معروف ترین دیوارهای مرزی دنیا را بشناسید. (بخش اول)




 

معروف ترین دیوارهای مرزی

 

پرواز خارجی سام سیر

 

معروف ترین دیوارهای مرزی دنیا را بشناسید. (بخش اول)

 

معروف ترین دیوارهای مرزی در سراسر جهان گذشته‌های سخت و پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشته‌اند. یکی از مهم ترین چیزهایی که به دست بشر ساخته شده است مرزها می‌باشند که گواهی هستند درباره‌ی اینکه انسان‌ها همیشه نگران مرزها و محل زندگیشان بوده‌اند. کسی که بتواند مرزها را درک کند در واقع تاریخ مدنیت انسان را درک کرده است.

 

 با اینکه دیوارهای مرزی چیزی جز سنگ و اجرهای رو هم چیده شده نیستند اما تأثیر آن‌ها می‌تواند تا ابد بر یک منطقه باقی بماند و به طور کل شرایط زندگی و پیشرفت را در آن منطقه تغییر دهد. در این مطلب معروف ترین دیوارهای مرزی که تأثیرات شگفت انگیزی روی منطقه داشته‌اند را با هم بررسی می‌کنیم. اگر به تاریخ علاقه مندید می‌توانید با پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به دیدن این دیوارها بروید.

 

 

۱. دیوار بزرگ چین

 

معروف ترین و شناخته شده ترین دیواری که همه ی انسان‌ها حداقل یک‌بار نامش را شنیده‌اند دیوار بزرگ چین است. معماری این دیوار به قدری شگفت انگیز است که گردشگرانی که با پرواز داخلی یا پرواز خارجی به دیدنش می‌آیند با دیدن آن حیرت زده می‌شوند و به طور کل هدف احداث این بنا را از یاد می‌برند. دیوار چین که به طول 2092 کیلومتر از بیابان گبی تا کره شمالی کشیده شده از سنگ، چوب و گل ساخته شده است.

 

در قرن سوم پیش از میلاد برای دفاع از حمله‌ی مغول‌ها این دیوار ساخته شد و در قرن 17 دودمان مینگ به منظور محکم کردن موقعیتش بخش‌های دیگری را به آن اضافه کرد. در این دیوار برج‌هایی برای ارتباط با دود و آتش و دروازه‌هایی برای تجارت و مهاجرت ساخته شده است.

 

این دیوار جزو بزرگترین سازه‌هایی است که به دست انسان ساخته شده اما با این حال در سال 1550 رهبر مغول به نام آتلان خان از دیوار عبور کرد و پکن را به تصرف خود درآورد. در سال 1644 نیز مردم منچو پس از سقوط دودمان مینگ از دیوار عبور کردند.

 

در حال حاضر دیوار چین به یک جاذبه‌ی گردشگری بسیار معروف تبدیل شده است که سالانه گردشگران زیادی را با پرواز داخلی و یا پرواز خارجی ارزان به آن جا می‌کشاند.

 

 

۲. دیوار عموریان سومری (Sumerian Amorite Wall)

 

یکی از اولین تمدن‌های شناخته شده در دنیا سومری‌ها بودند که در قرن 21 پیش از میلاد دیوارهایی را برای دور نگه داشتن دشمنانشان می‌ساختند. حاکمان سوری، شولگی و شوشین یک حصار محکم برای محافظت از شهرشان در برابر حمله عموری ساختند که طول این دیوار 161 کیلومتر بود. در اوایل حملات این دیوار به خوبی از سومری‌ها محافظت کرد اما بعد از اینکه حمله‌ها از چند جهت صورت گرفت دیوار مرزی خراب شد و شکست خوردند.

 

در سال 2000 قبل از میلاد فرهنگ سومریان به خاطر سقوط اور که پایتختشان بود از بین رفت. هنوز هم بخش‌هایی از این دیوار که بین دجله و فرات در کشور عراق قرار دارد باقی مانده است. اگر قصد تهیه بلیط برای پرواز داخلی یا پرواز خارجی را دارید به آژانس هواپیمایی سام سیر مراجعه فرمایید.

 

 

۳. دیوار هادریان (Hadrian’s Wall)

 

در سال 122 بعد از میلاد امپراتور هادریان دستور به ساخت دیواری داد که از ساحل غربی انگلیس تا دهانه‌ی رود تاین در شرق انگلیس ادامه داشت. طول این دیوار 117.5 کیلومتر بود و به منظور محافظت از بریتانیا در مقابل حمله‌ی دشمنانی مثل پیکت ها ساخته شد. دیوار هادریان 3 متر قطر و 5 متر ارتفاع دارد که در هر 1.5 کیلومتر دروازه‌ای برای آن ساخته شده تا سربازان به راحتی رفت و آمدها را کنترل کنند.

 

وقایع عجیب و غریب پرواز داخلی و خارجی

 

 گردشگران زیادی با پرواز داخلی یا پرواز خارجی از باقی‌مانده‌های این دیوار بازدید می‌کنند. تا قرن پنجم دیوار هادریان یک سازه‌ی تأثیرگذار بود اما پس از عقب‌نشینی رومی‌ها به مدت 1600 سال این دیوار مدام به خاطر مصالح غارت شد. با این حال بخش‌هایی از این دیوار در انگلیس وجود دارد که برای عموم قابل بازدید است. یکی از مهم ترین بخش‌های این دیوار که تحت محافظت است موزه‌ی هاوسستد رومن فورت است که باعث شده گردشگران با پرواز داخلی یا پرواز خارجی به دیدن این دیوار بیایند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی  کلیک نمایید.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو