آشنایی با تمیزترین و کثیف‎ترین بخش‎های هواپیما (بخش اول)




 

تمیزترین و کثیف‎ترین بخش‎های هواپیما

 

بلیط داخلی سام سیر

 

آشنایی با تمیزترین و کثیف‎ترین بخش‎های هواپیما

 

هواپیماها امروزه نقش پررنگی را در زندگی انسانها ایفا میکنند و همه ساله افراد زیادی با استفاده از این نوع وسیله نقلیه با تهیه بلیط هواپیما موفق به انجام انواع سفرهای هوایی میشوند. با توجه به این که این نوع وسیله نقلیه به عنوان امنترین وسیله نقلیه در جهان شناخته شده است و مسافرانی که با استفاده از آن و با تهیه بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما به انجام سفرهای هوایی میپردازند با بیشترین سرعت ممکن به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشوند. 

 

از آنجایی که افراد زیادی از این نوع وسیله نقلیه با استفاده از بلیط هواپیما و پرواز خارجی یا پرواز داخلی بهرهمند میشوند از نطز زیست شناختی و میکروب شناسی بدون شک در این محیط آلودگیهای زیادی وجود خواهد داشت.

 

در ادامه به معرفی تمیزترین و کثیفترین بخشهای هواپیما خواهیم پرداخت که در طول سفرهای هوایی ممکن است با آنها برخورد داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

 

در صورتیکه با استفاده از بلیط هواپیما و با تهیه بلیط ارزان هواپیما وارد این وسیله نقلیه غول پیکر میشوید اولین سوالی که ممکن است بایتان بوجود آید این است که کدام بخش از هواپیما تمیزتر است و کدام بخش آن کثیف و آلوده میباشد؟

 

چگونه میتوان در طول این پرواز هوایی از انتقال میکروب به خودمان خلوگیری بعمل آوریم و یا اینکه این انتقال را به حداقل خود برسانیم؟ در صورتیکه با استفاده از بلیط هواپیما و پرواز خارجی ارزان یا پرواز داخلی در حال پرواز هستیم و با چالشی روبرو شدیم که سلامت ما و هواپیما را با خطری جدی روبرو میکرد چه واکنشی داشته باشیم؟

 

آیا تفاوتی بین تمیزی صندلیهای ابتدای هواپیما با صندلیهای انتهایی آن وجود دارد یا خیر؟ یا اینکه آیا صندلی کنار پنجره تمیزتر از دیگر صندلیها میباشد؟

 

 تمامی این سوالها که ممکن است برای مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و خرید بلیط هواپیما ارزان قصد انجام سفر هوایی را دارند بوجود آید دارای پاسخهایی متفاوت میباشند اما پاسخی که در بین تمامی این سوالها یکسان است این میباشد که فرقی نمیکند که صندلی شما در کجای هواپیما قرار گرفته باشد.

 

هواپیما مانند تمامی وسایل نقلیه دیگر میباشد و تمامی میکروبهایی که در آن وسایل نقلیه موجود هستند در هواپیما نیز وجود خواهند داشت و مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و پرواز خارجی ارزان قصد استفاده از این نوع وسیله نقلیه را دارند ممکن است در خطر آلودگی به آنها قرار داشته باشند.

 

 البته برخی از افراد تصور میکنند صندلیهای کناری هواپیما که بیشتر در معرض گرد و خاک قرار میگیرند و ممکن است ریز گردهای بیشتری در لابه لای درزهای این نوع صندلیها قرار خواهند گرفت و از آلودگی بیشتری نسبت به دیگر صندلیها برخوردار هستند.

 

 این گونه افراد بر این باورند که به هر میزان که این صندلیها تمیز شوند باز هم دارای میکروبی بیش از حد مجاز خواهند بود. لذا این افراد در صورتیکه با استفاده از بلیط هواپیما و پرواز خارجی ارزان به انجام سفر هوایی مجبور شوند از نشستن در چنین صندلیهایی خودداری میکنند.

 

 این موضوع که صندلیهای هواپیما کثیف میباشند و صندلیهای نزدیک به پنجره کثیفتر به نظر میرسند اما کثیفیهای موجود در هواپیما تنها به صندلیهای آن اختصاص ندارد. علاوهبر صندلیها ممکن است بخشهایی دیگر در هواپیما که میکروب بیشتری در آنها وجود داشته باشد و مسافرانی که با استفاده از پرواز خارجی ارزان و خرید بلیط هواپیما از این نوع وسیله نقلیه در حال استفاده هستند در معرض آلودگی با آنها قرار بگیرند.

 

این مووضع اینقدر اهمیت داشته است و مسافران زیادی در رابطه با اینکه تمیزترین و کثیفتریم مناطق هواپیما کدام قسمتهای آن هستند سوالاتی را مطرح کردهاند که دانشمندانی از دانشگاه آریزونا در رابطه با اسن موضوع به انجام آزمایشاتی پرداختند تا بتوانند با استفاده از آنها تمیزترین و آلودهترین بخشهای هواپیما را مشخص کنند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی  بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو