پیاده کردن 15 مسافر به دلیل سنگین شدن هواپیما (بخش دوم)




 

سنگین شدن هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

پیاده کردن 15 مسافر به دلیل سنگین شدن هواپیما (بخش دوم)

 

زمانی که هوا رو به گرمی میگراید برای این که یک هواپیما بتواند فرآیند تیک آف را به طور کامل با کمترین احتمال خط به اتمام برساند و از روی زمین بلند شود باید زمان بیشتری را صرف کند. دراستفاده از باندهای فرود کوتاهی ماند باند فرودی که در این فرودگاه وجود دارد باید هواپیما سبک باشد و دارای اضافه بار و اضافه وزن نباشد.

 

 که در صورت داشتن اضافه وزن مجبور به خالی کردن بار و یا مساقران خواهد شد که در سال 2013 یکی از هواپیماهایی که از این فرودگاه به مقصد ژنو در حا ل پرواز بود مجبور شد 15 تن از مسافران خود را از پرواز پیاده کند تا بتواند فرآیند تیک آف را به شکلی کامل و با داشتن کمترین چالش به اتمام برساند و مسافرانی را که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز خارجی و یا پرواز داخلی داشتهاند را به سلامت به مقصد مورد نظرشان برسانند.

 

وجود تغییرات آیب و هوایی و تغییراتی که در اقلیمهای مختلف جهان بوجود آمده است افراد زیادی که در این صنعت در حال فعالیت هستند را نپگران کرده است و این افراد روزانه با چالشهای زیادی و متفائتی روبرو خواهند شد که سبب سخت شدن فعالیت آنها شده است. با وقوع این اتفاق در سال 2013 برای این پرواز که افراد زیادی در آن حضور داشتند یکی از مسئولان این پرواز چنین گفت:

 

 با توجه به تغییراتی که در آب و هوا بوجود آمده بود وزن هواپیما برای حفظ ایمنی باید کاهش پیدا میکرد. در درجه حرارت بالا به طور معمول زمان بیشتری برای تیک آف کامل یک هواپیما نیاز میباشد و با توجه به اینکه در این فرودگاه از باندی 1500 متری برای فرود و برخاستن استفاده میشود و این مسافت برای انجام تیک آف کامل یک هواپیما در چنین شرایط آب و هوایی کوتاه میباشد مجبور به کاهش وزن هواپیما شده بودیم. به همین دلیل مجبور شدیم بعضی از مسافرانی که خرید بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما داشتند را از هواپیما پیاده کنیم.

 

 نکته جالب توجه این بود که در آن زمان فرودگاه ژنو تحت رعد و برقهای پی در پی قرار گرفته بود که این موضوع نیز بر وزن هواپیما تاثیر میگذاشت. وی در ادامه چنین گفت که در گذشته نیز با چنین مشکلاتی روبرو شده بودند که البته بدلیل گرما نبوده و دلیل آن وجود بادهای مخالفی بوده که در حال وزیدن بودند. البته تمامی این مشکلات و رویدادها تنها در این فرودگاه بوقوع افتاده است و رخداد آنها در فرودگاههای دیگر تا کنون دیده نشده است.

 

شخصی دیگر در رابطه با طبیعی بودن و دائمی بودن این نوع اتفاقات در این فرودگاه چنین گفته است که همه روزه این چنین اتفاقاتی به دلیل داشتن آب و هوایی ناپایدار در این منطقه روی میدهد و مسئولان این فرودگاه را دچار چالش میکند.

 

با توجه به نامطلوب بودن شرایط جوی هواپیما به سوخت بیشتری نیاز دارد که با توجه به این موضوع نمیتواند با داشتن سوخت بیشتر از کل ظرفیت خود برای جابجایی مسافران استفاده کند به همین خاطر باید چند مسافری که بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما داشتند از هواپیما پیاده می شدند تا پرواز دیگری به مقصد خود بروند.

 

با توجه به این موضوع مجبور هستند برخی از مسافران و تعدادی از چمدانها از هواپیما خارج کنند. سخنگوی شرکت هواپیمایی سیتی جت که از فرودگاه لندن سیتی پروازهایی به مقاصد ادینبورگ، پاریس، میلان، فلورانس، آمستردام و دوبلین انجام میدهد در این رابطه چنین اظهار داشته است:

 

 این مساله که در آن مجبور به اخراج مسافر از هواپیما خواهد شد برای آنها به شکلی ماهیانه و یا نهایتا هفتگی انجام میشود و این موضوع روزانه نبوده است.

 

وی در ادامه اضافه کرد که در برخی از پروازهایی که توسط این شرکت انجام شده است چندین بار مجبور به کاهش وزن هواپیما شدهاند و اقدامات متفاوتی برای کاهش دادن وزن هواپیما انجام شده است که یکی از آنها استفاده از صندلیهای سبکتر در هواپیماهای این شرکت هواپیمایی میباشد.

 

در صورتیکه مجبور به کاهش وزن هواپیما میباشند مسافرانی که بلیط خارجی یا داخلی و بلیط ارزان هواپیما گرفته اند و در پرواز اکونومی حضور دارند به نفع مسافران حاضر در پرواز کلاسهای پریمیوم از هواپیما پیاده خواهند شد و از ادامه سفر هوایی منع میشوند. یکی از سخنگوهای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز چنین گفته است :

 

رویدادی بسیار نادر میباشد که در طول سفر مجبور شویم که بدلایل مختلف که سبب اسجاد محدودیت در پرواز میشود مسافرانی را از انجام پرواز منع کنیم و آنها را از هواپیما اخراج کنیم.

 

 در رابطه با افزایش طول باند موجود در این فرودگاه یکی از مسئولان فعال در این فرودگاه چنین گفته است که با توجه به منطقه قرار گیری فرودگاه به هیچ عنوان نمیتوان برای برطرف کردن این چنین مشکلاتی طول هواپیما را افزایش دهند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو