تاریخچه کلیسای نوتردام در پاریس (بخش سوم)




 

کلیسای نوتردام پاریس 

 

تور فرانسه سام سیر

 

تاریخچه کلیسای نوتردام در پاریس (بخش سوم)

 

پاریس را میتوان به عنوان زیابترین شهر جهان معرفی کرد که در فرانسه قرار گرفته است و بدلیل داشتن جاذبههای گردگشری بسیار بسیار مورد توجه بوده و افراد زیادی با استفاده از تور فرانسه برای دیدن زیابییهای موجود در این منطقه از جهان به این شهر سفر میکنند. این شهر دارای آثار و جاذبههای تاریخی و گردشگری بسیاری بوده است که یکی از آنها کلیسای نوتردام میباشد که از زیباترین بناهای تاریخی موجود در این شهر به حساب میآمده است. همه ساله هزاران گردشگری که با تور فرانسه و با استفاده از بلیط هواپیما به این شهر سفر میکردند در طول سفرشان حتما از این جاذبه گردشگری نیز دیدن بعمل میآورند. متاسفانه این اثر تاریخی دچار حریق شده است و بخشی از آن تخریب شده است. در ادامه به معرفی بیشتر این کلیسا و دلایل اهمیت آن خواهیم پرداخت.

 

 

اهمیت تاریخی این کلیسا

 

همانطور که گفته شد این بنا یکی از مهمترین و باشکوهترین بناهای تاریخی موجود در پاریس میباشد که افراد زیادی که با تور فرانسه و با بلیط خارجی به این شهر سفر کردهاند به دیدن این کلیسای خواهند میروند.  از دلایلی که میتوان برای اهمیت این کلیسا بیان کرد میتوان به این موضوع که کلیسا نوتردام یکی از گنجینههای بزرگ تاریخی و از اصلیترین نمادهای این کشور به حساب میآید که گردشگران بسیاری که با تور فرانسه و با تهیه بلیط هواپیما برای دیدن آن به این منطقه سفر میکنند میتوانند با دیدن آن شاهد تمدن کهن و پربار این سرزمین باشند.

 

برای نام گذاری این بنا از نوتردام استفاده شده است که به معنای بانوی ما میباشد و همین موضوع بیانگر اهمیت و ارزش این بنا در میان فرانسویان میباشد. جالب توجه است که در سال 1804 پادشاه افاسنهای فرانسویها یعنی ناپلئون بناپارت در این کلیسا تاجگذاری خود را انجام داد و همین موضوع سبب شد تا این کلیسا از اهمیت زیادی برخوردار شود. این کلیسا یکی از جاذبههای گردشگری منحصربفرد در این شهر میباشد که همه ساله مورد بازدید هزاران گردشگری که با استفاده از تور فرانسه و با بلیط خارجی به این شهر سفر میکنند قرار میگیرد.

 

برای تشییع ژنرال دوگل که در سال 1970 انجام شده است نیز از این کلیسا استفاده شده است. در این کلیسا میتوان بسیاری از نمادهای مسیحیت مانند تاج خاردار را مشاهده کرد. دستور طراحی و ساخت این بنای تاریخی توسط پادشاه لوئی ششم داده شد. البته در آن زمان در گرفتن این تصمیم توسط لوئی ششم اسقف اعظم نیز تاثیر بسزایی داشته است. این کلیسا را میتوان نمادی از تاریخ و تمدن فرانسه دانست که به شکلی با تاریخ مردمان این سرزمین عجین شده است و امروزه به عنئان یک جاذبه گردشگری مهم در اختیار گردشگرانی قرار گرفته است با استفاده از بلیط هواپیما و بلیطخارجی به این شهر سفر میکنند تا با دیدن آن گوشهای از تاریخ باشکوه این سرزمین را درک کنند.

 

در طی سالیان مختلف به وسعت این بنای باشکوه افزوده شده است. شبستان و قسمت غربی این کلیسا از بخشهایی است که در طی سالهای مختلف به این کلیسا افزوده شده است. این افزایش وسعت سبب شد تا کمی از میزان خلوص سبک معماری گوتیکی در ساخت این بنا بکار برده شده است کاسته شود. معماران بسیاری از سراسر جهان با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی برای ایده گرفتن از این بنا به این شهر سفر میکردند. زیبایی و شکوه این کلیسا به قدری زیاد است که اکثر افرادی که با استفاده از بلیط هواپیما و با بلیط خارجی سام سیر برای دیدن آن به این شهر سفر میکنند با دیدن آن مات و مبهوت خواهند شد. در ساخت این بنا تزئینات خاصی بکار گرفته شده است که بسیار زیبا هستند.

 

برای مشاهده قیمت و افرهای لحظه اخری فرانسه روی لینک تور فرانسه کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو