آشنایی با نحوه بازیافت هواپیماها بعد از اتمام عمر کاریشان (بخش دوم)




 

نحوه بازیافت هواپیماها

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

آشنایی با نحوه بازیافت هواپیماها بعد از اتمام عمر کاریشان (بخش دوم)

 

بدنه هواپیما حتی میتواند به فیلم سازان علاقهمند نیز کمک کند تا فیلم خود را در آن بسازند. از برخی از قطعات به جای مانده از هواپیماهای از رده خارج شده در بخشی از مناطق مبلمان تهیه میشود و به فروش میرسد. همانطور که گفته شد در هواپیماها بیش از هزاران قطعه وجود دارد که برخی از آنها را میتوان دوباره مورد استفاده قرار داد و برخی دیگر را نه.

 

آن دسته از قطعاتی که قادر نیستیم دوباره مورد استفاده قرار دهیم باید آلومینیوم، تیتانیوم، سیم مسی و دیگر موارد انها از هم جدا شوند و به شکلی جداگانه برای بازیافت شدن آماده شوند. بعد از اینکه تمامی تجهیزات هواپیما جدا شد بدنه خالی آن نیز خرد میشود و به عنوان فلز اوراقی بکار میرود.

 

بلیط خارجی ارزان

 

 مواردی که مورد بازیافت هستند از این وسیله نقلیه غول پیکر را به قطعات کوچک تقسیم میکنند و در بخشهای مختلف گونه‎ای مختلف را نگهداری میکنند و بعد از آن عملیات بازیافت را برروی آنها اعمال میکنند.

 

البته در فرآیند بازیافت یک هواپیما نمیتوان تمامی بخشهای آن را بازیافت کرد اما با این حال بیش از 85 تا 90 درصد یکی هواپیما در طول فرآیند بازیافت دوباره به صنعتهای مختلف و یا صنعت هواپیماسازی باز خواهند گشت. زمانویک و گروهش قصد دارند که این درصد را به 05 برسانند و بخش عمدهای از هواپیما را مورد بازیافت قرار دهند.

 

با این حال برخی از قطعات و یا بخشها در این نوع وسیله وجود دارند که به سختی خرد میشوند و یا ارزش بسیار پائینی دارند که با توجه به این موارد ارزش بازیافت کردن را نخواهند داشت. امروزه قطعاتی از هواپیما که مورد بازیافت قرار نمیگیرند و به محل دفن زبالهها برده میشوند عایقها، موکتها، بالشهای صندلیها، کفپوشها و قطعات موجود در سقف و یا دیوارهای بدنه هواپیما میباشند.

 

نکاتی درباره بلیط هواپیما

 

زمانویک که یک حرفهای در این زمینه میباشد و سالیان درازی را دراین صنعت فعالیت داشته میگوید واقعا ارزش ندارد این همه زمان و انرژی را برای بازیافت این بخشها صرف کنیم.

 

 

چالشهای موجود در این زمینه

 

یکی از چالشهایی که در این زمینه وجود دارد به گفته زمانویک وجود موارد و بخشهای بسیار در هواپیما و ترکیب آنها با یکدیگر بوده است که همه آنها قابل بازیافت نخواهند بود و برای بازیافت آنها باید تمامی این اتصالات را از یکدیگر جدا کنیم که این کاری زمانبر و طاقت فرسا میباشد.

 

برای برخی از وسایل دیگر مانند قوطی نوشابه آلومینیومی راهکاری ساده برای بازیافت آن وجود دارد و وی در رابطه با این موضوع میگوید: قوطیها دوباره به قوطی تبدیل میشوند آنها ذوب شده و دوباره درست میشوند و در اختیار مردم گذاشته میشوند. اما در بازیافت یک هواپیما برای جداسازی آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم زمان زیادی باید صرف شود.

 

امروزه برخی از هواپیماها مانند هواپیمای بوئینگ 757 با استفاده از فیبر کربن و یا الیاف کربن ساخته میشوند که بکارگیری این نوع الیاف در بدنه هواپیما سبب شده تا هواپیما از وزن کمتری برخوردار شود و برای پرواز کردن سوخت کمتری را مصرف کند. اما هنوز مشخص نیست که چگونه میتوان این نوع از مواد را بازیافت کردو دوباره از آنها در صنایع دیگر استفاده کرد و بهره برد.استفاده از این نوع مواد باعث کاهش چشمگیر سوخت در هواپیماها میشود اما بدلیل اینکه تا کنون روشی برای بازیافت آنها بوجود نیامده است به محیط زیست آسیبی جدی خواهند زد و در دراز مدت سبب بروز خساراتی جدی میشوند.

 

نکاتی که باید درباره بلیط ارزان هواپیما بدانید!

 

 معمولا هواپیماهایی که از رده خارج شدهاند و دیگر قادر به انجام فعالیت نیستند را به مکانهایی میفرستند که آنها را بازیافت میکنند. در برخی از موارد امکان انتقال هواپیما به شکل کامل وجود ندارد با توجه به این موضوع باید هواپیما خرد شده و به این مناطق منتقل شود.در طول این فرآیند باید سایز قطعات دست نخورده باقی بماند و در هنگام حمل و نقل نیز آسیبی به آنها وارد نشود. حمل و نقل یک هواپیما به مراکز بازیافت میتواند بسیار هزینهبر باشد.

 

با توجه به گفته‎های مایکل گیل که سمت مدیر بخش محیط زیست حمل و نقل هوایی را به خود اختصاص داده است در رابطه با بازیافت هواپیما هیچگونه نظارت و قانونی در این رابطه وجود ندارد و خود شرکت‎های هواپیمایی مسئول و ناظر بر چگونگی انجام این فرآیند می‎باشند اما هیچ قانونی در این رابطه در جهان وجود ندارد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو