لیوری های مختلف هواپیما را بشناسید. (بخش اول)




 

لیوری های مختلف هواپیما

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

لیوری های مختلف هواپیما را بشناسید. (بخش اول)

 

لیوری هواپیماها از سال 1950 و 1960 آغاز شد و از آن برای یکپارچهسازی ناوگان هوایی استفاده میشد. لیوری نوعی رنگآمیزی هواپیما میباشد که به شکلی تخصصی انجام میگیرد.

 

 امروزه تمامی هواپیماهای که در نواگان هوایی یک شرکت هواپیمایی قرار گرفتهاند و همه ساله افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما میتوانند از خدمات ارائه شده توسط آنها بهرهمند شوند از لیوریهای خاص خود استفاده میکنند. در ادامه به بررسی و ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با این نوع رنگ آمیزی خواهیم پرداخت.

 

 

یورووایت

 

یورووایت نوعی لیوری و رنگآمیزی هواپیما بود که در دهه 1970 بسیار گسترش پیدا کرده بود و در بین اکثر خطوط هوایی رواج پیدا کرده بود. در این نوع رنگ غالبا از رنگ سفید استفاده میشد و بیشتر هواپیماهایی که افراد با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما به انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی میپرداختند از این نوع رنگآمیزی بهره میبردند.با استفاده از این نوع رنگآمیزی شرکتهای هواپیمایی توانستند که داراییهای خود را به شکلی موثر مدیریت کنند.

 

این اتفاق در دهههای 1960 الی 1970 روی داد که در این بازه زمانی بدلیل وجود ترافیکهای فصلی و رکود اقتصادی برخی از شرکتهای هواپیمایی مجبور به اجازه هواپیما از شرکتهای دیگر میشدند تا با استفاده از آنها مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی را دارند به مقاصد مورد نظرشان منتقل کنند.استفاده از رنگ سفید برای رنگآمیزی هواپیماها سبب میشد تا در صورت جابجایی هواپیماها بین خطوط مختلف هوایی بتوان به راحتی با جداکردن لیوری اصلی و نصب لیوری جدید و بالعکس بتوان به راحتی تغییر پیدا کند.

 

 از شرکتهای هواپیمایی که برای رنگآمیزی هواپیماهای خود که همه ساله هزاران مسافری را که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی داشتهاند مورد استفاده قرار میگرفت از این نوع لیوری استفاده کرده است میتوان به شرکت آلیتالیا در سال 1970 و همچنین خطوط هوایی uta اشاره کرد.

 

TWA اولین شرکت هواپیمایی بود که در خارج از اروپا در حال فعالیت بوده است و در سال 1975 از یوروایت استفاده کرده است. این شرکت هواپیمایی با استفاده از هواپیماهای خود همه ساله هزاران مسافری که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا خرید بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی را داشتهاند به مقاصد مورد نظرشان انتقال داده است.

 

 

ژلی بین

 

این نام لیوری میباشد که در سال 1967 در خطوط هوایی شرکت هواپیمایی برانیف مورد استفاده قرار میگرفت و با این نام شهرت پیدا کرده بود. در این نوع لیوری هواپیماها به گونهای رنگآمیزی میشدند که بخشی از آنها دارای تزئینات خاصی بودند و از آنها برای جابجایی مسافران به مقاصد مورد نظرشان استفاده میشد.

 

نکاتی درباره پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما

 

در این روش رنگآمیزی بخشی از باله دمی هواپیما با طرحهای متنوع و مختلفی رنگ میشد. از این نوع لیوری در برخی از خطوط هوایی کشورهای مختلف استفاده شده است به عنوان مثال خطوط هوایی کشور هند با استفاده از این نوع رنگآمیزی به نمایش آثار فرهنگی خود در بدنه این هواپیماها پرداخته بودند.

 

 علاوهبر ناوگان هوایی هند از این نوع لیوری در خطوط هوایی آلاسکا نیز بهره برده شده بود و دراین منطقه برروی هواپیماهای خود تصاویری از حیوانات و پرندگان برروی دم هواپیما طراحی میشده است. در خطوط هوایی بیریتیش ایرویز نیز در برخی از هواپیماها از این وع رنگآمیزیها در سال 1997 استفاده شده است.

 

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما  کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو