیایند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو