شرایطی که با داشتن آنها می‎توانید مهماندار  هواپیما شوید(بخش دوم)




 

شرایط مهماندار هواپیما شدن

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با شرایطی که با داشتن آنها می‎توانید مهماندار  هواپیما شوید

 

در صورتی که دارای کمبود وزن و یا اضافه وزن میباشد بهتر است تا قبل از رسید ن به وزن نرمال برای فعالیت در این شغل که با افراد زیادی که با استفاده از بلیط خارجی و با تهیه بلیط ارزان هواپیما در پروازهای هوایی حضور پیدا میکنند در تعامل هستید اقدام نکنید.

 

 نکتهای جالب توجه در یکی از شرکتهای هواپیمایی که توسط آن مسافران با خرید بلیط خارجی ارزان و یا بلیط ارزان هواپیما موفق به انجام سفرهایی میشوند به 600 مهماندار از 3500 مهماندار خود به مدت شش ماه زمان داد تا به وزنی نرمال دست پیدا کنند و در غیر اینصورت اخراج خواهند شد. شرکت ایر ایندیا در چند سال اخیر دست به چنین اقدامی زده است تا بتواند خدماتی با کیفیت را به مسافران خود ارائه کند.

 

 با توجه به قوانینی که در این شرکت هواپیمایی وجود دارد توده بدنی برای خانمهایی که به عنوان مهماندار در این شرکت در حال فعالیت هستند چیزی بین 18 تا 20 باید باشد و این عدد برای آقایان بهین 18 تا 25 بوده است. در صورتی که فردی غیر از این رده بندی داشته باشد بدنی نامناسب خواهد داشت.

 

 

ظاهر فیزیکی مهمانداران

 

یکی دیگر از نکات مهمی که یک مهماندار برای فعالیت داشتن در این زمینه نیاز دارد بهره بردن از ظاهری آراسته و مناسب میباشد.

 

در بسیاری از ایرلاینها که توسط آنها همه ساله هزاران مسافر با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما موفق به انجام سفرهای هوایی میشوند ( این افراد بایستی نکات مهم در رابطه با پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما را مطالعه کرده باشند)اعلام شده است که برای مهمانداران و خدمه پرواز از خط مشیهایی مشخص در رابطه با ظاهر میباشند و برای استفاده از افراد و بکارگیری آنها در این شغل از آن اصول استفاده میکنند.

 

 امریکن ایرلاین بر این عقیده است که دندانهای یک مهماندار باید تمیز و مرتب باشد و حالتی طبیعی داشته باشد. در این شغل افراد باید دندانهای جلویی کاملا سالم و تمیزی داشته باشند. در صورتیکه فردی از ارتودنسی استفاده میکند باید کاملا شفاف و بیرنگ باشد تا در ظاهر دندانها تاثیر زیادی نداشته باشد.

 

هاوایین ایرلاین که یکی از شرکتهای هواپیمایی بزرگ و پرطرفدار میباشد بر این عقیده است که ناخنهای مهمانداران باید تمیز و مرتب باشد. نکته جالب موجود در این رابطه این موضوع میباشد که ناخنها نباید بیش از 2 میلیمتر از سطح انگستان بلندتر باشد.

 

 شرکت هواپیمایی یونایتد در رابطه با موی سر مردان دارای قوانینی سرسختانه میباشد و با توجه به آنها موی سر مهمانداران مرد نباید از استایلهای عجیب و غریب پیروی کند. علاوهبر این سبیل این نوع مهمانداران نباید بیشتر از 2.2 میلیمتر از دو طرف لبها پائینتر باشد.

 

 

مو و آرایش صورت

 

یکی از شرایطی که شخص برای بدست آوردن این شغل و ماندن در آن باید بدان پایبند باشد داشتن ظاهری آراسته میباشد. این ظاهر برایمردان باید به مانند دامادی باشند که با توجه به عرف جامعه و با توجه به استانداردهای آن خود را مرتب کرده است.

 

 برای خانمهایی که در شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاین در حال فعالیت هستند این ظاهر باید به شکلی باشد که موهای آنها به گونهای مرتب شده باشد که مناسب حضور آنها در محیط حرفهای آنها باشد و آنها در طول پرواز باید از یونیفرمهایی بخصوص استفاده کنند.

 

مهمانداران مردس که در این شرکت هواپیمایی در حال فعالیت میباشند باید دارای ظاهری آراسته باشند و رنگ مو  و رنگ پوست آنها طبیعی باشد و از مواد آرایشی استفاده نکرده باشند. خانمها نیز برای استفاده از رنگ مو در این حرفه دارای محدودیتهایی هستند و باید از استفاده از رنگهایی چون صورتی و یا بنفش و یا رنگهای غیر متعارف دیگر خودداری کنند.

 

به دلیل برخورد مسافرانی که با استفاده از انواع شرکتهای هواپیما به سفرهای هوایی میروند با مهمانداران این افراد با از هر جهتی آراسته و معقول به نظر برسند. با توجه به این موضوع برای استفاده از افراد در این زمینه استاندارادها و قوانین متعددی به وجود آمده است که مهمانداران هواپیما موظف به رعایت آنها میباشند.

 

بیشتر قوانینی که در رابطه با این شغل در جهان وجود دارد با ظاهر این افراد رابطه مستقیم دارد. همانطور که گفته شد داشتن ظاهری مناسب و اندامی متناسب یکی از ویژگیهای مهم و اساسی برای افرادی است که در این زمینه در حال فعالیت میباشند و شرکتهای هواپیمایی تاکید زیادی برروی آنها دارند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو