معروف ترین دیوارهای مرزی دنیا را بشناسید. (بخش دوم)




 

معروف ترین دیوارهای مرزی

 

پرواز داخلی سام سیر

 

معروف ترین دیوارهای مرزی دنیا را بشناسید. (بخش دوم)

 

 

۴. دیوار بزرگ گرگان

 

دیوار بزرگ گرگان چیزی حدود 195 متر طول دارد که از مرز شمالی دریای خزر شروع شده و در کوه های البرز به پایان می رسد. درست است که این دیوار به اندازه ی دیوار چین بزرگ و معروف نیست اما نمی توان آن را نادیده گرفت. دیوار بزرگ گرگان که در قرن پنجم توسط ساسانیان ساخته شده است دارای 30 دژ، یک پادگان 30.000 نفره، یک خندق دفاعی و همچنین کانال های آبی که نقش مخزن آب را داشتند می باشد. اگر خارج از ایران زندگی می کنید با بلیط خارجی به ایران عزیزمان سفر کنید و با پرواز داخلی به گرگان بروید و از آثار تاریخی بی نظیرش دیدن کنید.

 

 در زمانی که این دیوار ساخته شد دیواری بلندتر از آن وجود نداشت و در واقع بلندترین دیوار در زمان خودش بود. گفتنی است که بلندترین دژیکه میان اروپای مرکزی و چین قرار دارد دیوار بزرگ گرگان است. با اینکه این دیوار باستانی عظمت زیادی دارد اما اطلاعاتی که درباره ی آن موجود است بسیار کم می باشد. در زمان های قدیم به این دلیل که معتقد بودند این دیوار توسط اسکندر ساخته شده است به آن دیوار اسکندر می گفتند اما با تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده است فهمیده اند که دیوار گرگان به وسیله ی پارسی ها ساخته شده و هدف از ساخت آن دفاع از خود در برابر هپتالیان و سایر دشمن ها بوده است. هنوز باقایایی از این دیوار در شهر گرگان باقی مانده است که می توانید با پرواز داخلی و یا گرفتن بلیط خارجی ارزان به دیدن آن بروید.

 

 

۵. دیوار برلین

 

در سال 1961 دیوار برلین توسط دولت شوروی آلمان شرقی ساخته شد به همین دلیل این دیوار برای خیلی ها که در آن دوران زندگی می کردند خاطرات دردناکی را تداعی می کند. این دیوار بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شد تا باعث بیرون راندن فاشیست ها و دشمن ها شود. البته اصلی ترین هدف این دیوار جلوگیری از ورود مردم آلمان غربی به آلمان شرقی بود تا نتوانند از کیفیت زندگی یکدیگر با خبر باشند. امروزه خیلی ها با پرواز داخلی و یا گرفتن بلیط خارجی برای دیدن آثار این دیوار به برلین سفر می کنند.

 

خیلی از کسانی که در آن زمان میخواستند فرار کنند هنگام عبور از دیوار کشته شدند چون دیوار برلین برج های نگهبانی و حصارهای الکتریکی زیادی داشت. با این حال هزاران نفر با بالا رفتن از آن، تونل زدن و حتی پرواز کردن با بالن های دست ساز خانگی از آن رد شدند. در سال 1989 بالاخره این دیوار خراب شد. تخریب دیوار برلین یکی از ماندگارترین اتفاقاتی است که در تاریخ اروپا رخ داده است. هم چنان بخش هایی از دیوار برلین در المان وجود دارد که پر از گرافیتی هایی با مضمون صلح است و می توانید با گرفتن بلیط خارجی یا با یک پرواز داخلی از این گرافیتی ها دیدن کنید.

 

 

۶. دیوارهای صلح بلفاست

 

دیوار صلح بلفاست برای جدا کردن همسایه های کاتولیک و پروتستان ساخته شد یعنی در حقیقت ساخت این دیوار به دلایل مذهبی اتفاق افتاد. ساخت این دیوار به سال 1969 و در میان مشکلات ایرلند شمالی برمی گردد. این مشکلات سیاسی و مذهبی کل کشور را درگیر کرده بود و ساخت این دیوارها در واقع یک نماینده فیزیکی برای این درگیری ها محسوب می شد.

 

دیوارهای صلح بلفاست که حدود 100دیوار بودند با دیوارهای دفاعی دیگر با هدف ایجاد صلح ساخته شدند اما در نهایت باعث متشنج شدن فضا و ایجاد خشم و نفرت در جوامع بلفاست شدند که همه ی این ماجراها تماما به ضرر بلفاست بود. در نهایت در سال 2013 دولت ایرلند شمالی با اینکه دیوارها تقریبا شکسته شده بودند قول داد تا همه ی دیوارها را به طور کامل نابود کند.

 

گردشگران می توانند با خرید بلیط خارجی و یا با پرواز داخلی به تماشای بقایایی که از این دیوار مانده است بروند اما بهتر است هر کسی که به دیئن این دیوارها تمایل دارد با گرفتن بلیط خارجی یا با پرواز داخلی به بلفاست برود چون دولت اولین دیوار را در سال 2016 نابود کرد و قرار است تا سال 2023 همه ی آن ها را تخریب کند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو